waar zijn de manieren van sommige ouders??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Tuc ik begrijp je wel, ik ben zelf ook opgevoed dat je dit soort dingen of thuis opeet of deelt met je vriendjes. En dat zal ik mijn kinderen ook leren.

Maar je reactie vind ik wel wat ver gaan, heb je je niet een klein beetje laten leiden door je irritatie aan de moeder van het kind die er duidelijk al wat langer zit? Nou herken ik dat ook wel moet ik zeggen en sommige mensen halen echt het slechtste in mij boven :)
    En misschien is we het beste wat je kan doen je er niet druk om maken en het lekker negeren de volgende keer.

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    +1!
    Weet jij veel waarom dat kind een ijsje kreeg. Mijn kind krijgt morgen een prik en krijgt dan ook een ijsje terwijl ik daarna mijn kind moet ophalen, ben ik dan ook opeens onbehoorlijk???? Kom op zeg, gebeuren wel ergere dingen. Een blij kind met een ijsje op het schoolplein, dat je jeugdzorg er niet bij gehaald hebt :p

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind dat ook vreemd met zo'n ijsje op het schoolplein. Ik kan me ook niet herinneren dat wij dat deden vroeger.
    Ik vind dat een beetje appart.

Alleen denk ik niet dat ik dat kindje erop zou aanspreken. De moeder ook niet. Het is hun keuze.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jemig tuc, ik vind hoe langer hoe meer dat je je enorm aanstelt. De wereld is echt niet kapot omdat kinderen voor elkaars neus lekker een ijsje zitten op te eten hoor.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik haal trouwens geen Mac flurry maar een dood normaal water ijsje in de buurt voordat ik straks ongeruste ouders over me heen krijg

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik snap niet waarom je dat kind erop aan spreekt. Het kind heeft het gekregen van moeder, spreek haar er dan op aan. En als je iemand aanspreekt, wees dan ook gewoon direct. Niet van 'Thuis opeten', zeg dan gewoon gelijk dat je het niet gepast vind.

Ik zou het persoonlijk niet doen; een ijsje mee naar het schoolplein. Maar als ik dat wel zou doen, zou ik liever hebben dat je MIJ aanspreekt ipv toespelingen maakt naar mijn kind.

Verder over dat snoep gebeuren in de achtertuin; dan zou je aan mij toch een taaie hebben. Mijn zoontje mag gerust met een snoepje de speeltuin in, de ene keer wil hij wel delen en de andere keer niet. Kinderen moeten leren dat het niet overal hetzelfde is. Daarbija; ik zou als ik 1 snoepje heb, of twee, het ook niet willen delen met 10 anderen kinderen. Hou ik niets over! :D

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Jeetje wat een reactie, als ik die andere moeder was zou ik ook denken 'schei uit zeikmens'. Ten eerste je bezorgt dat kindje een rotgevoel terwijl hij juist er zo van genoot. Ten tweede, wie ben jij om te beslissen dat dat kindje zijn ijsje alleen thuis mag eten. Dus jij beweert dat je nooit een lekkere hapje eet buitenshuis of anders deel jij het wel met iedereen die je tegenkomt? Ik zou het ook een raar gezicht vinden een mc flurry op schoolplein, maar dat dat kindje dat alleen thuis mag opeten omdat het anders niet netjes is to andere kinderen is een idiote gedachtegang

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heb even niet alle reacties gelezen maar ts sorry, vind je reactie overtrokken!
    En las ook dat bij jullie in het speeltuintje 'de regel geld' of thuis opeten of delen. Nou sorry, maar volgens mij is een speeltuintje openbaar terrein en bestaan daar geen regels als je snoep MOETEN delen... Kom op!

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik snap tuc wel hoor....
    Zelf vind ik het niet topic waardig of belangrijk genoeg maar blijft wel asociaal... van de moeder dan.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Desalniettemin vind ik een mc flurry op het schoolplein ook vreemd hoor, maar vind je reactie ook érg vreemd!

11. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens.. Ik vind het echt idioot om een zelf bedachte regel aan de rest van de mensheid op te dringen.

Maar misschien was jouw dochter juist teleurgesteld omdat ze geleerd is dat je snoep in het openbaar deelt, dus dat zij van alle snoepetende kinderen iets krijgt? Lijkt me ook geen gepaste eigenschap om sip te staan kijken als een ander kind een ijsje eet.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar overal en altijd je mening over iets geven, helpt naar mijn mening(!) ook niet. Er zit een wereld van verschil tussen niet bemoeien vs met alles bemoeien. En een ijsje op het plein is wat mij betreft niet een dusdanig groot probleem dat het de maatschappij diep treft.

Met sociaal zijn is niks mis, maar het te ver doordrijven wel.

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Blijft de vraag waarom je het kind en niet de ouder aanspreekt? Het kind heeft een mcflurry gekregen. Wil je dan dat het kind in de Mac al zijn moeder aanspreekt: "Mama, ik wil liever geen mcflurry want die heb ik nog niet op als ik naar school ga en dan kan ik niet delen."? Leuk, zo'n altruistisch kind, maar het is geen volwassene en als een kind niet opgevoed is met het idee alles te moeten delen, heeft het kind daar toch geen schuld aan?
    En dat belerende toontje vind ik inderdaad schokkender dan een keertje een restje mcflurry op het schoolplein hoewel ook dat niet helemaal gepast is.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat zat k ook te denken. als je kinderen dat leert dan denken ze dat zij ook recht hebben op snoep van iemand anders...delen is lief maar is niet verplicht!

15. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Ik haar ook wel, maar van het kindje aanspreken in het openbaar om het snoep dat hij of zij in handen heeft, gaat mij ook wel een tikkeltje te ver......

16. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Tsja als je je daar al druk om gaat maken..
    Zoiets gaat nog wel vaker gebeuren denk ik;)

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou zelf ook nooit een ijsje mee geven naar school, maar ik zou eerlijk gezegd not amused zijn als een andere moeder mijn kind zomaar op deze manier zou aanspreken.

Sorry, maar ik irriteer me er weer aan dat iederen zich blijkbaar maar met de opvoeding van anderen moet bemoeien, bemoei je lekker met je eigen zaken! Ik leer mijn kinderen onze normen en waarden en OOK dat die dus niet overal hetzelfde zijn.

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, dit slaat qua delen nogal door; tuurlijk is het lief om te delen, maar je mag ook best dingen voor jezelf houden.

19. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Zo klinkt het mij ook;)

Nee ijs op schoolplein is niet zo netjes. Ons kind gaat niet naar school met een ijsje, maar het zal best vaker gaan gebeuren met dit kindje of anderen. Niet iets waarover ik me al te druk zou maken.

Off topic, tuc waarom heb jij eigenlijk een nieuw account aangemaakt?

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd..... We zijn allemaal anders dus je zou nooit kunnen verwachten dat iemand hetzelfde denkt toch?

Ik zou er iig niet van gediend zijn als iemand mijn kinderen gaat corrigeren.

Deel Deze Pagina