Waar waren jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Enise, 9 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik werd om 11:45 wakker van kramp in mijn onderrug, die kwam steeds als ik mij omdraaide in bed. Toen ik opstond uit bed ben ik wat vruchtwater verloren, daarna begonnen de weeen ook regelmatiger te komen en heb ik mijn man op zijn werk gebeld dat hij maar naar huis moest komen ;)

2. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mijn vliezen braken toen mijn man en ik een patatje aan het halen waren in de snackbar! (haha, hoe krijg ik het ook voor elkaar zeg!)

De eerste wee kwam twee uurtjes later, toen mijn schoonzusje en mijn moeder op bezoek waren.
    Toen ging het ineens zo snel, dat ze allebei niet meer in de gelegenheid zijn geweest om weg te gaan (konden ze mooi mijn man een beetje steunen, voor hem ging het ook een beetje te snel, hihi) Net geen 3 uur later was onze dochter er. Mijn moeder en schoonzus waren daardoor dus ongepland bij mijn bevalling aanwezig.

(trouwens geen aanrader, om te bevallen op een patat met, kaasoufle en frinkandel speciaal :) )

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Mijn eerste weeën waren in het ziekenhuis, ze begonnen echt erg te worden nadat ze handmatig me vliezen hadden gebroken.

4. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Bij de eerste: thuis op de bank. Ik zat naar de biatlon te kijken op tv. Voelde als vlinders in mijn buik die om de 3 minuten terugkwamen. Ze werden om 15.30 wat heftiger. Hij is geboren om 22.15.

Bij de tweede: Ik werd om kwart over 4 in de ochtend wakker toen mijn vliezen braken. Anderhalf uur later kreeg ik weeen en om kwart over acht was ze er.

Bij de derde: In het ziekenhuis. weeen begonnen om 16 uur. Hij is geboren om 19 uur.

5. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik was bij mijn ouders. huis vol visite waren 5 sep 26 jaar getrouwd.
    ik had de hele avond al weeen, maar had dit niet in de gaten :oops: om 23:00 braken de vliezen :confused: en heeft mijn broer ons naar huis gebracht.
    6 sep om 12:55 werd dimphy geboren.

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    om zes uur 'savonds braken mijn vliezen terwijl ik net op de bank heerlijk zat te lezen. Een ruime twee uur laten kwam de eerste voorzichtige wee. het was op zaterdag, dus we waren gelukkig lekker samen thuis.

7. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik werd 's ochtends wakker door de eerste wee.
    Toen ben ik gaan douchen en 4,5 uur later was ze er!
    Echt een super bevaling gehad!

8. Niet meer actief

Op mijn laatste werkdag verloor ik 15 min voor het einde van mijn werkdag vruchtwater. Ik was toen 33 weken zwanger en moest direcht worden opgenomen. Twee dagen later werd onze dochter geboren. Gelukkig is met haar alles goed. Ik was wel de attractie op het werk en het gespreksonderwerp voor een aantal dagen.

9. Saskiarica

6 dec 2006
    44
    0
    0
    Ik verloor rond half 5 's morgens een beetje vruchtwater, mijn man moest eruit om te gaan werken. Ik had nog geen weeën dus zei tegen hem ga maar werken het kan nog wel 24 uur duren voordat de weeën komen. Hij was nog geen 15 min. weg toen de weeën begonnen en gelijk al om de 5min. ai. Om 8 uur kwam de VK had ik al 5 cm onsluiting om half 12 mocht ik persen maar moest naar het ziekenhuis er zat geen beweging in. Uit eindelijk om 14:30 bevallen via keizersnee.

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    de eerste x thuis, meteen naar het zkhs gegaan (26 wk) 2 weken aan weeenremmers gelegen.. had toen ook ontsl.

2e x s'nachts , toen was ik 32 weken, weer in het zkhs moeten blijven, dit x geen weenremmers, de weeen stopten bij 6 cm ontsl.

3e x overdag 24 juni begon het weer te rommelen, s'avonds weeen..we waren toen een filmpje aan het kijken en toen zette het door..was om 00.15 in het zkhs, meteen vliezen gebroken had toen 9 cm en om 1.22 is luca geboren. (34 wk)

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Om 1.20 uur 's nachts in bed braken mijn vliezen, de weeën begonnen een half uurtje later al en direct al om de 5 minuten. Na 8 uur werd Tijmen al geboren!

12. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    De oudste: was bij mijn ouders op visite, na het eten even een uurtje plat, vriendin aan de telefoon die zei van" ooo wat spannend, je ben al begonnen" .... geen idee waar ze het over had, maar ze zei dat ze het hoorde aan mijn ademhaling, na het gesprek stond ik op en me vliezen braken (was om 18:30), een min of 5 later de eerste wee, toen de vk kwam had ik al 6/7cm ontsluiting, zkh zouden we niet redden ( waren in het "dorp", zkh in de stad) zei ze dus boven bij mijn ouders op de logeerkamer bevallen van een zoon om 23:02.

De jongste: ingeleid in het zkh om 14:00u met gel , zou volgens hun nog wel heel wat uren duren...... om 17:15 6cm ontsluiting, om 17:35 bevallen van een mooie dochter......

Nu zwanger van de derde en de vk heeft me geadviseerd thuis te bevallen en me man vooral niet weg te laten gaan zodra het rommeld... ze denkt dat deze er best wel eens "uit zou kunnen vallen"..... ;)

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Leuk topic dit!

Dus dames die al bevallen zijn, ga door! Is echt leuk om te lezen al je zit te 'wachten'! :) :)

14. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Mijn vliezen braken 's ochtends (04:45)bij het omdraaien in mijn bedje bij 37 weken dus ik was helemaal :confused: :( Dan denk je van, oeps wat nu !
    VK had bij laatste bezoek wel gezegd ''voldoende ingedaald'' dus mocht mijn bedje gewoon uit. Je bent dan echt gelijk hyper, althans ik wel. Je eerste kindje je weet absoluut niet wat je te wachten staat.
    Je denkt ook gelijk dat je direct weeen gaat krijgen, bij mij was dat dus niet het geval. Heb tot de andere avond nergens geen last van gehad, toen ik naar bed ging was het wat aan het zeuren en om uur of 11 's avonds werd ik wakker dat ik dacht dat zeuren is wat heftiger. Dat waren dus de weeen, die gelijk om de 3 minuten kwamen. Vk gebeld, mocht langzaam richting ziekenhuis komen, daar waren inmiddels de weeen afgezwakt, kon kiezen of naar huis of aan infuus, infuus gekozen daar ging ik om 02:30 aan. Weeenstorm gehad om de 1½ minuut, maar toch heel goed op te vangen nog, dankszij een goede rustige ademhaling.
    27 minuten persweeen en 08:00 is de kleine geboren. Al met al een mooie snelle bevalling waar ik echt met veel goede herinneringen aan terug doet denken.

Hadden jullie (de meiden die zijn bevallen) geen heimwee naar jullie buik in het begin ? Dat had ik echt heel erg, ik miste toch mijn (behoorlijk) buik wel, ik was die buik ook helemaal nog niet zat nl. ;)

Deel Deze Pagina