Eerste: ik wilde in het ziekenhuis bevallen en dat is ook gebeurd en na 4 uurtjes was ik weer thuis. Tweede: ik wilde graag thuis bevallen en dat is ook zo gegaan. Helemaal fijn
Ik wilde in eerste instantie heel graag thuis bevallen, maar omdat er bij mij een consult van de kinderarts geïndiceerd is in de eerste 24u na de bevalling ga ik liever naar het ziekenhuis. Ik zie het niet zitten dat ik thuis beval en dat mijn man dan met de kleine naar het ziekenhuis moet. Wil ook graag borstvoeding geven dus dat wordt dan logistiek haast een onmogelijke operatie Vind het wel erg jammer, had graag thuis bevallen, maar het is niet anders
Ik heb de ziekte van Crohn en dan ben je verplicht in het ziekenhuis te bevallen. Dit zeiden ze me al toen ik Crohn kreeg dus heb er ook niet meer over nagedacht omdat ik geen keus heb. Gelukkig ligt het ziekenhuis om de hoek en hoef ik er hopelijk niet te lang te blijven en kan ik tot het laatste moment thuis wachten.
Ik ga wat anders aangeven: Ik moest in het ziekenhuis bevallen (vanwege veel bloedverlies bij mijn eerste bevaling) maar ben door de snelheid van de bevalling (54 minuten) toch thuis bevallen. Die staat er niet tussen.
Ik was het liefst thuis bevallen, maar moet vanwege longaandoening bij ons kindje in academisch ziekenhuis bevallen. Ik denk dat ik meer rust zou hebben als er geen noodzaak zou zijn. Nu ben ik erg bang dat ik niet op tijd in het ziekenhuis ben. Geeft me toch iets meer spanning.