Vanaf wanneer mag je met je kleine hummeltje gaan zwemmen. Wij willen nameljk over een paar weekjes naar CenterParcs gaan en vroeg me af of ze dan al in het kikkerbadje kan. Of is ze nog iets te jong hiervoor? Yara is nu 1 maand.
Nee hoor, je mag ook babyzwemmen vanaf 6 weken. Ze raden wel aan om te wachten totdat de kleine de eerste inentingen gehad heeft. Erna mag je gerust gaan zwemmen! De instructeur van het babyzwemmen zei altijd tegen mij als de kleine het koud krijgt, merk je het vanzelf en dan ging ik er gewoon met haar uit. In het begin (toen was ze 9 weken) was dat na een half uurtje ongeveer.
Bij ons in het dorp mag babyzwemmen vanaf 12 weken. Maar dat is wel in een extra warm bad. Die kleintjes koelen idd erg snel af. Dus niet te lang en niet in te koud water. Minke
vanaf 2 maanden en niet langer dan 20 min. want dan koelen ze idd te snel af! toevallig dat ik het vorige week heb nagevraagd....
hier ook vanaf 6 weken, maar geloof dat ze 2 zwemgroepen hebben. 1 voor de hele kleintjes, en 1 voor de wat oudere babys maar bij centerparcs is het lekker warm, en je kan er ook lekker op stoelen zitten, soms hebben ze er campingbedjes/boxen staan, of die neem je zelf mee. want ik neem aan dat je niet de hele tijd met de kleine in het water gaat
je kan al thuis oefenen met het badwater de tempratuur te laten zakken naar een graad of 32 was het advies van het zwembad.
Zo dat heb ik nog nooit gehoord van dat oefenen met afkoelen. Ik weet wel dat het water daar nog te koud is voor een baby van 6 weken. bij babyzwemmen word het extra verwarmd.. En een half uurtje is idd lang genoeg! In Bemmel doen ze babyzwemmen vanaf 6 weken en in Elst is dat geloof ik pas vanaf zes maanden! In Zetten 4 maanden geloof ik. Maar ik weet niet wat hier de redenen voor zijn van dit verschil....
Bij ons mag het vanaf 8 weken. @Roos, wij zijn ook naar centerparcs geweest. Onze kleine was toen 10 weken. In centreparcs kan je (waar wij teminste zaten, het Heijderbos) ook meedoen met babyzwemmen. Eigenlijk was dat daar vanaf 12 weken, maar volgens de instructrice was 10 weken ook geen probleem. Voor het zwembad openging, mochten we dan al naar binnen en het zwemmen werd in het instapbad van de wildwaterbaan gegeven, voordat je naar buiten gaat. Binnen dus he.... Dat water is warmer dan het andere water in het zwembad. Daarna zijn we nog even met hem in het bubbelbad geweest. Ik heb nog nooit een babietje zoooo zien genieten! Ik weet niet of het kikkerbadje ook extra verwarmd is, maar zou het wel even navragen.
Zwemmen mag na de eerste inenting. Dat babyzwemmen in cp is erg leuk, hebben wij met Kaylee ook gedaan (maar die was toen al negen maanden haha)
@ Danili: je moet de aantal weken dat je kind tevroeg geboren is bij de weken optellen. Dus als je mag babyzwemmen met 6 weken en (in mijn geval) de baby is 7 weken te vroeg geboren, mag jemet 13 weken gaan babyzwemmen. Zo is dit mij uitgelegd door het CB.
ik ga morgen voor het eerst zwemmen om te oefenen voor het babyzwemmen. Het is erg verschillend, maar ik heb gekeken naar Deborah en nu vind ik dat het wel kan
nou, ze vond het geweldig, maar 15 minuten was genoeg, daarna was ze zo rood als een tomaat en nu ligt ze heerlijk te slapen!