1ste in het ziekenhuis i.v.m. inleiding. 2de en 3de keer begonnen smorgens na het wakker worden de weeen thuis
In het ziekenhuis, omdat ik aan de CTG lag wist ik dat ik weeën had, merkte er amper wat van maar ik had wel al 5cm.
nou ik heb er 6 dus ik doe het even zo eerste bevalling was ik thuis vliezen tijdens het slapen gebroken gewoon nog doorgeslapen tot de ochtend tweede begon ook gewoon thuis overdag derde is een ingeleide bevalling dus begon in het ziekenhuis vierde begon met beenweeen tijdens koninginnedag ik liep lekker over de markten met een rare pijn in mijn benen geen idee dat het beenweeen waren vijfde bevalling is een ingeleide bevalling met 35 weken dus begonnen in het ziekenhuis zesde bevalling was ik lekker thuis had een beetje last van krampjes dus wilde de deur niet uit ondanks ik pas 37 weken was
Had heerlijk geslapen tot 9 uur, aangekleed, ontbijtje net op en zat lekker op de bank toen de eerste wee zich op de bank aan diende...
Bij beide begonnen de weeën s'avonds en thuis, beide keren meteen ook om de 5 minuten. Mijn vliezen braken bij beide pas toen ik persweeen kreeg.
Valt wel echt op dat de meeste bevallingen dus toch gewoon lekker thuis beginnen. Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Thuis. Ging tegen 7 uur 's ochtends naar het toilet en daar verloor ik een golf slijm (hoogstwaarschijnlijk vruchtwater met slijmprop maar dat had ik toen niet door) en toen kreeg ik wat krampjes die al heel snel doorzetten naar de echte weeën. Vliezen braken echt toen de vk toucheerde. Daarvoor nergens last van gehad, geen voorweeën, geen gerommel, niks.
Bij eerste was ik al opgenomen in zh en werd ik uit voorzorg ingeleid. Bij tweede werd ik s ochtends wakker met krampen..
Nr 1: in de middag gestript en probeerde in avond in slaap te komen, maar lukte niet door darmkrampen, diarree en spugen. Ik zat op mijn knieen naast wc pot toen ik opeens mijn eerste wee voelde (rond 3:00 uur in nacht) en toen ging het loos (meteen om de 3-4 minuten). Nr 2: ik werd wakker van middagslaapje rond 15:00 uur door schreeuw van mijn zoontje. Toen was daar opeens een wee, liggend in bed. Een kwartier later nog 1 en toen ben ik naar beneden gestommeld om manlief te vertellen dat ik even ging timen. Om de 5 minuten en toen dus VK gebeld. Nr 3: ik lag in bed omdat ik me niet goed voelde (hyperemesis gravidarum al 9 maanden lang), zoontje riep en ik stond naast zijn bed om 20:00 uur toen ik opeens 'in mijn broek plaste'. Naar badkamer gelopen en een mooi spoor achter gelaten , gebroken vliezen dus. Was heel verbaasd, want andere bevallingen waren vliezen pas gebroken bij 8 cm resp 10 cm ontsluiting. In bed gekropen met matjes en kraamverbanden en VK gebeld. Ongeveer 2-3 uur later begonnen de weeën. Edit: ik lag dus eigenlijk altijd in bed , ha ha. Diarree en spugen bij nr 1 was voorwerk en hoorde dus ook bij bevalling.
Ik had een dag flink geklust in huis en tuin en had die avond wat harde buiken, die afzakten in bad, maar daarna weer terugkwamen, en toen precies om de 7 minuten. het duurde een paar uur voordat we doorhadden dat ik aan het bevallen was (elke 4-5 minuten, maar was goed te doen), rond 2 uur dan toch maar de verloskundige gebeld (mijn vriend opperde nog even om daar mee te wachten tot de ochtend, want het duurt toch altijd heel lang?), half 3 was ze er (toen al 4 cm) en om 6 uur smorgens was Y geboren. Ik was dus thuis..
Ik werd ingeleid vanwege pre-eclampsie/help. Kreeg gel sochtends in gebracht en gyn vertelde dat het nog wel dagen kon duren. Smiddags moest ik plassen en voelde ik een knap, alsof er een ballon sprong. & er volgde een stroompje. Had geen flauw idee dat dat mn vliezen waren.. Kwam een vk later kijken en toen ik dat vertelde zei ze og meid dat waren je vliezen haha. Bleek toen 4cm te hebben en regelmatige weeen. Mocht gelijk de verloskamers op. Binnen 8 uur is onze knul geboren. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat, hoop eigenlijk dat het uit zich zelf gaat beginnen tegen die tijd. Het inleiden ging prima, maar wel een helse weeenstorm 7 uur lang😑
bij de 1e: in de biosoop Film ABBA op zaterdagavond (zondagavond 24 uur later bevallen in het ziekenhuis) bij de 2e: thuis aan de keukentafel op zondagochtend (2,5uur later bevallen in het ziekenhuis, bijna op de stoep!) bij de 3e: thuis toen ik net 5 minuten in bed lag, om 23:50 (3,5 later bevallen in het bad in het ziekenhuis)
Bij de eerste 2 in het ziekenhuis ingeleid. Bij de derde wilde ik het anders en had van tevoren helemaal uitgekiend hoe ik het wilde hebben en heb me daarop geconcentreerd/het gevisualiseerd. Ik wilde een nacht goed slapen (niet gelukt haha), daarna rustig ontbijten en dan mocht het van mij beginnen. Vervolgens 6 uren goede weeen en ik wilde die reus er in 2 persweeen uit, zonder te scheuren. Is me allemaal gelukt al had ik 'm eruit in nog geen 2 persweeen, iets met natuurgeweld en zelf niet eens hoeven persen en had ik een paar minischeurtjes omdat hij zo groot was. Een 9 ponder van 57 cm zat niet helemaal in de planning En toch, heel bijzonder dat het zo ging als ik had gehoopt