Het is nu al bijna een week op rij dat het mij niet lukt om ' s avonds in slaap te vallen, het is niet dat ik overdreven vroeg in mijn bed kruip ofzo. Voor de moment ben ik druk aan het studeren voor mijn examens, dus is een beetje fitheid wel nodig. Wanneer ik in bed kruip lig ik gemiddeld nog twee uur wakker, kostbare tijd die ik dus verlies. Wat zou ik kunnen doen zodat ik wat vroeger in slaap val, alle tips zijn welkom. Groetjes Stephanie
* even wandelen voor je gaat slapen * beker warme melk drinken * iets te lezen * zorg voor een goede temperatuur op je slaapkamer (dus lekker koel, niet te warm) * warm bad of douche voor het slapen * kruidenthee drinken En natuurlijk geen koffie/cola etc. drinken savonds. Slaap lekker
meis dit is stress die je heb vanwege je examens. Neem anders een homeopatisch tabeltje om snel in slaap te vallen.Succes!
ik heb ook altijd moeite om in slaap te komen, ik probeer er niet te veel aan te denken want dan wordt het nog moeilijker. Maar er loop nog een topic hier over, http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=#1890260
je gedachten op één ding richten. Ik zet vaak Bridget Jones flim aan. Ik heb hem zo vaa kgezien dat het een vertrouwd geluid is op de achtergrond. Dan slaap ik zo!
Ik heb het ook weleens gehad als ik echt gestresst was... als je zeker weet dat het daarvan komt kun je natuurlijk ook een half slaappilletje nemen... weet alleen niet of je die op doktersrecept moet krijgen.. mijn moeder had er toen nog wat liggen en moet zeggen het hielp goed... Als je je examens achter de rug hebt slaap je waarschijnlijk al weer veel beter!... Wij gaan morgenvroeg op vakantie maar denk maar neit dat ik dan vanacht rustig slaap dus.... idd half slaappilletje...
Bedankt voor jullie tips, ik heb alvast iets warms gedronken...nu maar hopen dat het helpt. Ik kruip er nu in.
Anders iets enorms saais gaan doen, een saai praatprogramma op tv kijken ofzo. Dan val je misschien zo in slaap.
Internetten of National Geographic kijken? Heb er ook regelmatig last van maar ga dan altijd iets doen i.pv. in bed blijven liggen
Ik heb van mezelf altijd al slaapproblemen gehad, en na maanden niet kunnen slapen (niet langer dan gemiddelt 2 uur per nacht) hield ik het tot vorige week gewoon niet meer vol. Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar ik had dus echt dat de muren letterlijk op me af kwamen, ik overal rook zag, ik voelde me bespied en achtervolgt, er zaten gezichten in de muren en dingen die fel gekleurd waren gingen enorm pulseren. Volgens de dokter was dit puur slaapgebrek en in overleg met mijn gyneacoloog en mijn verloskundige heeft men mij Temazepam voorgeschreven. Ik ben er niet dol van, maar ik heb het nu 4 keer gebruikt, en het gaat steeds beter met me. Toen ik die dingen ervaarde wist ik niet wat me overkwam en ben enorm in paniek geraakt. Ik hoop dat jou dat bespaard blijft. Dus ik raad je aan: als je écht niet kan slapen en je merkt dat je het lichamelijk en/of geestelijk niet meer aankan, ga naar de huisarts! Ik heb er te lang mee gewacht (en ja ik heb in de tussentijd ook alle huis- tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd die maar in me opkwamen) en voel me er nog steeds angstig door terwijl het alweer een week geleden is dat het is gebeurd. Ik had eerder aan de bel moeten trekken.
rooiebos thee drinken, geen "enge" tv kijken op je ademhaling letten (moet je niet doen als je last hebt van hyperventilatie) maar werkt bij mij erg goed
Pff ik wordt er zo moedeloos van. Ik ben gisterenavond wat later gaan slapen dan gewoonlijk. Iets lekker warm gedronken, nog wat tv gekeken en dan het bed in. Jammer genoeg heeft het weinig geholpen ipv 2u wakker te liggen heb ik nu 1u wakker gelegen. Het zal wel van de stress zijn, al vind ik van mijzelf dat ik voor de moment weinig stress heb. K'zit perfect op schema, het studeren vlot goed... Bedankt voor jullie tips.
Ik heb de slaap lekker thee van de Albert Heijn. Hierop kan ik wel slapen en er zitten geen rare stoffen in. Bij mij werkt het wel. Wellicht ook bij jou.
niet uitlspapen (ook niet in t weekend). altijd je wekker om bij 7:00 zetten. als je uitslaapt pak je de gemiste slaap s'ochtends er weer bij en zo laat je je lichaam niet wennen aan een goed dag/nacht ritme.
Weet je wat goed werkt! Slaapsap! Google dit maar eens. Is helemaal natuurlijk en ik slaap er als een os op. Verder werkt niks bij mij, alleen dit. Echt superspul, en kan geen kwaad.
http://www.easysleepplaza.com/webshop/p ... 6ca96d8dea Dit is de link. Heb ook weleens temazepam gekregen en dat werkt zelfs niet bij mij, maar dit.....echt superspul!
Je kan het via de site bestellen (via de link). Staat op de site hoe je dat moet doen. Het is vrij snel in huis. Succes!