Kindje 3 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LvB, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie ritme was/is bij jullie kindje met ongeveer 3 weken.

Ons meisje slaapt eigenlijk heel goed, maar ongeveer 1 keer op een dag is ze tussen de voedingen in wat onrustig en slaapt ze minder of haast niet.
    Dit is op verschillende momenten.

En legde jullie je kindje met die leeftijd al wakker in het bedje?
    Ons meisje vindt het namelijk dan heel lastig om zelf in slaap te komen.
    Meestal valt ze nog bij mij op m'n arm in slaap.

Ik ben heel benieuwd hoe dit bij jullie allemaal ging/gaat.

2. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    Bij 3 weken sliep mijn meisje nog bijna de hele dag.
    Om de 3 uur at ze en daarna viel ze bij mij of bij mijn vriend in de armen in slaap, wakker in bedje deed ik echt nog niet. Ik vind namelijk dat ze dat echt nog niet hoefde te kunnen en daarnaast wilde ik haar ook wel eventjes zien, wnat ze viel meestal vrij snel op mijn arm in slaap(binnen een kwartier..) dus als ik haar wakker in bed zou moeten leggen zag ik haar alleen maar even aan de borst verder niet.
    Verder was ze inderdaad ook weleens wat onrustig tussen 2 voedingen, maar een echt ritme zat er nog niet in!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    lekker bij je houden hoor. Ze zijn nog maar net uit hun warme knusse holletje binnenin mama.
    Als ze voor de rest goed slaapt lijkt me niets aan de hand.
    Onrust zal nog wel toenemen trouwens met een week of zes , acht.
    Hoort er allemaal bij, verwennen doe je ze nog niet op deze leeftijd.

4. MiSe

MiSe Niet meer actief

Met 3 weken nog geen ritme. Bij mij begon er rond de 3/4 maanden pas een beetje ritme in te komen. Door de BV en omdat mijn dochter erg graag bij me wilde zijn, voedde ik haar op verzoek en sliep ze overdag nog erg lang bij mij (draagdoek bv)
    Ik denk dat ik rond de 10 weken de puckababy ben gaan gebruiken en vanaf toen kon ik haar wakker in haar bedje leggen overdag. Ik denk dat toen een beetje een ritme is gaan ontstaan. Maar dat komt wel hoor, ga maar lekker mee met je kindje, dat ritme komt zanzelf wel!

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier nog geen ritme met 3 weken.
    Daar was ik trouwens ook nog niet mee bezig, aangezien ik vind dat zulke jonge kindjes nog niet in een ritme hoeven.
    Dus lekker voeden en kroelen op verzoek!

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Mijn dochtertje begint beetje bij beetje haar eigen ritme te ontwikkelen, waarbij ze om de 3-4 uur wil eten. Als ze daarna veel gaapt, wat bijna altijd zo is, dan leg ik haar wakker in haar wiegje. Soms valt ze gelijk in slaap, soms na even jengelen of huilen (mijn grens ligt op 30 minuten, meestal na 15-20 minuten), en soms ook gewoon niet (dan pak ik haar weer bij me, en hoop ik dat ze met m'n pink in haar mondje wel in slaap valt, zodat ik ze alsnog in bed kan leggen).

Ik vind het belangrijk dat ze wel snel leert uit zichzelf in te slapen, vanwege de rust en regelmaat, en omdat ze na mijn verlof naar de kinderdagopvang gaat. Mama is er dan niet om haar in slaap te wiegen, omdat mama de centjes moet verdienen ;)

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Tja, wat zeg je hierop?

'Let's agree to disagree'...

Nee serieus, ik begrijp dat je moet gaan werken en vind daar persoonlijk ook hélemaal niets mis mee maar mag je kindje eerst de kans krijgen om te wennen aan een leven buiten jouw warme-constant-wiegende-en-voedende buik alvorens ze een half uur alleen moet huilen om toch maar zelf in slaap te geraken?

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat mijn kindje wel of niet mag, bepalen ik en mijn vriend, niet jij. Wat wij verder met haar doen, bepalen ook wij en niet jij. Hoe zij daarop reageert, merken wij en niet jij. Ik zou zeggen, houd je bezig met je eigen baby, die kan je helemaal opvoeden naar eigen wens :)

Er zijn voors en tegens voor het al dan niet een ritme aanleren met een paar weken oud. Sommige vrouwen kiezen ervoor om hun baby nog bij zich te houden, omdat ze het tussen de voeding en slapen zo weinig wakker meemaken (zie reactie ergens hierboven), ongeacht of hun baby slaap heeft. Ik kies ervoor om mijn baby dan in bed te leggen, omdat ze behoefte heeft aan slaap. Ze doet niet veel meer dan slapen en eten op deze leeftijd, en ik vervul liever eerst haar behoeftes dan de mijne in dit opzicht.

Deel Deze Pagina