Wat ben ik blij om te lezen dat de mensen die een hel van een vliegreis hebben gehad redenen hebben waar ik niet bang voor ben . Over 20u zit ik in een vliegtuig en ben Spaans benauwd vanaf het moment dat de deuren dicht gaan voor mensen die ziek worden. Je kunt mij echt oprapen als de vliegreis achter de rug is door de angst. Mijn vriend riep vandaag al: 'morgen zal ik wel 100x horen, laat mij maar even'. Daarom ook ontzettend blij als ik aangekomen ben en geacclimatiseerd. Verder heb ik echt een haat liefde verhouding met op vakantie gegaan. Ik vind het heerlijk nieuwe plekken te ontdekken maar het kost mij ook altijd net iets te veel energie.
Dat het nog 5 weken duurt voordat wij op vakantie gaan Inpakken, rijden etc vind ik allemaal leuk. De kinderen zijn echt vanaf hun 1e jaar altijd zo lief en relaxed tijdens het rijden. We zitten in grote huizen waar ik heerlijk relaxed kan kakken, ik hoef niet te poetsen en eten koken doe ik al helemaal niet. Kunnen we al bijna?
- de sores voorafgaand aan de vakantie, ik ben geen ster in plannen, dus het wordt altijd weer last minute zweten . - We hebben deze vakantie in februari al geboekt en was ff vergeten dat we vanaf Maastricht gaan vliegen, wij wonen in de regio Rotterdam. Heenvlucht is niet rechtstreeks, dus doen we er langer over. Terugvlucht komen we tegen middernacht in Maastricht aan, geen zin om bijna 2 uur terug te moeten rijden. Gelukkig is onze dochter heel easygoing, zij slaapt overal. Vorig jaar hebben we eerst een uur vertraging gehad en daarna, toen we een half uur in de lucht zaten, moesten we weer terug vanwege een brandmelding. Was dus spannend, moesten daarna 7 uur wachten voordat we éindelijk weer konden vertrekken. Dus ik zie een beetje tegen het vliegen op lol. - En we waren zo stoer om een Bingoreis te boeken. Dat houdt in dat je pas ter plaatse op de luchthaven te horen krijgt in wel hotel/ resort te komt te zitten . Hebben we ook vaak met Centerparcs gedaan, dus leek ons wel geinig om het ook met onze grote vakantie te doen. ( En omdat we ons rot geschrokken waren van de prijzen in het hoogseizoen, 1e keer dat we eraan vastzitten ) Weten alleen dat het 4* is en all inclusive. Zei al tegen mn man; als het waardeloos is gaan we hierover liegen tegen iedereen die er negatief op reageerde lol. Maar stiekem vind ik het nu ook wel erg spannend worden hoor! Als het maar meevalt allemaal!!
*Het wachten tot we eindelijk gaan. *Ik vrees dat de meiden weer de hele nacht wakker gaan zijn in de auto (net als 2 jaar terug en dat was écht niet grappig...die zaten zo te stuiteren van de spanning...) *Morgen de last minute inkopen doen (ik haat dat...ineens nog van alles bedenken wat ik nodig heb en waarvan ik vorige week dacht;dat loopt wel los) *de stress van mijn man en zijn gemopper dan....heel typisch altijd! *hoogstwaarschijnlijk (als ik facebook mag geloven) staat onze oude achterbuurman (van vorig jaar) met zijn nieuwe vriendin en alle kids bij ons op de camping...daar zie ik echt tegenop want dat zijn zoooo niet mijn type mensen....Ieder zijn lol hoor maar je zal zien dat ze naast ons staan....
Het inpakken, daar zie ik altijd enorm tegenop. Ik heb geen overzicht, ik raak gestresst, overal tassen/zooi. Dan wil ik ook het huis nog netjes en schoon achterlaten...ik ben altijd blij als deze fase achter de rug is! Zodra we in de auto stappen zie ik nergens meer tegenop. We rijden een eind, maar ik zie de reis al als vakantie, de kinderen ook en zijn het gewend. En nu weer verder met mijn inpakchaos. Ik ben blij als mijn man straks thuis is, die brengt rust en orde in de tent!
Het alles alleen moeten organiseren als alleenstaande. Het is een heel gedoe om fatsoenlijk te vertrekken. Maar toch gaan we. Verder is het soms lastig om aansluiting te vinden als ouder in je up. Een vakantie voor alleenstaande ouders is in het hoogseizoen te duur. En wat ik me gisteren bedacht toen we ergens waren en ik alle gezinnen leuke foto's van elkaar zag maken, is dat ik sinds mijn scheiding alleen nog maar selfies heb van mij en mijn dochter. Het klinkt gek, maar dat raakt me soms keihard. Niemand die met liefde naar je kijkt of ons en dat moment vast wil leggen. En de vakantie is dan bij uitstek zo'n gelegenheid. Eenmaal op de plek van bestemming hebben we het fijn en denk ik vaak " ik flik het toch mooi maar even in mijn eentje".
Ook hier bijna alleen maar selfies van mij en de kinderen, ik begrijp goed dat dat je raakt. Op vakantie vraag ik vaak aan iemand om wat foto's van ons samen te maken om niet alleen maar foto's van de kinderen te hebben. Ik vind het niet lastig om aansluiting te vinden in mijn up, maar wellicht komt dat omdat wij vaak naar campings gaan en daar gaat dat toch makkelijker dan in een hotel vind ik. Ik ga in mijn eentje met mijn kinderen weer kamperen dit jaar en het enige waar ik tegenop zie is het opzetten en afbreken van de tent, geen rekening gehouden bij het uitzoeken van de tent dat ik hem alleen zou moeten opzetten terwijl ik ook nog mn handen vol heb met twee stuiterballen en een baby...
iets met gedeelde smart. Daarom heb ik dus een caravan gehuurd ik presteer het zelfs om een pop up tent ondersteboven op te zetten. Haha.
ruzie met manlief. Hij wil altijd familie bezoeken en spullen voor hen meenemen. spullen die ook van mij zijn of zijn geweest die hij dan wil afstaan, omdat hij vindt dat ik ze toch niet genoeg draag of gebruik.
Nou, ben weer terug, geen spinnetje gezien haha. Maar echt, wat een onwijze droomvakantie! Niet normaal. Het resort was zooooo mooi en die zee en dat eten <3 Alleen TUI viel tegen, bah echt vies eten en slechte service, maar goed. Vakantie zelf was top en dat is het meest belangrijk ....
Fijn dat je het leuk hebt gehad!! Wij gaan over 30 dagen. Wat jammer dat Tui zo slecht beviel. Wij zijn vorig jaar met Tui naar Aruba gegaan en was toen prima bevallen.
Op een vlucht van 9 uur kreeg je bijna geen eten of drinken. Een zakje chips koste best veel geld en een biertje koste 4 euro. Het eten was ook zooooo vies. Je kon kiezen tussen kipteriyaki of macaroni, nou brrrrr .... Het was 1 hap smaakloze chemie en het ontbijt was een halfbevroren croissant met een bakje yoghurt. Dus op de terugweg hebben we lekker zelf eten gekocht op het vliegveld. Ik heb met veel maatschappijen gevlogen, maar dit is gewoon niet bevallen, maar goed, gelukkig wel op de bestemming aangekomen
Nu de vakantie dichterbij komt begin ik een beetje koudwatervrees te krijgen. Nu denk ik wil ik wel op vakantie? Straks wil ik na 2 dagen al naar huis etc. Ik begin er zelfs een beetje tegenop te zien terwijl ik al zolang naar vakantie uitkijk.
-opzetten van de vouwwagen -12uur onderweg zijn. Gaat ook altijd probleemloos, maar na 8/9 uurtjes ben ik er meestal klaar mee en wil ik er wel zijn... maar dan ist nog ff -'s nachts rijden. Doen we altijd, gaat altijd goed en is relaxter dan overdag, maar ben eind van die dag en de dag erna echt zo brak. -kids die altijd om 6.00u wakker zijn. Thuis zijn we dat gewend maar op de camping is dat altijd lastig. Dus vaak dvdtjes en tablet om ze stil te houden tot ongeveer 8.00u en ze uit de tent mogen. Maar we gaan a.s. zaterdag/zondag nacht en ik heb er zo'n zin in!!!
Heel veel respect dat je wel gewoon gaat! Mijn vader ging ook vaak met mij alleen. Er zijn echter ook mensen die het niet durven of niet trekken om alleen te gaan. Dus respect voor de dames die het alleen doen!
Het slapen van mijn zoontje. Hij slaapt alleen maar in een bed en het liefst zo donker mogelijk. Ik heb ergens de stille hoop dat hij door het zwemmen en spelen zo moe wordt dat hij op het strand in de wagen in slaap valt zodat we niet steeds terug hoeven te lopen naar het appartement maar ik heb er een hard hoofd in omdat hij zelden tot nooit slaapt in de wagen. Maar we zien het wel, we zijn er in ieder geval even lekker tussenuit. Als backup plan heb ik een groot bereik babyfoon gekocht waardoor wij alsnog kunnen zwemmen in het zwembad van het airbnb huis en hij lekker kan slapen op de kamer. 1 ding heb ik inmiddels wel geleerd en dat is dat dingen toch altijd anders lopen dan gepland met een baby
Wat lief.. dank je wel. Wat zijn jouw herinneringen aan deze vakanties? Wat deden jullie zoal? Misschien een gekke vraag. Ik ging als kind nooit op vakantie. Ik heb het dus ook niet echt " geleerd" en ben zo zoekende wat dat betreft. Toen ik medio 20 was..richting 30 heb ik wel vakanties gedaan, maar dat waren trips naar o.a. australië, Italië, Berlijn. Veel cultuur snuiven en avontuur zoeken. Met een dochter van 9 en een beperkt budget is dat anders. Maar ik weet ook echt niet wat leuk is. Ik ontdek nog. Dus tips en ervaringen zijn welkom misschien handig om een apart topic te openen... ga ik doen!
Ik zie op tegen het slapen. Of het mogelijke gebrek daaraan eigenlijk Met 2 kinderen waarvan de oudste niet makkelijk op vreemde plekken slaapt en de jongste nog nooit eerder op vakantie geweest is, vind ik dat best wel spannend. We zitten in een deel van een huis in Zwitserland. Ik hoop erg dat het andere gedeelte of heel goed geïsoleerd/geluiddicht is of dat er niemand zit als wij er zitten De lange reis vind ik ook wel een beetje spannend met 2 kleine kinderen.