Waar werken, winkels vinden mij te duur

Discussie in 'De lounge' gestart door Elizebaby, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik zou zeker voor een opleiding gaan; duaal, werken-leren, voltijd, avond etc maakt niet uit! Je moet aan je toekomst denken en met de opleidingen die je hebt gedaan, en ook een klein beetje met je instelling die wat lui/ongeinteresseerd overkomt, kom je niet zo ver en zal het waarschijnlijk de komende tijd van baantje naar baantje hoppen zijn.
    Zet je schouders er onder en denk aan de toekomst voor je (toekomstige) gezin! Je kan het!

Bailey07 vindt dit leuk.
  2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zie trouwens (in onze regio dan) ook vaak vacatures voor opleiding kraamzorg, lijkt dat je niks?

qwerty123 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Toen ik te oud was voor dit soort baantjes ben ik pakketjes gaan bezorgen. Ik had al wel een eigen auto en studeerde, dus het was mijn bijbaan. Ik kon mijn eigen tijden bepalen en het was heel flexibel! Ideaal met een studie!

Chillin en Biny vinden dit leuk.
  4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Waarom zou je genoegen nemen met 700 euro per maand? Op mijn 22e ging ik werken binnen het bedrijf waar ik nu nog steeds werk voor ruim het dubbele. Ook met het idee dat je als je relatie op de klippen loopt je toch echt voor jezelf moet kunnen zorgen + evt een kind. Ik zie helaas zoveel jonge meiden die dan de bijstand ingaan en met alle uitkeringen en toeslagen rond moeten komen. Zo zonde en zo niet nodig als je nu de juiste keuzes maakt. Als ik nu 10 jaar jonger was had ik ook zeker een bbl opleiding gedaan. Het is even buffelen, je zou je kinderwens even op pauze moeten zetten maar daarna vergroot je ont zettend je eigen kansen op de arbeidsmarkt en met het oog op de toekomst is dat heel belangrijk. Ik kom voor 700 euro echt mijn bed niet uit kan ik je vertellen. Ik vind het bijna zonde dat dat je eis is

DastyQueen, 2littlemonkeys, lorreke en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zou eens wat testjes ertegen aan gooien wat nou bij je past en waar je ambities liggen. Volgens mij kan dat zelfs via je opleiding waar je nu vast loopt.

Zelf heb ik die in de gehandicaptenzorg gevonden. Met dubbele diensten, ort toeslagen verdiende ik met mijn mbo opleiding die 700,- met 16-24 uur in het weekend werken (daarnaast deed ik HBO opleiding)

Genoegen nemen met maar 700,- en een kinderwens vind ik wel tricky. Wij hebben bewust gewacht tot afgeronde opleiding en goede baan en nog was het af en toe krap. Gedurende de zwangerschap en geboorte hebben we ruim 1500,- aan zorg/hulp /reiskosten uitgegeven. Omdat het niet liep zoals gehoopt.

Uiteindelijk is bijna overal een oplossing voor, maar zou eerst goede basis creëren zodat je wat onafhankelijk wordt. Zeker nu je tijd en ruimte hebt zonder kindje.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik ben ook net met een bbl opleiding gestart. Hier kun je je nog aanmelden tot 31 oktober. Zou toch eens informeren het kan mogelijk nu nog.

7. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ik vind het niet bijna zonde, ik vind het écht zonde. Zéker als je nog zo jong bent. Kom op meisje, je hebt je hele toekomst nog voor je!!

Bailey07 en laurazoey vinden dit leuk.
  8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zou ook echt je kinderwens uitstellen. Ik snap het wel hoor, ik wilde op mijn 16e al wel kinderen maar op deze manier heb je ze toch niets te bieden? Toen ik klaar was met mijn HBO opleiding ben ik met de pil gestopt en ik had ook gelijk werk, maar ik heb pas net een vast contract en eindelijk echt een goed salaris. Ik hoop nu wel snel zwanger te zijn, maar ben eigenlijk wel blij dat ik niet eerder zwanger was want onze situatie is nu gewoon fijner om een kind op te voeden en ik voel me ook echt volwassener dan 7 jaar geleden. Het is fijn om te weten wat je wilt met je leven voor je aan kinderen begint, je hebt tenslotte ook een voorbeeldfunctie.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Buschauffeur? € 13,22 per uur (zag ik staan op Randstad)

Opleiding wordt betaald.

qwerty123 vindt dit leuk.
  10. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Misschien in het Rosada outlet? Is vlakbij Rotterdam. Daar schreeuwen ze meestal om mensen. Daar ben je zeker niet te oud voor en verdient ook best wel goed.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    #51 Eenkadootje, 18 sep 2018
    Laatst bewerkt: 18 sep 2018
    Kijk eens op een vacature site.
    Selecteer op het aantal uur wat je zo willen werken, hoeveel reisafstand, mbo opleiding en kijk wat er dan overblijf qua banen.

Vervolgens kijk je, wat je leuk lijkt en kan je ervoor in aanmerking komen danwel met een herscholing.(en kies dan niet een baan die zelden voorkomt om je voor om te scholen)

Je werkt al een tijdje bij Kruidvat, dat betekent dat je flink kan aanpakken, overwerk geen probleem vind. Goed onder tijdsdruk kan werken. (Ik vond het er vreselijk om te werken, na 1 week heb ik opgezegd.)

12. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
  13. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik heb overige reacties niet gelezen maar ik zag een aantal keer BBL voorbij komen.
    Omscholen zou ik zeker doen. Anders blijf je hier je hele leven tegen aan lopen.
    Ik ben ook op mijn 21ste terug naar school gegaan. Ik zat bij allemaal 16 jarigen in de klas, Maarja dat was f niet anders. Na die (1 jarige niveau 2 opleiding) heb ik een BBL opleiding gedaan op niveau 3. Ben tot op de dag van vandaag blij dat ik daar toen voor gekozen heb. Veel succes!

Zara75 vindt dit leuk.
  14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen mijn dochter 19 was kreeg ze ook te horen dat ze te duur werd als vakkenvuller bij Albert Heijn. Ze is nu 20 en is runner(boodschappen bezorgen) bij Picnic en heeft het ontzettend naar haar zin.
    Je moet natuurlijk wel een rijbewijs hebben maar je kan daar ook als shopper aan de slag, dan ga je orders verzamelen.
    Het is goed te combineren met studie volgens mijn dochter.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Omscholen(!!!!!!!!)/Nieuwe opleiding
    Uitzendbureau
    Tankstations

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Investeren in een goede opleiding. Waarom zou je van 700€ rond willen komen? Dat is echt niet te doen, zeker niet in de Randstad.

qwerty123 vindt dit leuk.
  17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier een oude doos van 43 :p en ik zat sinds juli in de ww en had de baantjes bijna letterlijk voor het uitzoeken, was in no time weer aan het werk. Zelfs midden in de crisis had ik binnen 3/4 maanden een nieuwe baan. Kan me niet voorstellen dat je met 21 jaar veel moeite moet doen, er wordt genoeg personeel gevraagd. ( hier in de Randstad )
    Ik heb wel jarenlang een leidinggevende functie gehad hebt, maar wilde minder gaan werken ivm mijn dochter. Misschien dat dat ook goed op mn cv staat, maar mijn leeftijd staat er ook op.;)

Lisanne1811, bosi333 en laurazoey vinden dit leuk.
  18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Oh ik vergeet btw te schrijven dat ik het met de rest eens bent, ik zou terug de schoolbanken ingaan hoor!

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland

Deel Deze Pagina