Normaal???

Discussion in 'Zwangerschap' started by Snoopy82, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Meiden, er zullen vast talloze topics hierover geweest zijn, maar wil toch even duidelijkheid hoe andere meiden zich voelen tussen de 3 en 7 weken zwangerschap of hebben gevoeld....

Ik ben al 2x eerder zwanger geweest en bij beide voelde ik mij zooooo doodmoe en had totaal geen fut iets te doen, sliep erg vroeg, voelde me misselijk en geen zin in sigaret.

Nu ben ik weer zwanger ( 1x mk en een zoontje) en ben ong rond de 5wk zwanger( nog geen echo gehad) maar voel helemaal niets behalve af en toe gespannen borsten en steken onderin me buik aan zijkanten. Herkennen jullie dit, of moet ik me zorgen gaan maken dat er iets niet goed zit?

ben als de dood dat t misgaat, is t normaal rond deze periode om je gewoon goed te voelen, niet moe, niet misselijk etc?

Hoor graag jullie ervaringen! :)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Tot en met 7 weken heb ik amper klachten gehad. Af en toe wat krampen en soms een vlaag van misselijkheid, maar voelde me over het algemeen gewoon normaal.

Vanaf 7 weken misselijk en dat heeft tot bijna 18 weken aangehouden. Maar bedenk dat symptomen per persoon én per zwangerschap verschillen! Ze zeggen helemaal niets..

3. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Derde zwangerschap (al twee zoontjes). Vorige keren voelde ik veel meer, nu eigenlijk helemaal niks. Soms een steekje in m'n borst misschien (maar dat kan ik me ook verbeelden) terwijl die de vorige keren bijna beurs en al veel groter waren. M'n huid is mooier dan ooit (vorige keren juist nu al pukkeltjes) en dat katerige gevoel dat ik de vorige keren had is er nu ook niet. Maak me ook best zorgen of het dan allemaal wel goed zal zitten. Al weet m'n verstand dat iedere zwangerschap anders kan voelen. IRRITANTE EERSTE WEKEN :x!!!!!!!

4. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik heb ook nergens last van gehad in het begin en werd daar ook regelmatig enorm onzeker van... Had alleen af en toe geen eetlust. Ik denk (nu achteraf) dat je je geen zorgen hoeft te maken en er juist lekker van moet genieten dat het zo goed met je gaat! ;)

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    @ Elletjo:ja idd elke zwangerschap is anders en bij iedereen weer anders, maar toch vraag je je af hoe t bij anderen is.

@ Mmm: ja meid idd die irritante eerste weken!!! Ik voel gwn nietss ahahaha. Ik had bij vorige zwangerschap gave huid, nu ook wel, maar krijg weer hier en daar puisten als een tiener haha :)

@ danielle: ik word er dus ook onzeker van, na de 20 weken bij mijn zoontje was ik zoooo blij met de schopjes als teken van leven maar dat duurt nog ff. Mijn eetlust is juist weer opgekrikt, eet als een gek!!! :p Ja idd, ik zou juist blij moeten zijn dat ik me zo goed voel afgezien vd moeheid, maarja juist door t te goed voelen word ik onzeker....zucht!

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Nog meer meiden met hun tips ervaringen die mij beetje gerust kunnen stellen

7. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    mijn kwaaltjes begonnen pas in week 7 daarvoor had ik alleen last van menstruatie buikpijn en krampen in mijn darmen..pas bij week 7 begon ik misselijk te worden en doodmoe..

8. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje maar 1 echte kwaal gehad. Dat was hooikoorts die 20 weken aanhield. Moest de hele zomer over en mocht er ook nog eens niks voor hebben. Oh, ik was er zo klaar mee. Helemaal toen mijn zoontje ook nog besloot 10 dagen 'te laat' te komen.

Oké, obstipatie, daar had ik ook last van in het begin. Maar al mijn eten smaakte me nog prima, geen zin gehad in rare dingen, heel soms extra honger, maar ook niet overdreven.

Maar ik ben geen dag misselijk geweest, ik was helemaal niet moe, op die hooikoorts na, een geweldige zwangerschap gehad.

En nu ga ik elke dag misselijk de nacht in waardoor ik moeilijker in slaap kom, ben iedere keer moe en koud tot op het bot. Soms van die rare steken in mijn buik waardoor ik me juist afvraag of het allemaal nog wel goed zit...
    Ik dacht dat je met een tweede zwangerschap minder onzeker zou zijn, maar het lijkt juist wel of de onzekerheid alleen maar erger is geworden...:)

9. misa

misa Niet meer actief

Ik voelde in het begin ook niets! Elke zwangerschap is anders, dus maak je maar geen zorgen. :)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste zwangerschap had ik de eerste weken wel kwalen (met name enorme buikpijn); bij de tweede duurde het langer voordat ik ergens last van kreeg. Vond het daardoor nogal onwerkelijk, maar het zat écht goed! (kindje2 is een prachtige, eigenwijze dochter die al kan staan en langs de bank loopt)
    don't worry, dus!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    @ alle meiden dankjullie wel !

Ja bij de 2de dacht ik ook minder onzeker te zijn maar niets is minder waar!!!

Ik probeer me geen zorgen te maken en mezelf wijs te maken dat elke zwangerschap weer anders is en juist blij moet zijn dat ik me nog goed voel..heb t sinds gister wel ergggg koud, echt rillingen met dubbele sokken maar niets helpt...

Afwachten tot 7 weken dan maar hoe ik me dan voel :)..Morgen vk bellen voor echo.

12. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Dit is m´n derde en ik had bij alle drie dat ik pas bij 7 weken iets begon te voelen. Daarvoor was het allemaal heel onwerkelijk. Niks aan de hand hoor!

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    gefeliciteerd!!! (K)

Hoop dat je gelijk hebt meid, kan niet wachten tot ik morgen de vk kan bellen en een afspraak maken voor echo.

Share This Page