Ik las dit stukje en als ik alles lees is eigenlijk alles wel van toepassing op Timo, al met al... ik druk geen stempel op ons kind maar vond het wel grappig om te lezen... Timo is het meest een baasje en daarna een Open kind, altijd zo leuk om te zien als we bijvoorbeeld uiteten gaan dan windt hij de obers om zijn kleine vingers kleine flirtje!! edit linkie vergeten Welk type kind heb jij? - peuterkleuter
Grappig om te lezen, maar durf hem net onder 1 type te zetten. Hij is eigenlijk en mengelmoesje van alle 4.
Timo ook een klein baasje. Bijvoorbeeld: wij doen de ene dag ik timo in bad en mijn vriend de andere dag... en dan zegt hij mama in bad papa jij opruimen whaha
Hmm, herken mijn dochter in twee types. Het gesloten type en het baasje type. Maar moet wel zeggen dat het niet volledig aansluit. Mijn dochter kijkt wel de kat uit de boom, en is niet haantje de voorste. Vreemde moet ze niks van hebben, ja als we weggaan dan roept ze heel hard doei (bijv bij de kassa van de supermarkt) Maar zodra ze vertrouwd is met situaties of mensen komt ze gelukkig wel los. Ze gaat dan ook echt samen spelen. Alleen is het dan vaak wel weer tijd om naar huis te gaan Verder heeft ze een eigen willetje, ze is enorm eigenwijs. Kan een scène maken als ik de deur heb opengedaan en ze wilde dat zelf doen. Wat dat betreft echt een baasje.
Mijn kinderen zijn echt een mi je. Ik herken ze niet in 1 bepaald type, ze hebben van alles wat. En hoe ze reageren hangt ook erg van de situatie af.
Ik heb kinderen die zijn echt alle 4 Dochter kan soms nog iets meer baasje zijn maar als we in de stad zijn of ergens op bezoek is ze toch erg meegaand en open Zoon hetzelfde. Al is hij minder een baasje maar meer meegaand.
Mijn zoontje is meer het gesloten typ en het baasje.. Hij is verlegen en kijkt altijd de kat uit de boom, kan daarna wel wat losser komen.. Maar houd zich altijd op de achtergrond. Maar hij weet ook precies wat hij wil, en juist de laatste tijd heeft hij van die buitjes dat hij echt op de grond gaat liggen en boos word als hij iets niet krijgt..heeel veel geduld voor nodig
Hier de oudste erg open, sociaal en overwegend het baasje, maar soms meegaand. De middelste is juist gesloten (tenzij thuis) en echt een baasje.
behalve baasje type is mijn zoon alle 3.ligt dus eraan.soms gesloten soms open, vaak meegaand.maar nooit n baasje.
Mijn beide kinderen zijn een mengeling van open kind en baasje. Echt heerlijk, nu de oudste 4 is en naar school gaat (mama ik kan het allemaal zelf en heb een grote mond) en de jongste 1,5 is en denk dat hij het allemaal zelf kan (eten, praten en lopen tegelijk ) En dan hoogzwanger van de derde
duidelijk een baasje! Wel herkenbare punten vanuit de andere ook, maar die zitten dan duidelijk in het baasje. Het baasje is de basis... Zucht haha
Hier echt een combinatie van open en baasje, praat tegen letterlijk iedereen en zorgt ondertussen dat alles op haar manier gaat. Natuurlijk krijgt ze dat niet altijd voor elkaar, maar ze doet hier erg haar best voor en weet bij wie het wel lukt. Zo waren we een tijdje geleden naar Barcelona geweest, in de bus van barca naar girona zat mevrouw de hele weg (ruim een uur) met een jonge van 26 jaar te kletsen over wat hij allemaal had gedaan en wat ze zelf had gedaan. Het was erg grappig, natuurlijk zei ik een aantal keer dat die meneer miss niet zo'n zin had in haar geklets, maar hij vond het wel gezellig. Dus weer echt een voorbeeld van de openheid, haha.