Hoi hoi, Ik ben nu over de 10 weken zwangerschap maar heb vanaf 8 weken al bedrust opgelegd gekregen van de verloskundige omdat ik hyperemesis gravidarum heb. Nu weet ik gewoon echt niet meer hoe de dag door te komen. Ik wil gewoon genieten van dit wondertje maar lijkt gewoon niet te mogen. Wordt er moedeloos van en ook een beetje depri. Dit is niet wat ik voor ogen had. Zou gewoon blijven werken en met 36 weken met verlof gaan. Was zoveel van plan maar is allemaal in het water gevallen. Nog ideeen hoe ik de dagen door kan komen. Lezen doe ik al heel veel en af en toe op de computer.
He, wat vervelend! Ik zou in jou situatie gaan (leren) haken en breien, zo heb je lekker veel spulletjes voor de kleine straks! Wiegdekentje, wikkeldoeken etc. Ookal verwachten we zomerkindjes, er komt ook weer een winter aan! Of voor jezelf natuurlijk
och meid, wat moet dat rot zijn zeg!! Wat is de 'prognose' dan? Het kan toch overgaan in de loop van de zwangerschap? Ik heb helaas geen tips voor je om hiermee om te gaan, alleen misschien tv en dvd-speler verhuizen naar je slaapkamer? Weet zelf op het moment ook niet hoe ik de dag door moet komen, maar dit komt door een mogelijke depressie. Heel ander verhaal.. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!!
jah films kijk ik al heel veel maar op een gegeven moment is mijn collectie ook op haha. Ik bekijk het voor de rest wel positief maar af en toe echt zo een dip. Prognose is nog niet bekend is gewoon afwachten. Zit nu aan de 3e soort medicijnen en is dus afwachten eigenlijk. Ik wil wel allemaal dingen al gaan maken voor de baby maar wil dan eigenlijk eerst weten wat het wordt. Ben aardig handig met de naaimachine.
kun je dan niet iets voor andere maken.. en dat dan verkopen via marktplaats.. dan ben je en lekker bezig en je verdiend er nog aan ook!!
Wat vervelend zeg. In het forumgedeelte gezondheid loopt een heel topic hierover. Misschien hebben ze daar tips voor je
Ach meid, wat rot voor je zeg. Mijn moeder heeft tijdens haar zw van mij ook 7 mnd op bed moeten blijven liggen (ze dachten dat ik lich. gehandicapt ter wereld zou komen.... gelukkig niets aan de hand. Maar toen voor de zekerheid had ze vanaf de 2e mnd volledig bedrust tot aan de bevalling) Volgens haar bouw je in die tijd wel een hele goede band met je ongeboren baby omdat je alleen heel intiem bezig bent met hem/haar en verder weinig afleiding zoals werk ofzo. Zeker als je straks je kindje kan gaan voelen zal het voor jou beter kunnen gaan. Dan voel je ook echt waar je het voor doet. Nog even vol houden he. Er komt echt de tijd dat je bevallen bent en je leven weer op kan pakken. En tot dan..... Lekker veel op zp Internet winkelen (spullen bestellen voor je baby) Haken, breien, borduren ofzo Series volgen op tv of dvd Lezen (maar dat doe je al) Zwangerschapsdagboek maken Brieven of gedichten schrijven voor je ongeboren baby Familie en vrienden bellen Heb je een bad? lekker in bad relaxen Probeer een boek (desnoods kinderboek ofzo) te schrijven Luister naar muziek Mediteer Volg een e-cursus Ik hoop dat er wat tussen zit voor je. Meer kan ik even niet opkomen In ieder geval, kop op..... betere tijden komen eraan. En blijf tegen jezelf zeggen, alles wat echt de moeite is om te hebben/krijgen is zeker ook de moeite om voor in te leveren en af te wachten. Heel veel sterkte en succes
Waarom heb je bedrust voorgeschreven gekregen? Ik heb bij beide zwangerschappen hg gehad, en geen gyn heeft me dat ooit opgelegd? Maar ik weet wel uit ervaring dat rust wel zorgt dat je eten iets beter kan vallen, en omdat je niet veel binnenkrijgt, zul je ook niet veel energie hebben. Probeer toch in de goede uurtjes even naar buiten te gaan, al is het maar even in de tuin lopen. welke medicijnen heb je nu gekregen? En pas goed op dat je niet uitdroogd. Laat af en toe je urine controleren. Mocht je vragen hebben, je mag me gerust een pb sturen...wellicht helpt het al een beetje herkenning te vinden bij meiden die weten wat je doormaakt. En nog een laatste ding: ik heb in mijn zwangerschap echt de naarste dingen gedacht toen ik zo ziek was (tot ik wil deze zwangerschap niet meer), maar probeer de dag te nemen zoals hij komt, er komt een dag dat je je iets beter voelt!
Vreselijk om zo misselijk en beroerd te zijn.. Ik ben zelf ook behoorlijk misselijk (geweest, komt nu in vlagen), en wist mijn bed niet uit te komen. Maar heb nog nooit gehoord van bedrust bij hg. Juist een frisse neus halen buiten wilde bij mij nog wel eens verlichting geven. Let wel ik heb geen hg hoor. Ik hoop voor je dat je snel opknapt. Het kan zo over zijn. Als je pech hebt ben je negen maandne zoet. Toen ik zo misselijk was was ik zelfs te beroerd om mijn ogen open te doen, laat staan iets te doen in bed haha. Niets ging. Ik was alleen bezig de misselijkheid en de vermoeidheid weg te zuchten en steunen. Beterschap!
thanks voor de tips meiden. Doet me goed. Ik heb bedrust opgelegd gekregen omdat het heel vaak zwart voor mijn ogen wordt. Als ik opsta dan begint het meteen al. Als ik zit/lig dat gaat het beter. Bloeddruk en suiker enzo is allemaal getest en wordt in de gaten gehouden maar is voor nu goed. Uit de bloedtest is ook eigenlijk vrij weinig uitgekomen hoe dit kan komen. Omdat ik al 6 miskramen heb gehad wil de vk geen risico lopen en heeft bedrust opgelegd. Mag 4 uurtjes in totaal er per week echt uit. Mag als het lukt wel heel even op een stoel buiten zitten (woon gelijkvloers) maar daar heb ik zelf gewoon vaak de puf niet voor. Jah ik heb medicijnen. Zit nu aan de 3e soort en heb nu primperan gekregen maar dat wil tot nu toe ook nog niet echt helpen moet ik zeggen. Komt vast goed allemaal. Blijf maar denken aan het kleine hummeltje dat binnen in me groeit.