Gisteren bij de wibra gescoord. Leuk voor h (en mama) lekker verfen. Die kleuren ge-wel-dig (hopelijk in echt ook haha)
Het mooie weer. Ook al kan ik er niet zo van genieten zoals ik wil vanwege zieke kids. Maar dan bedenk ik dat dat met grijs weer nog veel erger was geweest en geniet ik nog even meer van het zonnetje.
Vanmorgen heerlijk uitgebreid geknuffeld met de pony's, die nu heerlijk zonder deken in het zonnetje staan
Punctie vanmorgen ging weer van een leien dakje, was door mijn eigen arts en die blijkt echt een enorme schat te zijn
Lekker nerdy... Ik wil de programmeertaal SQL leren, maar ook meteen gebruiken voor een werkproject. Nu kreeg ik van iemand de tip om ChatGPT te gebruiken en écht, dat werkt GENIAAL! Ik omschreef wat ik uit mijn data wilde filteren in normaal engels en de SQL code verscheen in het scherm en werkte perfect. Haha, ik zat in de bieb te werken, dus stilletjes in mijzelf blij zitten wezen, maar thuis zou ik een vreugdedansje gedaan hebben
Dat mijn manager haar beslissing heeft heroverwogen en dat ik nu toch super leuke werkzaamheden erbij mag gaan doen!
Met mijn vriend een wijntje gedronken in zonnetje op verwarmd terras. Uitzicht op speeltuin waar de kinderen uren speelden. Heeeerlijk!!
Vanmiddag de voortuin eens flink onder handen genomen. Man wat stond daar veel onkruid in Emmers vol kwam eruit. De jongens kwamen gezellig helpen, zo lekker een uurtje in de zon gewerkt Voldaan gevoel
Niet nerdy hoor! Maar probeer vooral te begrijpen WAAROM dat de query was. Basis SQL is niet heel ingewikkeld, gewoon snappen hoe je de vraag moet stellen. Denken in stapjes en de grootste filterbak in je where proberen te houden. Ik leerde t ook on the job, gelijk met twee dialecten (argh) en inmiddels BI developer met een uitstapje naar Test automatisering. Moet ff paar talen bijleren en wat certificaten voor t mooie. Als je SQL onder de knie hebt is PowerBI wel leuk als extra speelgoed. Bonus als je DAX erbij leert.
Haha, ik ben data analyst (zonder opleiding, ook zelf aangeleerd met diverse cursussen), dus wel bekend met het werk, maar tot nu gebruikte ik enkel SELECT en JOINS om de data binnen te halen, alle verdere analyses schrijf ik in Python en daaraan verwante libraries. Maar nu in Snowflake heb ik Python nog niet aan de praat en wilde ik toch alvast wat complexere filters schrijven, maar de vertaalslag lukte nog niet met mijn basiskennis SQL. Met hulp van deze tool was het zo gedaan. PowerBI en DAX ook bekend mee idd.
Een heerlijke dag in de dierentuin gehad met de kinderen! Zelfs de stokstaartjes stonden allemaal overeind richting het zonnetje te genieten
Knap hoor! En logisch dat je het zo spannend vond. Je hebt het toch maar mooi even gedaan, daar mag je trots op zijn
Vandaag iets minder blij: ik ben toch stijf nu, als ik overeind moet lijk ik wel een oud vrouwtje Ruim een uur op de knieën zitten/kruipen moet ik dus niet meer doen
Wij hebben van mijn schoonouders een elektrisch zonnescherm gekregen die zij niet meer nodig hadden en bij ons heeel goed uitkomt met onze tuin op het zuiden. Super blij mee!