Mijn dochter is bijna 8 maanden. Ik zou graag van anderen eens willen horen hoe dat jullie zoon/dochter sliep/slaapt rond deze leeftijd. Mijn dochter slaapt heel verschillend maar meerendeel slaapt ze maar een halfuurtje en soms nog korter. Ook kan ze nog maar 1,5 uiterlijk 2 uur wakker zijn. Mijn dochter krijgt rond half 8 der laatste fles en slaapt dan tot half 8 in de ochtend. Graag hoor ik van andere hoe het slaap ritme bij jullie is! Mijn dochter doet al vanaf dat ze 6 maanden is half uur slaapjes en als ik heel eerlijk ben ik dat nu wel zo ontzettend beu.. en ik vraag me ook af, ze kan toch nog niet uitgeslapen zijn na een halfuur of soms 10 min slapen... Voorheen was mijn dochter een echt slaapkopje.. en nu is het precies het omgekeerde
mijn zoontje doet ook zoiets.. Hij slaapt van 20.00 tot 07.00.. en daartussen is hij 1,5 uur wakker en slaapt dan 45 min. Ook hier krijg ik er geen 2x 2uur slapen in..
De nachten gaan perfect, dus ik zou vooral blij zijn dat ze dan zo goed slaapt en me niet zo focussen op die slaapjes overdag. Mijn dochter heeft die hazeslaapjes ook heel lang gedaan, echt maandenlang. Ik kon er toch niets aan veranderen dus ben er gewoon in meegegaan en heb haar altijd gevolgd. En met 8 maanden is het helemaal omgedraaid. Ze doet nu twee flinke slaapjes van 2, a 2,5 uur.
Oh met 8 maanden omgedraaid? toch blijf ik er op hopen.. ik probeer het te accepteren maar ik vind dat zo moeilijk! Kon jou dochter toen opeens meer? ik heb wel eens het gevoel dat ze meer wilt dan dat ze kan..
Hier ook maanden lang hazeslaapjes, ws veroorzaakt door reflux. Nu 2 slaapjes overdag, meestal anderhalf uur en als ik pech heb maar 45 minuten. Hij weigert sinds een week of 2 een derde slaapje aan het einde van de middag. Ik merk dat hij ook moeilijk langer dan 2 uur wakker kan zijn, maar toch het derde slaapje weigeren... Zal er wel bij horen. Verder slaapt hij van 7 tot 7 met zo nu en dan wakker in de nacht. Soms 1 x speentje en hij slaapt verder, soms een uur wakker. Als ze 's nachts slaapt en overdag iets minder, dan is dat niet erg. Ik vond het ook vervelend en was er ook van overtuigd dat hazeslaapjes te kort zijn. Maar je kan ze ook niet dwingen. Als ze verder vrolijk is zou ik me niet te veel zorgen maken.
Ja, ze kan sinds kort echt snel tijgeren en zelfstandig zitten. Zo rond 7 maanden had ze haar eerste woordjes, dus denk zeker dat het daarmee te maken heeft. Nu lopen we meer tegen die frustratie aan van meer willen dan ze kan. De slaapjes gaan dus ook weer slechter
Mijn dochter heeft in de eerste maanden ook last gehad van een reflux maar dat is sinds ze 6 maanden is over. Sinds dien merk ik daarvan ook niets meer. Hoe merkte jij dat jou zoon daar nog last van had dan?
Oh het blijft dus een beetje.. pff weet ik waar ik aan toe ben.. vermoeiend wel vind ik.. me dochter kon eerst niet terug draaien van der rug naar der buik (buikslaper) en de laatste dagen kan ze het wel.. maar doet het nog niet altijd.. vanmiddag zag ik ook opeens dat ze achteruit ging tijgeren (tijgeren is toch schuiven?) dus wie weet als ze het allemaal beter onder de knie heb.. maar ja ik heb het gevoel dat ik teveel hoop
Oh ja, 4 redt hij makkelijk.. En het leuke is.. bij de oppas maakt hij wel een lange ruk van 2 uur (12.00-14.00 ongeveer).. Mja ik lees al dat dit bij meerdere zo is, en dat het ineens omslaat.. Nou maakt het mij op zich niet uit, hij doet het er prima op.. Maar je hoort en leest overal dat ze 2 slaapjes 'horen' te doen.. dat doet hij dus echt niet
Sinds het spugen is afgenomen en we geminderd zijn met de JBPM is hij rustiger geworden in het slapen. Toch is het soms nog heel wisselend. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik er toch geen grip op krijg. Ik leg hem op bed als hij moe is en slaapt hij dan is dat fijn. Vaste tijden voor slaapjes is hier ook geen optie. Ik heb schema's volledig losgelaten. De reflux is sinds kort pas echt beter. We merken sinds 2 weken dat hij beter in zijn vel zit. Maar we hebben een periode gehad dat we ook op 4 en soms zelfs 5 slaapjes zaten per dag. Voelde redelijk hopeloos destijds. Maar net als ik denk dat we een mooi ritme te pakken hebben gooit hij het toch weer om, dus ik denk er maar niet meer te veel bij na...
Oh dat ken ik idd! Mijn dochter doet dat op het kdv ook, afgelopen vrijdag van 12 tot 3 pfff. nou hier doet ze dat echt niet zomaar. Maar ja het is niet altijd op het KDV dat ze zoveel slaapt. Nee 2 slaapjes hier ook zeker niet.. alleen ik heb het gevoel dat het 4e slaapje bij mijn dochter altijd een probleem is.. net of ze dan zoiets heb van ik moet nu de nacht in en eerst een fles.. maar ja dan is het soms nog maar half 5 of zo..
Hmm wij geven ook nog JBPM misschien moeten we daar ook eens mee gaan minderen.. want nu valt het spugen wel mee.. maar ja kan natuurlijk zo zijn dat het dan opeens weer meer wordt.. Ja van een fijn schema herken ik precies.. ik gooi het soms ook zelf weer om omdat ik dan denk misschien slaapt ze hier beter op.. maar helaas werkt toch niet
Hier 7 maanden en een beetje maar ook alleen hazeslaapjes op de dag. Meestal komen we uit op drie keer een half uurtje, meer lukt echt niet... Ik zou het ook graag anders zien want nu komt het vaak zo uit dat hij precies moe wordt tijdens de boterham (wat niet helpt met eten) en dan ook weer tijdens t avond eten. Vandaag hem ik hem er voor het eten op gelegd en maakte hij toen een half uurtje maar meestal wil hij dan nog niet en is t eten weer lastiger. Hier dus ook zwaar zoekende met die rot slaapjes overdag. Maar ja.... Hij slaapt al vanaf dat hij 8 weken is door (uitgezonderd af en toe een nachtje hier of daar niet door een sprong of ineens extra honger) dus ik heb niks te klagen denk ik dan... Maar ik snap je helemaal en zou het ook leuk vinden als hij overdag wat meer sliep en niet precies op de eetmomenten net moe zijn enz enz
Mijn zoontje doet 2 slaapjes overdag, 1 van ongeveer 2 uur en 1 van 1,5uur. Hij kan verder ook best lang wakker blijven als dat moet zonder jengelig te worden. Zal me dus niks verbazen als hij al vroeg over kan naar 1 slaapje...
Mijn zoon slaapt maar 2x een half uur op een dag. Hij is dan aan het einde van de dag opgebrand. Hij slaapt dan ongeveer van kwart over 7 tot 6uur met veel wakker zijn tussendoor (en we zijn nu bezig om hem te laten huilen snachts en iedere 3 min terug gaan)
Maar jouw zoon is, volgens je banner, al 3 jaar... het lijkt me niet dat hij met 3 jaar nog overdag meerdere slaapjes zou moeten doen?
Hier sliep ze meestal een uurtje en was dan een uurtje wakker. Ze sliep dan meestal 4x overdag, soms 3x als ze s morgens later wakker was of een keer toevallig wat langer sliep. Sinds kort slaapt ze langer per keer, dat wisselt per dag een beetje. In principe slaapt ze 4-5uur overdag verdeeld over 2-3 slaapjes. Tussendoor is ze ongeveer 2 uur wakker en als ze moe is kun je haar niet ophouden. Tussen 18.30-19u gaat ze de nacht in tot 6.00-7.00u met wel een paar keer een voeding tussendoor.