Sinds mijn miskraam wordt er nogal op mij gelet op het werk met speculaties "of het alweer zo ver is". Dat vind ik al lastig genoeg want ik wil het nu pas vertellen als we echt weten dat het goed is. Nu hebben we deze week en in februari een kookworkshop voor klanten als netwerk dingetje en ik heb aangegeven maar 1x aanwezig te willen zijn (ik ben doodmoe en kookluchtjes maken me heel misselijk) maar ze willen toch graag dat ik beide dagen ga ik weet niet hoe ik hier onderuit moet komen en... Er wordt ook drank geschonken en ik weet niet wat op het menu staat. Ik heb net stiekem wel een mail gestuurd aan de kookstudio of er eventueel rekening mee te houden is in het menu...
Kan je het niet gewoon tegen je leidinggevende zeggen en daarbij duidelijk aangeven dat je het nog een week of 8 voor je wil houden? Goed dat je die kookstudio even een mail hebt gestuurd, ze zullen er ongetwijfeld rekening mee houden! Misschien kunnen ze ongemerkt voor jou wel iets inschenken dat lijkt op datgene wat derest krijgt? Ik denk dat je er met dit soort dingen nooit helemaal onderuit komt dat je het moet vertellen, maar geef wel héél duidelijk aan dat mensen het voor zich moeten houden, aangezien niet iedereen daar even zorgvuldig mee om gaat...
precies! Ik zou het niet zo erg vinden het te vertellen maar mijn vriend is, gezien het de vorige keer zo fout is gegaan, bang "de huid te verkopen voor hij geschoten is" zeg maar... Ergens ben ik het wel met hem eens, maar het is zo verrekte lastig als er eten of drank bij komt kijken :/
Jeetje, ik lees net je onderschrift. Dat valt niet mee. Snap enerzijds goed waarom je nog wil wachten om het te vertellen maar zou het juist niet fijn zijn om het eventueel al te vertellen zodat er rekening met je gehouden kan worden en je ruimte hebt voor je onzekerheden. Je zegt zelf al dat mensen enorm op je letten. Weet natuurlijk niet hoe je collega's zijn maar het zou een voordeel kunnen zijn. Geniet in ieder geval van je zwangerschap.
tja ik denk dat je wel gelijk hebt, ze waren toen het mis ging ook heel lief en begrijpend en daar heb ik wel heel veel steun aan gehad. Maar mijn vriend heeft dus zo'n idee dat we het jinksen als we het nu al vertellen en ik wil hem natuurlijk niet passeren... moeilijk moeilijk
Als ik jou was, zou ik het er gewoon nog even met je vriend over hebben. Ik snap hem heel goed, maar hij moet zich ook realiseren dat het niet altijd kosten wat het kost geheim te houden is. Jij loopt ermee en het zou jammer zijn als jij de aankomende weken zo op je tenen moet lopen, omdat niemand het mag weten toch?
Ja dat snap ik. Is ook moeilijk, misschien kun je het alleen aan je leidinggevende vertellen of je vriend duidelijk maken waarom dit voor jou wel belangrijk is. Ik bedoel het niet rot hoor, maar hij hoeft zich niet in allerlei bochten te wringen om het te verbergen. Niemand zal raar kijken als hij een biertje drinkt. Wat je ook besluit, praat er samen over en probeer vooral te genieten van je zwangerschap.
Je hebt al wat heel goede tips gekregen. Je zou ook tegen je collega's die aan het vissen zijn een keer op de man (of waarschijnlijk: de vrouw) af kunnen zeggen dat je het heel vervelend vindt dat ze er steeds zo naar vragen, en of ze daar rekening mee willen houden. Je vertelt het zelf wel als er iets te vertellen is en of ze tot die tijd willen ophouden met speculeren? Verder snap ik ook niet waarom het zo'n issue moet zijn als je een keer geen alcohol drinkt. Misschien moet je nog met de auto ergens naartoe, of heb je er gewoon geen zin in. tenslotte wil ik je veel geluk wensen, en hoop echt voor je dat je nog lang (een week of 36) zwanger mag blijven!
Ik heb het toch maar aan mijn leidinggevende verteld, dat maakt ook de toekomstige afspraken inplannen wat handiger De geruchten gingen al rond omdat ik zo aan het gapen was de hele dag