Ik was vandaag met mijn gezinnetje gezellig in een pretpark. Op een gegevens moment wil ik samen met nog een dame op een bankje gaan zitten en daar ligt een dure zonnebril (alvorens wij beide gingen zitten). De dame pakt de zonnebril op en bekijkt m even goed en legt m naast haar neer. Vervolgens pakt ze de bril weer op en loopt ze met de bril in haar hand verder. Prima. Ik blijf nog een moment zitten en er komt een jong stelletje aangelopen. Jullie raden het al, het meisje was haar bril kwijt. Ik heb de dame aangewezen die de bril had meegenomen en het stelletje liep naar de dame. Glashard zei ze dat ze de bril niet had. Stilletjes liepen wij ook weer verder maar t stelletje kwam terug naar mij om te vragen of ik het echt wel zeker wist. Ja, 1000% zeker dat zij met die bril wegliep. Zelf had de dame een bril op haar hoofd en ook haar man en de derde bril pakte ze van de bank. Ik zei dat ik me er niet mee wilde bemoeien maar dat ik het gezien had dat ze de bril meenam. Het jonge stel belde de beveiliging en die kwamen na 10 minuten. Inmiddels was de man van de dame met zijn zoontje gaan voetballen en is de dame weggelopen (de bril kwijt zien te raken). Ik heb uiteindelijk bij de beveiliging mijn gegevens achtergelaten voor een eventuele getuigenverklaring. Op onze route verder zagen we de dame teruglopen naar de beveiliging en ik vroeg haar om gewoon de bril terug te geven aan het meisje. Ze zei dat ze de bril niet had, ik mocht in haar tas kijken als ik wilde. Dat mocht ook de beveiliging. De bril was natuurlijk spoorloos. Waarom ik het hier schrijf? Ik kan het niet loslaten, ik zie haar met de bril weglopen en gewoon glashard volhouden dat ze m niet had. Vond het zó erg voor dat stelletje,de telefoon van het meisje was die week ook al gestolen Wat zouden jullie hebben gedaan?
Ik zou net hetzelfde als jou doen hoor. Meer kun je niet doen. De beveiliging moet het verder maar regelen. Hebben ze geen camerabeelden ofzo? Sneu voor het meisje dat ze voordien al haar telefoon kwijt raakte.
Jeetje wat een verhaal. Ik vind dat je goed hebt gehandeld! Ik zou het ook zo gedaan hebben. Ongelofelijk hè, hoeveel oneerlijke mensen er rondlopen. Ik kan er ook nooit met m'n hoofd bij. Laatst zag ik filmpjes voorbij komen van verborgencamera. Een man liet 50 euro vallen, en liep daarna verder. De camera nam op wat mensen deden. Ongelofelijk, zoveel mensen die het gewoon in eigen zak staken. De man ging daarna achter de mensen aan en confronteerde hen. En dan gewoon nog kei hard liegen terwijl het op camera staat.
Sorry van die bril! Ik heb hem op marktplaats aangeboden (grapje, ik was het niet - ik zou die bril gewoon naar gevonden voorwerpen hebben gebracht)
Weet je, dat je de bril meeneemt is niet erg. Je geeft m daarna af bij gevonden voorwerpen, je kunt je nummer achterlaten bij de klantenservice en zeggen dat degene die de bril kwijt is mag bellen of je neemt m zo mee ( niet erg netjes maar oké). Maar waar ik het meest last van heb is dat wanneer 1 minuut later mensen je aanspreken om te zeggen dat iemand gezien heeft dat zij een bril hebben meegenomen, en dan keihard zeggen, nee hoor, je bent echt abuis?? Haar man bleef mooi op de achtergrond. Heeft tijdens het hele spectakel niets gezegd. De dame zei dat ik me er niet mee mocht bemoeien, dat ze al eerder was lastig gevallen door t stelletje?? Ja, natuurlijk. Wat gemeen zeg! Kan er niet over uit, bah! Ik stond te trillen op mijn benen want haar man was nogal gespierd. Wat dom van ons dat de dame wegliep en wij hebben daar op de beveiliging staan wachten. Was nog niet in me opgekomen dat zij van de bril af wilde komen..ze is nog op t toilet geweest en die heeft mijn man nog nagekeken maar daar lag hij niet..