Misschien een beetje een rare vraag, maar ik vroeg me af aan moeders die al 2 kindjes hebben (wij verwachten de tweede) Als jullie tijdens de eerste bevalling ingescheurd waren, was dit bij de tweede ook zo? Omdat vaak zeggen ze de tweede wat sneller gaat.... Zelf had ik bij de eerste net geen totaal ruptuur, vandaar dat ik hier naar vraag, misschien maak ik me wel weer een beetje zorgen voor straks.
ik had bij de eerste een knip en totaalruptuur en bij de 2e was ik alleen een klein beetje gescheurd. een heel groot verschil hoor. kon nu dezelfde dag gewoon normaal lopen.
bij 1 e een knip ( en nooit meer last van gehad ) bij 2 e een KLEIN scheutje, maar die doet nog steeds pijn..... beide bevallingen gingen snel....1 e 2.5 uur en 2 e 45 min
bij beiden een knip, dus ik bereid me maar weer voor....... volgens mij is de kans op een knip of scheur bij een tweede trouwens wel kleiner.
Bij de eerste wat gescheurd met een paar hechtingen, bij de tweede helemaal niks! Nou was de eerste wel zwaarder (en had een groter hoofdje) dan nummer 2. Dus het tweede kindje viel er nog net niet vanzelf uit zeg maar (Ook qua tijd trouwens )
Ik hoor ook meestal dat een 2e 'beter' gaat... alleen hier pech bij de 1e geknipt, na een lange bevalling (19 uur) bij de 2e ingeleid met gel - en 3,5 uur na het inbrengen van de gel, werd onze dochter geboren - super snel vergeleken bij de 1e dus en helaas behoorlijk gescheurd, 4 scheuren en scheurtjes uiteindelijk.. Sinds de uitwendige hechtingen verwijderd zijn gaat het een heel stuk beter (na 6 dagen) , en sinds een paar dagen gaat het eigenlijk wel weer goed. De inwendige hechtingen heb ik -denk ik- ook geen last meer van.
toch wel prettig om te lezen over het gemiddeld genomen dus iets minder.... zal er in ieder geval niet op rekenen, maar evengoed toch fijn om te weten bedankt allemaal
oooh ik lees mee bij de 1e had ik ook geen knip scheur of hechting...ben voor deze bevalling al iets minder bang nu ..was aleen bang voor inknippe en hechtingen hopelijk gaat het nu weer goed
Je kunt ook de perineum olie gebruiken om scheuren/knippen te voorkomen/verkleinen. Als je hier mee inmasseert is de kans kleiner op scheuren knippen doordat je het soepeler maakt met deze olie/
ik had bij nr 1 een flinke knip omdat zijn hartslag daalde en hij met de vacuumpomp gehaald is. bij nr 2 ben ik alleen wat gescheurd, wel weer gehecht. Dit kwam omdat het veel te snel ging..2x persen en daar was ze. Op het moment dat t hoofdje staat hoor je te gaan zuchten en te wachten zodat de boel tijd heeft om iets mee te rekken. Dit ging bij mij te snel, haar hoofdje heeft niet eens gestaan haha. Vandaar t scheurtje.
Hier wel een klein knipje gehad bij de tweede maar dat komt omdat het oude litteken op springen stond.
Hallo Dames Hier ook de eerste keer knip de 2e keer moet nog komen (als het komt) En het "leuke" was de zuster zei: Volgens mij heb ik een botte schaar gepakt Jaaaaaaaaaaa dat is echt een motivatie maar heb er niks van gevoeld ook het herstel ging goed.
nu had ik bij de tweede weer een klein knipje, maar was niks vergeleken bij de eerste!! Daar kreeg ik een megaknip wegens paniek en vacuum... Nu dacht ik aaahhh ik ga het voelen maar niks!!
Ik hoop het niet! We gaan het wel merken. En perineum masseren, tja.. je hoeft echt niet altijd die kant uit te scheuren hoor, het kan ook naar voren! (ik kan het weten, brrr)
twee keer gesmeerd/gemasseerd met perineum massage olie en twee keer een knip. Ik smeer niet meer nu, die knip komt er waarschijnlijk toch wel, en heb niet de indruk dat het veel deed.