1. Van een verse avocado op de fruitschaal. 2. De eerste noten van 'Happy'-Pharell Williams of alle liedjes van Frozen. 3. Papa die thuis komt en oma en opa die hun hoofden om te deur steken. 4. Het flesje melk voor het slapen gaan. 5. Elmo! 6. Als in slaap vallen even wat moeilijker is, ik hem uit bed pluk en hij zijn hoofdje lekker tegen me aan legt en knorrend rustig wordt. (word ik of hij daar het meest gelukkig van? )
De oudste: Dino's: Er mee spelen Er over praten Er over lezen Er op tv naar kijken En vooral: ze 'in het echt' bekijken (dierenpark Amersfoort, oertijdmuseum, Museon, Naturalis) Verder ook: Op de bank tegen je aan kruipen en voorgelezen worden Met een dekentje op de bank film kijken Buiten hard rennen Hoge glijbanen Opa! Krokodillen in de dierentuin Koekjes De jongste: Auto's en alles met wielen Knopjes Zijn grote broer Wilde spelletjes Dieren (vooral hondjes) Gooien
1) 'Koos Konijn' van Roompot (ze wil telkens het filmpje terugzien en de liedjes horen) 2) zwembad (glijbaantje & emmertjes in de weer) 3) gewone speeltuin/glijbaan/naar buiten 4) boterham met pindakaas 5) met andere kindjes spelen of opa/oma 6) Dora aflevering met Squeaky, of de DVD van Billy Bam Bam
Oudste: 1. Voetbal, dat is echt zijn lust en zijn leven, zelf voetballen, kijken, maakt allemaal niet uit. 2. Spelen met vriendjes 3. Samen met papa of mama wat doen. 4. Lekker eten Middelste: 1. Met mij iets leuks doen, liefste naar de stad en wat te snoepen erbij, is een enorm vreetzakje. 2. Buitenspelen in de tuin. 3. Spelen met vriendinnetjes 4. Met oma knutselen Jongste: 1. Spelen, glijbaan, schommel, fiets als hij maar lekker bezig kan zijn. 2. Knuffelen met mij, als ik binnenkom wordt ik elke keer weer vrolijk en uitbundig begroet en geknuffeld. 3. Met opa spelen 4. Gewoon lekker wild doen en daarna even op de bank tot rust komen met Netflix.
Leuk topic! Zoon wordt gelukkig van - Dansen - Stoeien - Tekenfilmpje waarbij de personages zingen/dansen/rennen/vliegen - Lezen, van die peuterwoordjes boeken. Hij wordt er echt kalm van en je ziet hem ontspannen en genieten, ook al kijkt hij veelal alleen de plaatjes. - Cijfers leren, hij kent de cijfers tot en met 10 en we hebben blokken besteld met cijfers er op zodat hij straks tot 20 kan tellen of zelfs verder. Hij geeft niet zoveel om auto's of ander speelgoed. Geef hem een boek en cijfertjes en hij heeft de rest van de middag schik. Nerd
Geen bepaalde volgorde 1. iets lekkers eten 2. buiten spelen/samen met mama en papa spelen 3. een spelletje spelen(mobiel) of een filmpje kijken 4. ge''krietelt'' worden haha 5. achter de poezen aan rennen en ze aaien 6. met andere kinderen samen spelen