Een vriendin vertelde dat de weeen net zo voelde als menstruatiepijn maar dan 1000 x erger. Dat was bij mij niet het geval. Ik wist niet eens dat ik weeen had! Het is dat ik elke dag moest komen voor een CTG, zij zagen daar weeen op. Wel had ik wat rugpijn, net alsof ik ongi moest worden maar het was goed te doen. Toen ik 7 cm ontsluiting had werd het wat pijnlijker. Ok bevallen is natuurlijk niet pijnloos en iedereen ervaard het anders. Ik ben ingeknipt, maar heb ik niets van gevoeld. Voor het hechten aan werd het verdoofd. Het verdoven deed geen pijn. Ik vond het herstellen veel erger, ik vond het erg lang duren en heb erg lang een raar/pijnlijk gevoel van onderen gehad en had last van mijn bekken. Maar onthou 1 ding: je krijgt er iets heel moois voor terug!
Ik vond de ontsluitingsweeën het vervelendst maar het hechten vond ik weer prima. ik was wel met andere dingen bezig op dat moment!
De ontsluitingsweeen zijn het meest tegengevallen , vond het vreselijk , de rest viel me eigenlijk wel mee dan weet je tenminste dat er een eind in zicht is
Ik zag helemaal niet tegen de bevalling op en hij is me ook heel erg mee gevallen, het ergste vond ik de weenstorm van rugween voor de rest viel het allemaal reuze mee... ging heel snel bij mij.. persen heb ik haast niks van kunnen voelen want hij was er al binnen 4 min.. Gewoon goede moed houden dan komt alles goed Groetjuhs!
Ik zie het meest op tegen het inknippen en hechten en de kraamtijd. Vind het helemaal niks dat er een wildvreemde in mijn huis ronddanst en in alle kasten zit. Wat zal ze wel niet denken van de rotzooi enzo? Ook dat ze je gaat temperaturen in je achterste enzo...helemaal niks! Doe het zelf wel.
Voordat ik zwanger was zag ik altijd heel erg tegen bevalling op, op de weeën, persen, alles gewoon. Sinds ik zwanger ben , ben ik mij wat gaan oriënteren op de manieren van bevallen etc. Nu heb ik heel duidelijk voor mijzelf wat mijn wensen zijn mbt de bevalling en dit ook opgesteld in een bevallingsplan en dat geeft mij rust. Zie eigenlijk helemaal niet meer tegen de bevalling op, laat het allemaal over mij heen komen.
ze maken het juist helemaal netjes voor je makkelijk toch en temperaturen doen ze onder je oksel... dat was bij mij teminste
Heb jij even geluk gehad.. hier was het was in mijn achterste... haha bij iedereen is het weer anders..
Ik wil graag poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat dat me meer rust geeft. Maar de rit ernaartoe. Als ik straks weeen heb.... daar zie ik het meest tegenop! Al die drempels onderweg..... Evt. drukte enzo..... Pfff, ik zou bijna dag in nacht daar in de hal gaan zitten, totdat de beeb komt...
Ik mocht de oorthermometer gebruiken, helemaal handig! En de vorige keer moest ik wel met de gewone thermometer, maar die kv vond dat ik dat gerust zelf kon doen... En wat betreft dat in je kasten zitten, dat valt wel mee hoor... Je kunt ook zeggen dat ze bijv wel de was en strijk mag doen, maar dat je man het opruimt. En eerlijk gezegd, ik vond het heerlijk dat er een witte tornado door mijn huis liep... Zelfs mijn schoonmoeder maakte de opmerking: "Wat is het hier eng opgeruimd!" toen ze de tweede dag binnenkwam... Werkelijk waar, mijn huis is nog nooit zo netjes geweest als toen mijn kraamversorgsters weg waren... (Nu, een week later moet je hier niet meer komen, het is me niet gelukt om het zo netjes te houden... ) En je moet maar zo denken, de kraamverzorgster zal het een worst wezen hoe jouw huis eruit ziet, veel belangrijker is dat je je kindje goed verzorgt en veel liefde geeft. Mijn kraamverzorgster heeft me wat horrorverhalen verteld over mishandeling in sommige gezinnen, (wel netjes hoor, zonder namen enz.) en dan kijk je ineens heel anders tegen een beetje rommel aan...
Wat mij erg lijkt is dat je na lang weeen te hebben, eindelijk 2 cm ontsluiting heb.. En dat je vk dan zegt: over een uur of 3 kom ik wel weer terug. Eenmaal teruggekomen om je ontsluiting te checken, blijkt dat je nog maar 1 cm opgeschoten bent!
ff een beetje offtopic: wat heerlijk om te lezen dat sommige van jullie huizen ook wat eh..rommelig zijn. Ik ben dus niet de enige! (ik zou er bijna een topic voor openen..)
Hmmm voor mij viel de rit ernaartoe wel mee , de weeen kwamen gek genoeg even niet zo snel meer , en wij moesten bij de vooringang van het ziekenhuis binnenkomen alleen zat ik vast in de draaideur Dat rottig kreng ging stopte er ineens mee stond ik daar dus ik schelden als een gek maar de nachtportier had het probleem zo opgelost gelukkig ... Heb de rit ernaartoe niet als erg gezien hoor , maar dit is natuurlijk ook voor iedereen anders ..
Ik ben echt als de dood om gehecht te moeten worden. Bij de geboorte van de 1e was het godzijdank niet eens nodig, maar dat gevoel lijkt me echt zo vreselijk. Heb je je kindje al, kan je nog eens pijnlijden, gevoelsmatig voor 'nop'. Oh en die aambeien naderhand vond ik hoogst onplezierig. Tijdens mijn bevalling belandde ik in een gigantische weeenstorm met steeds maar 30 seconde pauze. Ik lanceerde plurkje dan ook in een krappe 2 uur (van geen ontsluiting tot uitdrijving) op de wereld... Totaal buiten adem, maar god wat was het heerlijk dat er naar zo'n klote zwangerschap eindelijk iets ging gebeuren. Een volgende keer dus bang voor: Weer zo'n zwangerschap (zwangerschapsvergiftigingen incl.), hechten en die naweeen.
pfoe, ik ben eigenlijk vooral bang voor het feit dat je zelf niks van de bevalling in de hand hebt... je weet immers niet hoe het zal lopen en ben nogal een control freak. Voor de pijn op zich ben ik niet zo bang, wel voor onverwachte ingrepen of infusen etc.. maar zoals ik weet uit mijn ziekenhuiservaringen (heb de ziekte van Crohn) komt het zoals het komt en kun je er niks anders aan doen dan je eraan overgeven... wel kijk ik erg naar mijn kleintje uit en dat maakt veel goed!
Ik zie nog nergens tegenop, heb echt zoiets van 'Laat maar komen' Ik heb met 30 weken in het ziekenhuis gelegen met weeën en sindsdien thuis, ook nog eens zwangerschapssuiker erbij gekregen, maar neem het allemaal voor lief! Ik denk dat ik daarom ook niet zo op zie tegen de bevalling, dat kan er ook nog wel bij Het enige wat ik een beetje eng vind, is dat ik in het ziekenhuis niet in mijn eigen vertrouwde omgeving ben.. Maar daar komen we ook wel overheen! Succes aan iedereen die nog moet bevallen!
Tegen de bevalling zie ik helemaal niet op, okee inscheuren/knippen lijkt me niet echt geweldig, maar goed. Waar ik tegenop zie is dat ik onverhoopt toch naar het ziekenhuis zou moeten, wil niet voor niks gewoon lekker thuis, ik en ziekenhuizen dat gaat niet samen, dat wordt een grote gestresste zooi en dan kunnen ze net zo goed meteen maar een keizersnee doen want kind komt er toch niet uit daar (en KS lijkt me ook vrrrreselijk).
Ik zie het meest op tegen het hechten en het herstellen na de bevalling. Het lijkt me zo fijn dat als ik bevallen ben, m'n kindje in m'n armen heb en van alle pijn af ben! Maar dat zit er meestal niet in geloof ik...
Hechten voelde ik amper voelde maar heel even die naald maar ik heb maar hele kleine hechting stelt niks voor herstellen is mij wel erg tegen gevallen dus wat dat betreft snap ik je wel.