Tja... Ik kom zeg maar uit een omgeving waar we min of meer net gedag hebben gezegd tegen paard en trekschuit. NooNooman en ik gaan vrijdag naar Amsterdam, we willen de auto bij de HMH ofzo parkeren (daar hebben we 's avonds een voorstelling) en vanuit daar naar de stad gaan. Maar ja... hoe pakken deze sukkels dat aan? Mijn zusje heeft een vriendinnetje in Amsterdam en ik weet dat zij een OV-chipkaart met pasfoto en al heeft aangeschaft. Moeten wij dat ook en zoja, zijn we daar dan niet veel te laat mee (sukkel x 2) of kunnen we dat ook daar ter plekke regelen? En wat is makkelijk? Met de tram, bus... of iets anders?
Je kunt 'prepaid ov chipkaarten' kopen bij de supermarkt, daar staat ook een automaat waar je er geld mee op kunt zetten.
Van de HMH gewoon naar het station lopen (dat is echt 100 meter ofzo) en de trein naar Centraal pakken! En inderdaad, gewoon een OV chip die niet persoonsgebonden is kopen! Zou ik wel vooraf doen, dan heb je zekerheid.. Daar hou ik zelf altijd wel van
Inderdaad vanaf de HMH naar het station van Bijlmer/Arena lopen en daar een anonieme chipkaart kopen of een dagkaart. Je kan met de trein of de metro naar het centrum van A'dam. Houdt er wel rekening mee dat parkeren bij de HMH onwijs duur is voor de hele dag! (2,20 per uur)
Wat je het beste kunt doen is naar de Arena toegaan. Hier is een transferium. Vanuit de parkeerplaats loop je zo naar het station, kan niet missen. Hier kun je met de trein (kan nog met los kaartje uit automaat) of je kunt met de Metro. Wat misschien een idee is, is om even te kijken op www.9292ov.nl Hier kunnen ze je de goeie kant opwijzen, en anders staat er op het station een NS helpdeskje die je kunnen helpen. Veel plezier in Amsterdam en de HMH!
Hee dat transferium, wat goed!! Ik zal het vanavond aan NooNooman laten lezen, ik denk dat we het zo gaan doen, hartstikke handig en niet duur! Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ben weer een stukje (wereld)wijzer geworden
vlakbij het transferium of de hmh kun je naar station bijlmer lopen daar kun je trein of metro pakken naar amsterdam centraal kan bijde ik pak altijd de metro omdat je dan ook nog ergens anders uit kan stappen als je niet per see naar het centrum wilt