peuter 3 1/2 verveelt zich.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje57, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn oudste zoon van 3 1/2 kan zich heel lastig de hele dag vermaken. Hij speelt wel graag met duplo en puzzelt, dat kan hij even zelf, maar het liefste is hij met mij samen bezig. koekjes bakken, boeken lezen, knutselen. ik weet soms niet meer wat ik moet verzinnen om hem bezig te houden. Hij gaat sinds kort al een extra middag naar het kvd, dat vindt hij heerlijk. Zijn vriendjes hier in de straat gaan allemaal al naar school, hij wil ook. maar dat duurt nog ff. tot die tijd. Wie heeft er tips. Wat doen jullie kinderen graag? of ben je ook de hele dag aan het entertainen.

2. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Oh, hallelujah. Ik lees even mee.
    Mijn zoontje is ook 3,5. En ik heb ook sterk het idee
    dat hij zich verveelt daags. Vooral als we een hele dag
    thuis zijn. Ik ben niet van plan om elke vrije dag wat te 'moeten'
    ondernemen (pretparken e.d.) Hij moet zich ook thuis vermaken.

Alleen doet hij dat dus echt niet. Ik ben ook de hele dag aan het entertainen. Wordt er een beetje prikkelbaar van merk ik de laatste tijd. Dus ik lees even mee!

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ook nog peuterspeelzaal? Is echt voorbereiding voor school.

Hier leert ze pas nu echt zelf spelen. Dochter gaat nu 4 weken naar school. :)

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier 2 van 3,5 - ik wordt er een beetje erg prikkelbaar van :p
    Ik heb ook geen idee wat ik er mee moet

5. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Vervelend hé. ;) Dat prikkelbare wil ik super graag vanaf.
    Ik wordt echt om het minste of geringste super boos. Ik schreeuw
    ook veel de laatste tijd tegen hem. Terwijl ik dat niet wil. Het helpt ook
    niks trouwens, dus hoef het niet te doen. Maar dat is dus die prikkelbaarheid.

Voel me dan zo'n slechte moeder. :)

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Herkenbaar! Onze dochter wordt in mei 4 maar zou het liefst gister al beginnen op de basisschool. Ze wil af en toe alleen maar filmpjes kijken en helaas is het nu niet echt buitenspeelweer.

Wij hebben het nu zo dat ze wel elke dag iets heeft. Maandags naar mijn schoonouders (wij werken dan ), dinsdagmorgen psz en mijn moeder past op. Woensdagmiddag gym, donderdagmorgen psz, vrijdagmorgen gaat ze naar opa en oma omdat ik met de jongste ga zwemmen en op zaterdag gaat zij zwemmen of spelletjes doen bij de korfbalclub. Hierdoor verveelt ze zich wel minder en speelt ze de uren dat ze thuis is wel beter zelf.
    Maar het blijft een beetje overleven ben ik bang die laatste maanden... Ze roept bijna elke dag dat ze jarig is en 4 geworden is en dus wel naar de basisschool kan :) ohja en dat we een cadeautje kunnen kopen voor haar peuterjuffen omdat ze daar voor het laatst zal zijn :D

Dus misschien iets van peutergym, kaboutervoetbal of zwemmen ofzo?

7. Truusdemier

Ja dat herken ik wel, ik heb 0 geduld en ontplof snel.Ik grom veel binnenmonds:p. En als je er 2 hebt krijg je bij corrigeren ook nog eens een keer: mama jij moet lief praten / mama jij mag niet gemeen doen tegen zussie. :$
    Ik tel de dagen af tot ze naar school gaan, merk dat ze daar gewoon echt aan toe zijn (en ik ook). Ze gaan nu vast 1 middag per week en in augustus mogen ze echt. Ze zeggen het ook regelmatig; mama, mag ik vandaag naar de grote school?

Tot die tijd is het genieten van de leuke momenten en diep zuchten en tot 10(000) tellen op de andere momenten. (en wat extra tv als ik merk dat IK onredelijk wordt:D)

8. maliro

maliro Niet meer actief

Wat herkenbaar. Mijn dochter van 3.5 kan zich nog geen 2 tellen vermaken. Hangt de hele dag rond me. Wil ook niet met andere kinderen spelen en eist continu mijn aandacht. Ze gaat 3 dagdelen naar de psz en daar is het helaas niet anders.
    Het planbord geeft wel duidelijkheid maar tot spelen komt ze niet.

9. Truusdemier

Goh, ik begon mij al lichtelijk zorgen te maken, maar "gelukkig" zijn er meer kinderen van die leeftijd die zichzelf (opeens) niet kunnen vermaken. Dat geeft de burger moed :p

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    fijn om te horen dat er herkenning is! ik wordt er soms inderdaad ook goed chagrijnig van... en prikkelbaar... pffff... die peutergym lijkt me opzich wel leuk maar het probleem is dat ik ook nog met een dreumes zit die de hele middag ongeveer slaapt... en oppas heb ik ook niet zomaar. :(

11. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Vind het ook erg lastig om deze dagen vol te krijgen.
    Kan de tijd soms wel wegkijken. Op een gegeven moment
    weet je gewoon niet meer wat te doen.
    En je wil ook wel eens wat voor jezelf doen, maar met
    een jengelende peuter van 3,5 aan je been gaat dat allemaal
    niet zo soepeltjes.

Ik moet ook meerdere keren per dag tot 10 tellen.
    En 's avonds zit ik uitgeput op de bank. Afgelopen zaterdag
    zelfs nog even moeten uithuilen bij mijn man na weer
    een dag alleen te zijn geweest met m'n zoontje. Ik was
    weer zó ontzettend prikkelbaar dat ik écht ff die dag GEEN
    leuke moeder was.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Niet echt tips maar wel herkenning, vond het laatste half jaar thuis ook pittig....en met de schooltijd breekt weer een nieuwe fase aan, zowel voor mama als voor de kinderen. Hou vol, samen staan we sterk :D ;)

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Speeltuin, kinderboerderij, indoor speeltuin, museum, knutselen, in de tuin spelen, bos. Dan gaat het goed ��

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel herkenbaar. Gelukkig gaan kinderen hier vanaf 2,5 jaar voltijd naar school. Zou echt niet weten hoe ik haar hele dagen zou moeten bezighouden. Ik vind het weekend doorkomen soms al een echte opgave.

15. maliro

maliro Niet meer actief

Zijn idd leuke dingen. Maar dan ben je dus steeds weer bezig met de entertainment. Terwijl het erom gaat dat de kindjes zichzelf niet kunnen vermaken

16. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Knippen, plakken, verven, kleien, puzzel

Hier zoontje die in mei naar school mag. Gelukkig kan hij zich redelijk alleen vermaken. Op t moment is knippen en plakken favoriet

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    maar knippen, plakken verven etc. dat zijn toch geen dingen die ze alleen doen als ze 3 zijn? Dus dan ben ik er toch weer de hele tijd mee bezig. + zijn kleine broer ondertussen bezig houden.

net een heel brandweerkazerne gebouwd met de duplo, en dan zeg ik, dan gaat mama nu even iets anders doen, ik kom zo weer meespelen. Maar dan zit hij nu dus weer naast me op de bank, want alleen verder bouwen wil hij niet. :)

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mijn dochter knipt plakt en kleurt wel zelf. Ik hou het wel in de gaten maar kan rustig ondertussen wat anders doen. Ze zit dan bij de keukentafel, kranten eronder, kliederschort aan en hoppakee.
    Zelfde met de klei, kan ze zich redelijk lang mee vermaken.

19. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Precies, dit! ;) Hier ook. Met alles.. Ook met knippen / plakken / knutselen / kleien. Even op gang helpen en dan zelf wat anders gaan doen werkt ook hier niet. Hij staat binnen no time weer bij me. :)

20. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Kleien werkt hier wel goed. Maar verder ook heel herkenbaar, tijd voor de lente!!! Lekker naar buiten. En met een zusje van 1,5 erbij is t helemaal lastig, want die moet natuurlijk ook nog slapen! Nog ff wachten tot na de zomervakantie.... Gelukkig wel 2 ochtenden psz hier.

Deel Deze Pagina