Leuke verjaardagspelletjes 2-5 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter wordt volgende week 2 en er zijn 7 kinderen met 10 ouders uitgenodigd. We beginnen 15.30 en gaan wat hapjes eten, taart, avondeten etc. Nu leek mij leuk om eens iets voor kinderen te doen (heb wat verjaardagen van 2jarige bezocht maar was echt meer zitten kletsen drinken en kinderen gewoon hun gang laten doen).

Leeftijd kids: 2 jaar (3x) 3 jaar (2x) en 5 jaar (2x)
    Mijn dochter kan je makkelijk uitleggen dingen en ze is echt gezelschap/nadoen kind dus dat ze veel meegaat doen twijfel ik niet aan. Andere twee van 2 jaar zijn wat terughoudend zouden zijn maar dat maakt niets uit natuurlijk.
    Dus ik zoek iets wat niet te moeilijk is en lol heeft.

Iemand site of tips in spelletjes? Ga niet steng doen gewoon meedoen leuk en als iemand wint mag die grabbelen voor iets kleins (gezonde snoep/snacks dacht ik zelf?)
    Wat ik in elk elk geval al heb is:
    "Koek happen", "ballonnen versieren met stickers", "dansen en zitten als muziek stopt op grond "(hier dacht ik aan variantie stoelen dans maar dan ipv stoelen grote gekleurde papier stippen gebruiken).

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wat je bedacht heb is erg leuk denk ik!
    Ik zou er alleen niet echt een wedstrijdje van maken, maar gewoon meedoen om het spel. Het grabbelen zou ik dan gewoon één van de spelletjes maken. Veel 2-jarigen zullen nog veel moeite hebben met dingen als 'om de beurt' en veel spelletjes zullen dus nog lastig zijn en ook begrijpen ze dan misschien nog niet waarom een ander kindje gewonnen heeft en mag grabbelen en zij niet.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja je heb gelijk.
    ik denk dan dat iedereen mag dan grabbelen of zo na einde optie is? Of inderdaad gewoon niets geven en gewoon tussen door iedereen mag wat grabbelen.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Iets met ballonnen :D
    Ze laten knappen door erop te zitten, ballonslinger-race...
    Kinderdisco
    Cupcake versieren

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Bingo met plaatjes/kleurtjes.

Wat ze bij center parcs doen is kaarten met 6 plaatjes die je eerst zelf moet inkleuren. Dan wordt er eerst een kleur gekozen op wijze van twister, met draaiplaatje. Vervolgens een plaatje, bijvoorbeeld schoen of bal. Heb jij bijv een blauwe bal dan mag je die wegstrepen. Heb je drie plaatjes goed dan win je een prijs.

Deel Deze Pagina