waar zijn de manieren van sommige ouders??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik snap je deels!

Ik ga altijd PROBEREN dat mijn dochter haar super lekkers op heeft voor we ergens zijn. En ik leer haar ook om te delen, maar ze moet niks.

Maar ik ga haar ook leren dat niet alles te delen valt en dat ze ook niet alles kan krijgen.

En ik vind jou ook redelijk door slaan.
    Als ik door t centrum loop en mn kind heeft kipnuggets van de mc Donalds hoeft ze dat echt niet te delen met elk kind wat op straat loopt te janken vanwege die mooie grote gele M. En we zijn ook niet verplicht het daar op te eten. En ik vind in het dorp wandelen en op t schoolplein zijn een beetje hetzelfde principe.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Ik vind de topictitel goed gekozen want tijdens het lezen van dit topic vraag ik me ook af waar de manieren zijn van de ouders maar dan wel van beide kanten!!!

3. flerk

flerk Niet meer actief

Wat ik zelf doe is mijn eigen kinderen leren dat je soms iets ziet wat je ook heeel graag wilt hebben, maar dat dat niet altijd kan. Ik kan niet rekenen op een omgeving die overal rekening mee houdt, ik kan wel rekenen op wat ik mijn eigen kinderen bijbreng. En dat is ook leren met teleurstellingen omgaan. Maar ik snap wel goed wat je bedoelt TS.
    Overigens is mijn dochter zo gevoelig als de pest, ze wil zelf soms iets niet eten bij andere kinderen want dan vindt ze het zielig voor de andere kindjes die niks hebben...:)

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ja serieus???

Dan zal ik maar een rare moeder zijn maar als ik mijn zoontje van school ophaal en mn meisje heeft een ijsje/snoepje of wat dan ook, mag ze die van mij toch echt wel gewoon opeten hoor.

Jammer voor de kindjes die op dat moment geen ijsje hebben maar heel bot gezegd; dat is mijn probleem niet. Ze krijgen heus ook wel een keer een ijsje van pa of ma.

Kom zeg, het wordt wel een beetje te gek

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad zeg! Mijn hemel niet te geloven dat dit hele topic gaat over een kind dat een simpel ijsje aan het opeten is op het schoolplein! :$ Is dat iets Nederlands of zo dat bekrompen, Calvinistische, betuttelende gedoe?! :( Wij leren onze kinderen zeker dat ze moeten delen en dat doen nagenoeg alle (!!!) kinderen en ouders in ons woonland ook, dat is hier gelukkig normaal. Maar Godzijdank wordt hen óók geleerd dat ze wèl met hun kop boven het maaiveld mogen uitsteken en ze respect moeten hebben voor iedereen die 'anders' is en ze zich vooral niet onnodig met anderen moeten bemoeien. ;) Ik zou eerlijk gezegd echt mijn excuses gaan aanbieden aan dat jochie en de moeder!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jij laat ook geen kans onbenut hé, om Nederland af te zeiken. Is dat iets voor expats ofzo? Om continue de behoefte te hebben om je vaderland ( of geboorteland, weet ik veel wat dat bij jou is ) af te zeiken? ;) Ik zou mijn excuses aan gaan bieden!

Ontopic.
    Tuc, ik kan mi daar niet druk om maken. Zou ik ook niet doen als ik jou was ;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ging hier niet meer reageren....maar dit moet toch even...

whahahahahahahaha knettergek

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Tóch nog enige vorm van zelfreflectie meid? ;)

Ik ben het best vaak met je eens maar ik vind dat je nu erg doordraaft met het ijsjes 'incident'....ben oprecht verbaasd. Maar goed, dat zijn de meesten hier dus het zal toch niet aan mij liggen. ;)

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben benieuwd wat jij van 'de expat' afweet? ;) Kan trouwens heel veel dingen wèl waarderen in Holland maar die mentaliteit soms van dat wijzende vingertje en 'doe maar normaal'....dáár word ik idd niet goed van. En dat komt helaas wel eens ter sprake in sommige topics en dat gezeik om een ijsje is daar gewoon weer een voorbeeld van. ;)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Grappig, want jij doet echt precies hetzelfde, met dat vingertje wijzen naar Nederland. Die mentaliteit zit er bij jou dan ook goed ingebakken ;)
    Iets met een pot en ketel.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ts: wat overdreven zeg. Nee, ik vind het ook niet supernetjes, maar serieus zeg, daar ga je je toch niet mee bemoeien, dat vind ik pas asociaal.

Misschien was er wel een heel goede reden dat dat kindje een ijsje had, misschien ook wel niet, maar daar heb jij toch niets mee te maken. Als jij uit eten gaat en ik loop langs het restaurant verwacht ik toch ook niet dat jij je eten met mij deelt? Pff.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Is het al tijd voor een slotje? Alles is nu wel gezegd denk ik. Zowel over actie van de moeder als reactie van TS.

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik snap t niet goed.
    Een kind komt op school met een ijsje, eerlijk ik zie t probleem niet.
    (buiten dat het ongezond is).
    Maar elk kind weet toch dat anderen soms iets krijgen wat jij niet krijgt.
    anneke heeft die K3-tas en janneke mag op reis naar amerika en mieke heeft wel 3 hondjes en bartje krijgt altijd snoep mee.

En dat dat kind staat de roepen dat hij een ijsje heeft, tja mijn zoon schept op met zijn baby-zusje en dan komen ze er ook allemaal rond staan en zijn vriend heeft een waveboard en daar komen e ook allemaal naar kijken.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ghehe ik zie het al voor me:

Ik heb een zusje, ik heb een zusje, ik heb een zusje....
    En dat er dan een moeder roept:

Zou je die niet thuis houden dan? En anders moet je haar delen met de rest :D

Haha ok, zusje en ijsje is geen vergelijking, maar het schoot ff zo te binnen.

Tijd voor een slotje denk ik ook.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Toch misschien eens beter leren lezen....;)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Proest en eens! ;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gaat het daadwerkelijk om het ijsje of om het ijsje "narren"... ik heb een ijsje, ik heb een ijsje. Het ijsje vind ik geen punt maar het narren wel... Dat is gewoon onaardig. Persoonlijk zou ik mijn kind niet met ijs het schoolplein laten oplopen maar verder? Nee, je er aan storen is één ding maar je er tegen aan bemoeien weer niet nodig.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wahaha ja dat is wel een hele makkelijke reactie. Geeft niets hoor, iets toegeven is soms moeilijk.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb duidelijk geschreven 'soms' en 'wel eens' maar daar heb je blijkbaar overheen gelezen. ;) No hard feelings verder, jij jouw mening en ik de mijne. ;)

20. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0

:(hier zakt m,n broek vanaf.

Deel Deze Pagina