waar zijn de manieren van sommige ouders??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh doen we hier ook hoor, op elkaars kinderen letten. Maar daar heb jij het niet over? Jij vindt dat een kind niet mag snoepen voor andermans neus....tenzij het uitdeelt. Daar ben ik het dus niet mee eens en daarom zeg ik...waar bemoei jij je mee.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nognaals het gaat hier niet om vreemden op een terrasje maar om kindjes waarmee je speelt. Als jouw kindje bij iemand gaat spelen, vind je het prima dat die mama haar kindje een snoepje geeft en jouw kindje niet?? Zij mag immers zelf weten wat ze haar kind geeft.

of als jij ergens op visite bent en diegene pakt voor zichzelf een stuk taart en biedt jou niks aan.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoe oud is het kind? Kleuterleeftijd?
    Die zeggen dat soort dingen toch wel eens? Ik zou me d'r niet zo druk om maken.

Eerlijk gezegd als je zo'n reactie op mijn kind had gegeven, stond ik als moeder ook niet meer open voor een gesprek. Ook al zou je gelijk hebben.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is niet heel sociaal of aardig nee, maar ik vind jouw reactie met name naar dat kindje ook niet erg vriendelijk.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Nee. Maar dat is toch een totaal andere situatie dan op een schoolplein?

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou het kwam meer over alsof een kindje wat gewoon buiten zit een snoepje te eten dat dan maar niet mocht doen. Net zoals een kindje van de hele school een ijsje eet dat dan ook niet mag want dat is niet eerlijk tegenover jouwn kind...die redenatie vindt ik vreemd?

Nee zekr als mijn dochter een snoepje wilt hebben en er is iemand op bezoek biedt ze dat kindje ook iets aan, zo netjes is ze wel opgevoed hoor;)

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou wat een drama wat een drama.
    Als mijn meisje een ijsje heeft gekregen, dan is dat zo als ze lekker gaat zingen dan is dat zo.
    Als andere ouders zoals jij er last van hebben. Koop er dan zelf maar 1.

En als ik jou buurvrouw was dan had je aan mij een goeie gehad. Want als ik mijn kind een zak snoep mee naar buiten geef. Dan doe ik dat en ga ik niet opletten op wat jou overdreven regels in huis zijn.
    We wonen niet in een drillkamp

8. tuc

tuc Niet meer actief

dat ik vroeg of hij er voor iedereen 1 bij had of dat ik zei dat wij het thuis opeten als we iets niet kunnen delen?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik snap dat je het niet sociaal vindt (en dan in het bijzonder het "Kijk eens wat ik heb en jij niet" gedrag) en dat zou ik ook vinden maar ik zou er niet zo snel wat van vinden. Ik richt me - indien nodig - dan liever op mijn eigen kind. Ik vind trouwens een McFlurry voor een kleuter onzin.. hahahahaha

In het openbaar vind ik het trouwens heel wat anders dan op een schoolplein. Ik hoop toch dat ik mijn kinderen kan leren dat het niet aardig is om uit te sloven en anderen te laten merken wat hij/zij wel heeft en wat zij niet hebben... Dat vind ik asociaal gedrag... en als kleuter moet je dat leren dat dat niet netjes is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik had er idd voor kunnen kiezen om dat niet te doen, maar goed ik vond dat hij best mocht weten dat dit niet zo netjes is, zijn moeder vertelt hem dit niet en anders kan hij dat nooit leren. Iedereen ( niet jij hiir, maar richt mij tot jou) denkt ook dat ik dit kind uit heb staan schelden, maar deze 2 zinnen werden heel pedagogisch verantwoord aan hem gesteld hoor...heb nl heel wat ervaring met kinderen;)

Je tweede alinea is idd precies wat ik bedoel.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat het niet netjes is ben ik met ts eens....maar om dan te zeggen dat ouders onfatsoendelijk zijn en je er zo druk om te maken....dat vindt ik dan weer te ver gaan.

Zie zo vaak dingen waarvan ik denk....jeetje.....maar ik weet ook dat het kinderen zijn en dan niet alle ouders hetzelfde zijn en denken...

12. Ik denk dat de vraag niet moet zijn: waar zijn de manieren? maar: waar zijn de opvoed-vaardigheden?? ;)

Om zo te gaan lopen opscheppen over je ijsje zal op kleuterleeftijd misschien nog heel veel indruk maken en je popi-jopi maken, maar op een gegeven moment gaan kinderen alleen maar een hekel krijgen aan iemand die loopt op te scheppen over alles wat ie heeft en wat anderen niet hebben...

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja maar het isniet aan jou om dat kindje op te voeden :s dat is taak van moeder doet ze dat niet ja dan niet. zolang mijn kind maar weet dat het ook anders kan,

het is misschien niet sociaal maar je kan moeilijk alle kinderen verbieden om wat te eten op school tenzij ze uitdelen..

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zij niet hetzelfde is en denkt als mij is wel duidelijk;) voor de vakantie een paar keer een flinke regen/plensbui gehad en toen zij op het plein met een paraplu stond en er een moeder aankwam lopen uit de klas van haar zoontje riep ze: haha had je nu maar een paraplu gehad he??:$. Ik heb wel eens dezelfde situatie ghad, ik heb er nl altijd 1onder de kinderwagen liggen en vroeg aan een moeder of ze onder mijn plu wilde... idd totaal andere denkwijze

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nou ja zeg.., wat raar... En ik zou er denk ik ook wat van zeggen... Dat hij een mcflurry staat natuurlijk los, maar ik zou mijn kind dAn niet schoolplein op laten lopen met het ijsje eerst opeten en dan naar school... Maar goed heb nu nog geen schoolgaande kinderen haha

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    enige wat ik snap is dat het kindje zo loopt te zingen, en de moeder daar dan niks van zegt...want het kind weet dondersgoed dat het iets " bijzonders" is om zomaar op het school plein ermee te lopen..
    Bij mij op school mocht dat niet eens, iets van buitenaf daar eten, eten moest in de klas...en zeker geen ijs op het school plein...

maar dat hele deel gedrag buiten, vind ik een btj onzin...
    Ja duh natuurlijk mijn kind moet delen of aanbieden als er andere kindjes bij zijn, waar hij mee speelt oid...
    maar als ik in een speeltuin ben en hij krijgt een doosje rozijntjes, hoeft hij bij wijze van niet iedereen langs te gaan...

Maar om zo'n kind aan te spreken vind ik wel onzin....dus ..tja die moeder vond het blijkbaar niet asociaal...achja....zo heb je dr wel meer...die volgens hele andere normen en waarden leven...OOK op een school.....je kan niet verwachten dat iedereen maar hetzelfde doet...

het kind weet blijkbaar ook niet beter

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als ie dan toch persé een ijsje van de Mac moet, kan ie het dan daar niet opeten? Dan heeft ie het ook gehad.

Ik zou mijn kind nooit de speelplaats opsturen met een ijsje in zijn hand. En al helemaal niet zo overdreven zingend.
    Er hoeft bovendien maar 1 bal tegen te vliegen per ongeluk en zijn ijsje ligt tegen de grond. En dan mag je nog een huilende kleuter gaan troosten.

Wat je buiten de schooluren doet, is jouw zaak. Maar op de speelplaats steek je niet iedereen de ogen uit met zoiets.

Ik schrik er overigens van dat school dat tolereerde. In de meeste schoolreglementen staat toch letterlijk dat je geen groot snoep (lees: 1 klein snoepje of koekje tijdens de pauze mag wel) mag binnenbrengen?

18. tuc

tuc Niet meer actief

nee klopt snoep ed mag hier ook niet, het was 5 minuten voor we naar binnen gingen om 13 uur dus niemanf in de buurt natuurlijk..wert niet of zn juf er wat van gezegd heeft want hij liep met restje mc flurry nasr binnen om aan de juf te vertellen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kind hoeft ook niet de hele speeltuin langs te gaan met een doosje rozijntjes, dat is ook niet wat ik geschreven heb.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het enige wat ik vreemd vind, is dat dat jongetje een Mcflurry mee naar school krijgt :( Apart van die moeder, maar dat het jongetje dan erover zingt, kan ik me voorstellen.

Ik had mn mond gewoon gehouden. Overal zijn mensen voor, is mijn motto.

Deel Deze Pagina