Hallo, mijn zoontje is 6 maanden en is sinds een aantal dagen vanzelf van 4 naar 3 flessen gegaan. Het is alleen zo dat hij 's ochtends tussen 7 en 8 uur wakker wordt en dan wel uitgeslapen is, maar nog geen honger heeft. Hij zit dan nog rustig op schoot of speelt lief in de box. Ik heb gisteren maar om 10 uur (omdat hij nog steeds geen honger bleek te hebben) zn fruitpotje gegeven (6+ maanden), die ging er erg goed in. Zijn eerste fles kreeg hij pas om 12 uur, toen gaf hij duidelijk aan honger te hebben. Nu is mijn vraag of het kwaad kan dat hij niet gelijk 's ochtends zijn fles krijgt/wil. Moet ik toch gewoon zijn fles geven zodra hij wakker wordt? Of kan ik iets anders (boterham/pap) proberen als ontbijt? Wij voeden trouwens op verzoek en hij geeft duidelijk aan als hij honger heeft. Alvast bedankt voor het advies.
Goedemorgen, Dankjewel voor je vraag op het forum. Ik zou je willen adviseren om in de ochtend te kiezen voor een melkmoment. Mocht je zoontje niet zo open staan voor de melk dan kun je ook een bordje pap klaarmaken. Pap bevat vezels, welke belangrijk zijn voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Je kunt ook eens proberen om naast de melk een broodkorstje aanbieden, zodat je er ook volwaardig ontbijt van maakt. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou