Ik ben nu meer dan 3 weken aan het hoesten, hoest slijm op en het zijn veel "hoestaanvallen". Heb telkens het gevoel dat mijn keel dicht gaat zitten. Alles doet ook telkens zo zeer door het hoesten. Nu heb ik al bisolvon en flamucil gebruikt maar beide hebben geen effect. Ik vermijd al zuivel en drink vooral thee met honing. Wat is nou iets wat écht werkt?
Een lepeltje pure honing. Dat is hier het enige dat een beetje helpt. Thee met honing heeft weinig effect bij mij maar dit dus wel.
Groot fan van thijmsiroop, maar of t nou écht helpt? Allicht is er nog iets van een betere slijmoplosser voor taaislijm wat t lichter maakt? Ik had t vreselijk toen ik hoogzwanger was, maar daardoor viel ook zowat alles gelijk af dus ook niet "het middel" kunnen ontdekken voor je. Sambucol (geen sambuca, alhoewel t te proberen valt) of echinea om je weerstand te verhogen kan in elk geval geen kwaad.
Ik ga voor gembershot. Gember met citroen en puur opdrinken in een klein shotglaasje. Als je alleen een blender hebt het sap wel even door een zeefje doen. En zet je een glas water klaar
Codeïnetabletten heerlijk spul. Maar dat mag je alleen in de avond nemen voordat je gaat slapen omdat je er suf van wordt.
Zelf tijmsiroop maken . Honingdrop is ook fijn. En 's nachts naast je bed een gesneden ui zetten, dat maakt hier altijd echt veel verschil !
Noscapine en codeine werken eigenlijk ook niet. Codeine wordt soms nog voorgeschreven, omdat het enigszins spierverslappend werkt. Het enige wat echt werkt is drinken, drinken, drinken. Keel mag niet droog worden. Maar 3 weken is wel lang. Volgens thuisarts.nl zou je dan de huisarts moeten bellen.
Mag ook gewoon overdag hoor. Ik word er echt niet suf van. Met veel slijm wordt het niet aangeraden, want dat slijm moet eruit en daarom de hoest. Anders blijft dat slijm lekker in je longen lopen etteren. Op thuisarts.nl staat zelfs dat al die hoestdrankjes niet helpen. https://www.thuisarts.nl/hoesten/ik-heb-last-van-hoesten TS advies is wel na 3 weken hoesten naar de huisarts te gaan.
sws even naar de huisarts om te laten luisteren en bij een productieve hoest mag je nooit codeine tabletten gebruiken. Die zooi moet eruit en niet onderdrukt worden dus even laten luisteren bij de huisarts
Hier al aan t hoesten sinds eind dec. Werdin de week voor kerst ziek maar voelde me nog net goed genoeg om door te werken. Hoeste toen ook vreselijk veel. Toen t enigsinds weg was getrokken kreeg ik eind jan corona en begon t feest weer opnieuw. Ben t nu flink aan t los hoesten en krijg nu ook t idee dat t langzaam aan minder wordt. Ik gebruik zelf noscapine maar mijn dochter gebruikt bij hoest dextromethorfan
Ik zou even bij de huisarts laten controleren of je niet een antibiotica kuur nodig hebt. Ben je ook benauwd?