Dochter was bij de geboorte 51 cm en 3700 gr. Nu 26 maanden: 88 cm en 10,5 kg. Zoon was bij geboorte 52 cm en 3800 gr. Nu met 8 maanden 76 cm en 8,8 kg. Als dit zo door gaat dan is zoon voordat hij een jaar is onze dochter voorbij gegroeid.
Grappig, dat juist de kindjes die bij de geboorte heel klein waren nu groter zijn, terwijl de kleintjes van nu bij de geboorte niet eens heel klein waren! Julia was bij de geboorte 3610 gr en 52 cm, dus heel gemiddeld!
hier een kleintje vanaf de geboorte en nu nog. Meisje was 2500 gram en 46 cm toen ze geboren werd, en nu is ze 2 en weegt 10,2 kilo en 81 cm.
bij de geboorte was ons zoontje erg klein vanwege PE en HELLP. hij woog 2550 en 46 cm. Nu bij 14 maanden was hij 11.kilo en 40 gram en 80cm. Dus alles netjes ingehaald.
Jep, vandaag nog! 'Oh wat loopt ze al goed he? Wat grappig zo klein en dan al zo goed stappen!'. Ik heb maar even gereageerd met een lach .
hier ook ja, het is ook nogal een kletskous voor haar leeftijd, maar omdat ze veel jonger lijkt helemaal. Laatst een vrouw die allemaal van koetsiekoetsie taal tegen haar aansloeg bij de kassa en toen zei meisje: mama, zegt die mevjouw nou??? Ik pieste bijna in mn broek van het lachen. Dat gezicht van dat mens was ongeveer zo:
volgens mij is het vrij vroeg. die van mij liep pas met 18 maanden en nog niet eens goed. (oke ik mag 3 mnd corrigeren) psychomotordevelopment volgens deze site stapt slechts 50% goed met 13,5 maand en 90% met bijna 17 maanden.
Hier ook een lichtgewichtje; 19 maanden en 9,5 kg en 82 cm. Maar inmiddels weer 2 weken diarree en slecht eten dus denk eerder nu 9 kg. Bij de geboorte 3900 gram en 50 cm.
Hier ook die opmerkingen hoor. Inmiddels loopt Julia al 4 maanden stevig rond, maar krijg ik op straat nog steeds overal te horen: 'Ohhhh, wat knap! Wat een kleintje! Wat schattig! Leuk he? Die leeftijd?' Een paar maanden terug, rond haar verjaardag, zat ze in het winkelwagentje en begon een vrouw achter me helemaal tegen haar te kletsen, hoe knap ze was, hoe schattig, gutteguttegut. En toen zei ze opeens: 'Ohhh, ze heeft zelfs al tándjes!!!!!!' Helemaal verbaasd, tegen haar man zeggen. Ik hield het bijna niet meer Ik dacht later, maar goed dat ik haar niet op de grond heb gezet en laten weglopen, want ze was waarschijnlijk stijl achterover gevallen van verbazing
Ik krijg soms te horen: wat een flinkerd he ?! Hahahaa, nou juist niet !! e is echt heeeel slank, zit geen vetje op!