Ik heb een houten deur en kozijn, groot boven- en onderraam en de brievenbus in het midden. Ik vind het verschrikkelijk. Lelijk, tocht gigantisch en die grote ramen slaan nergens op. Maar wow wat zijn voordeuren duur. Wat voor voordeur hebben jullie? Hout, kunststof, met glas, zonder glas, met of zonder brievenbus? Ik wil een donkere deur, met een smal, hoog raam, zonder brievenbus. ... Denk ik.
Wij hebben een houten deur met een onder en een bovenraam erin. En ernaast ook een hoog smal raam. Daar zat eerst van dat lelijke gewerkte glas in. Mijn man heeft er zelf melkglas in gezet. Zodoende wel licht in de gang, maar je kunt er niet meer doorheen kijken. In de deur zat een brievenbus, tussen de twee ramen in. Maar daar pasten geen pakketjes doorheen. Nu zit de brievenbus naast de deur.
Onze voordeur is lelijk, afwijkende maatvoering en aan vervanging toe. Boven de deur echter een prachtig glas in lood werk omdat we in het pand wonen wat diende als eerste groene kruis gebouw. Het is dan ook glas in lood met een groen kruis erin verwerkt. As we speak op zoek naar een antieke voordeur in de juiste maat.
Wij hebben een nieuwe voordeur besteld, wordt in april/mei geleverd en geplaatst. Is bijgevoegde deur geworden, in de kleur lichtgrijs (ral 7047,) met mat isolatie glas & zwart deurbeslag en zwarte brievenbus (heeft ook iets van tochtstrip aan binnenkant). Dit is een goede isolerende deur als het goed is!
Hier nog een houten deur en waar glas zat onder zit een plaat aangezien de voorganger door de onderkant heen gegaan is. Mn moeder heeft glas boven en onder, maar die heeft met er een plaat achter gezet vanwege de tocht. Wel met afstandshoudertjes tussen de plaat en t glas voor ventilatie. (En demontabel want huurhuis)
Houten deur met een helder (gewoon doorzichtig) groot raam. Kan altijd zien wie er aan de deur staat. Wel zo handig.
Een houten, bordeaux rode met een smal, lang raam. Overigens niet aan te raden, want het plaatwerk is helemaal los gekomen, waardoor de deur niet meer dicht kon dit najaar en het hele kozijn stuk is. Huurhuizen, buurman zit met hetzelfde probleem. Volgens het bedrijf die dit provisorisch op kwam lossen, komt dit door de donkere kleur icm de zon die er de hele dag opstaat. Wellicht iets om rekening mee te houden al zal het vast niet bij elke deur gebeuren. Goede reminder trouwens om morgen gelijk eens te gaan bellen hoe het er voorstaat met onze nieuw bestelde voordeur.
Donker grijze deur (kunststof) zelfde kleur kozijn. Er zitten op ooghoogte 4 kleine raampjes in een 4 kant. Erg blij mee! Zonder brievenbus
Super mooie antraciet voordeur van kunststof in houtlook. Niet van hout te onderscheiden, kozijn ook niet. Twee ramen er in boven, langwerpig naast elkaar omdat er anders geen licht in de gang is. Mooi melkglas achtig iets waar echt niet doorheen te kijken valt maat welke alle licht binnen laten. Van Belisol, kost ongeveer 4 a 5000 euro maar dan heb je wel wat ❤️ Wij zijn er zo blij mee! Ook qua service zijn zij top.
Onze deur is van massief hout, brievenbus, 2 geëtst glazen ramen boven en panelen onderin en allemaal bewerkingen verder. Hij is uit 1905 en kiert en klemt dus wat, net als de rest van het huis
Een rode, houten deur met een langwerpig raam in het midden en een brievenbus erin. Het is dezelfde deur als alle buren hebben en in lijn met het bouwplan. Dus wij mogen niets veranderen en dat is ook eigenlijk wel lekker simpel.
Wij hebben een houten deur, zonder raam. Naast de deur zit een smal raam van de grond tot aan het plafond. De deur is erg licht en voelt alsof je 'm zo in kunt slaan. Het tocht ook ontzettend langs de deur. Wij zouden graag de hele voorkant beneden willen voorzien van kunststofkozijnen en kunststofdeuren. Wij hebben aan de voorkant namelijk nog een deur in de keuken naar buiten toe. Dus 2 deuren min of meer naast elkaar. Ook in de keuken tocht het.
Houten deur, met 3 kleine vierkante raampjes van boven naar beneden. Geen brievenbus. Ik heb hem tweedehands op de kop getikt. En heb hem alleen uitgezocht op de stijl, want we gebruiken hem nooit. Dus hij moest mooi passen bij het huis, dat was de enige eis. Brievenbus hebben we een losse aan de weg.
Wij hebben een grijze kunststof voordeur zonder brievenbus. Met aan de linkerkant een smal langwerpig raam en aan de voorkant een best wel wat grotere greep! Wij zijn er heel blij mee, kost indd wel wat maar bij ons heeft het ook voor zoveel minder tocht gezorgd. Ik zou zonder brievenbus doen,
Wij hebben zo iets, ook donkerblauw (geverfd), maar een iets andere tint. Stuk naast de deur is bij ons ook glas. In ons vorige huis hadden we alleen boven de brievenbus een smalle strook glas, dat vind ik fijner. We hebben het glas overigens afgeplakt met plakplastic (met naam en huisnummer).