Waar wilde je bevallen en waar ben je uiteindelijk bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hoebie, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar gepland en waar bevallen?

  1. Thuis gepland -> Thuis bevallen

    17,6%
  2. Thuis gepland -> Ziekenhuis bevallen (Medisch)

    15,2%
  3. Thuis gepland -> Na bevalling alsnog naar ziekenhuis

    2,4%
  4. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Ziekenhuis Poliklinisch bevallen

    19,2%
  5. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Ziekenhuis Medisch bevallen

    40,0%
  6. Ziekenhuis Poliklinisch gepland -> Thuis bevallen

    4,0%
  7. Ziekenhuis Medisch gepland -> Thuis bevallen

    1,6%
  8. Ziekenhuis of thuis -> Totaal ergens anders (toelichting mag :) )

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Plan was 2x poliklinisch.
    Maar werd 2x een medische bevalling.

    Nu is het plan een thuisbevalling maar de kans is groot dat het weer een medische bevalling word dus daar hou ik rekening mee.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wilde bij beiden graag thuis bevallen en dat is ook gelukt!
    En ook nog eens met de huisarts die ik graag wilde. :)
     
    miniVosje, Hoebie en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ik wilde 3x thuis.
    Bij de 1e mocht ik bij een check het zh niet meer uit en werd het ineens ingeleid.
    Geen fijne ervaring.

    De andere 2 wel thuis en dat was zo fijn!!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Drie keer de wens gehad om thuis te mogen bevallen en drie keer heb ik dit ook mogen doen.
    Nu deze vierde eveneens de wens om thuis te mogen bevallen, maar helaas door een SD bij de jongste moeten we uit voorzorg deze keer in het ziekenhuis bevallen.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik had bij de eerste niet de wens op thuis te bevallen, werd een medische bevalling in het ziekenhuis.
    Bij de tweede stond ik er 'open' in, maar had ik wel alles in huis precies klaar voor een thuisbevalling. Vooral omdat ik snel beviel bij de eerste (in 3 uur). En het werd ook een thuisbevalling.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Bij de eerste wilde ik naar het ziekenhuis, maar ben thuis bevallen. Had prima naar het ziekenhuis toe gekund, maar wilde m’n bed niet meer af toen ik eenmaal bezig was. Was ook geen reden om naar t ziekenhuis te gaan.

    Tweede wilde ik thuis en is thuis geboren.
     
  7. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik wilde heel graag thuis bevallen maar het werd medisch omdat ze in het vruchtwater had gepoept
     
  8. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, het liefst met een keizersnede. Ik had langdurig gebroken vliezen, ben ingeleid maar vanwege verkeerde ligging en niet vorderende ontsluiting is het toch een keizersnee geworden. Dat is goed bevallen. Mocht ik nog een keer zwanger worden denk ik dat ik daar weer voor kies.
     
  9. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    1e vanaf het begin medisch dus ik moest in het ziekenhuis bevallen. (Ze had ook in het vruchtwater gepoept dus ik moest sowieso)
    2e wilde ik in het geboortehuis bevallen met eigen verloskundige. Uiteindelijk werd ik met 38 weken alsnog medisch :o: Baby was volgens de schattingen >P95
     
  10. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Beide keren stond het pretbed thuis, maar bij de eerste ben ik ingeleid ivm te hoge bloeddruk dus in het ziekenhuis bevallen..

    Tweede keer thuis begonnen, maar met 7 cm braken mijn vliezen en had de baby in het vruchtwater gepoept dus toen heeft de vk me naar het zkh gebracht en hebben we daar de bevalling afgemaakt! Zij heeft gelukkig wel alles gedaan maar onder supervisie van de verloskundige van het ziekenhuis.. Die heeft verder niks gedaan, foto s gemaakt en een beetje dom met de schaar heen en weer wapperen omdat ze vond dat het persen te lang duurde en ik dan maar een knip moest :rolleyes:
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Bij de eerste poliklinisch gepland (want wie gaat er nou thuis bevallen?!:rolleyes:) maar thuis bevallen omdat ik in 1,5 uur van 2 naar 10 cm ontsluiting ging.

    Dat was zon fijne ervaring dat ik de tweede bewust thuis wilde hebben. En toen dus ook thuis bevallen.
     
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wilde bij de eerste poliklinisch in beval bad bij het geboortehuis in het ziekenhuis bevallen. Helaas geen bad, en niet poliklinisch.
    Bij beiden kinderen ‘bevallen’ op de OK.
     
  13. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik wilde poliklinische in het ziekenhuis bevallen.
    Het werd medisch omdat ik een ruggenprik wou
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    1e gepland in ziekenhuis (poliklinisch), uiteindelijk ingeleid dus had sowieso gemoeten en werd daarom medisch.

    2e gepland in ziekenhuis (poliklinisch), met spoed opgenomen ivm bloedverlies en daarom medisch.

    3e gepland in ziekenhuis ivm lage HB (medium risk) , uiteindelijk medisch geworden ivm fluxus (veel bloedverlies tijdens en na de bevalling).

    4e gepland in ziekenhuis (medium risk), ivm fluxus vorige bevalling en lage HB. Was uiteindelijk niet nodig geweest.
     
  15. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Omg, je bent bevallen! Van harte gefeliciteerd! ♡ Gaat alles goed met jullie?
     
  16. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hey ja onze kleine is al weer 11 dagen oud. Alles gaat super hij groeit, drink en slaapt goed. Wat wil je nog meer!
    Echt heerlijk genieten
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Eerste keer: wilde thuis bevallen maar hij lag in stuit dus geplande keizersnede gekregen.

    Daarna kun je niet meer kiezen. Dus 2 x medisch in het ziekenhuis en nu ook weer
     
  18. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik wilde dolgraag thuis bevallen maar m'n meisje bleek in stuit te liggen dus het werd een ziekenhuisbevalling. Volgende keer zou ik het met een stuit wel thuis willen proberen.
     
  19. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik wildr absoluut niet thuis bevallen maar in t ziekenhuis. Werd uiteindelijk medisch (zwvergiftiging).
     
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Poliklinisch gestart, wilde pijnstilling en uiteindelijk niet vorderende uitdrijving door een kruinligging een keizersnede gehad. Die ook nog eens gecompliceerd verliep voor mij gelukkig niet voor onze dochter.
    Nu sowieso dus weer medisch echter hoe erg het nu wordt hangt ervan af of de placenta omhoog gaat groeien, heb nu een placenta previa totalis.
    Als deze wel omhoog komt wil ik het graag nog vaginaal proberen anders wordt het met 37 weken een geplande keizersnede.
     

Deel Deze Pagina