klantonvriendelijke medewerkers-telefonistes

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    ik heb echt een hekel aan mensen die aan 't werk z'n en dan uitermate onvriendelijk z'n naar klanten toe. Je wordt toch betaald voor je werk en als 't je niet zint zoek je iets anders of als je je dag niet hebt ga je je toch niet afreageren op klanten. Echt, dan kun je me zo boos krijgen. Ik vind 't echt niet professioneel. Dan heb ik 't niet over mensen die 't er naar maken, al moet je ook dan je best doen professioneel te blijven. Maar ik had 'n bedrijf gebeld en voelde me echt onbeschoft behandeld door de telefoniste. Ik weet toch niet van elk bedrijf hoe ze precies werken en als ik dan bel om 't een en ander na te vragen krijg ik gewoon zo iemand aan de lijn. Ze heeft me echt boos gemaakt. Moest 't van me afschrijven.

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Huh?
    Bel je dan (niet verkeerd bedoeld) vanuit je bedrijf naar klanten vanuit een Callcenter?
    Of bel je vanuit je bedrijf? Zulke rotte appels zijn er altijd wel, ik trok me er eerder ook van alles van aan, maar nu niet meer.

Gewoon netjes blijven, want je belt tenslotte ook zelf voor je bedrijf.

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Vaak mogen poortwachters niet eens doorverbinden, en ook krijgen ze regelmatig telefoontjes van bedrijven met vragen. Jij bent vast niet de eerste wie belt.
    Ze vragen ook vaak waarom je belt? Ik zou de volgende keer vragen naar de verantwoordelijke, bijv, inkoop, fac.dienst.. en ga zo maar door. Dan hoef je dat niet met de telefonistes af te handelen. Zij krijgen vaak door om kort te blijven, en te filteren wat wel of niet belangrijk is. en daar zitten helaas een paar gemene meiden tussen! :(

4. Only me

Only me Niet meer actief

UPC heeft daar een handje van en heb laatst ook nog een flinke discussie gehad met T-mobile.. grrr, als je niet van je werk houdt, hou dan je snavel en ga ergens anders werken!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    nee ik ben niet aan 't werk. Ik belde voor mezelf -privé- en had gewoon 'n paar vragen omdat ik me onlangs bij 't bedrijf had ingeschreven -niet als werkzoekende ofzo-. Maar ze was uitermate onbeschoft. Ik moest ook niet doorverbonden worden. Wilde gewoon antwoord op 'n paar vragen die ik had. Bedankt voor jullie reacties.

6. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier gisteren ook zoiets....
    Mijn man belde het CBR vanwege een medische keuring voor zijn rijbewijs. Hij had wat vragen, omdat dit al een langer durende kwestie is...
    Op een gegeven moment zei hij: maar mevrouw, als ik naar een arts moet en daar 2 min binnen ben, kost me dat 250 euro, dat is toch zonde en niet nodig..... en toen kwakte dat 'vriendelijke" mens zo de telefoon er op!!!!:$
    Wat een vreselijk onbeschofte actie!!!:x

7. Ik heb een keer zo'n achterlijk mens aan de telefoon gehad toen ik op mezelf ging wonen en BrabantWater moest bellen ;) Ze vroeg zich af waarom ik zo vreselijk zat te lachen, terwijl het doodstil was? :( Ze hoorde op de achtergrond ook allemaal mensen zei ze, ik was alleen en de tv stond uit.. :( Heb er later nog een klacht over ingediend bij BrabantWater, maar die zeiden alleen maar dat ik beter nog een keer kon bellen om na te vragen of ik wel echt was geregistreerd.. Verder geen excuses, niets. ;)

8. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Pff, ik ken het. Ik had pas ook nog iemand aan de telefoon die ronduit onbeschoft was. Heb toen ook gewoon gevraagd waarom hij zo neerbuigend moest doen. Volgens hem deed ie het niet. Volgende dag had ik m weer aan de foon en toen was hij echt super vriendelijk. Misschien dan toch z'n dag niet gehad haha

9. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Vorig jaar probeerde ik in te loggen bij de woningstichting, maar hij gaf elke keer aan dat ik niet het goede registratienummer had.
    Ik belde naar de receptie en legde het verhaal uit, ze vroeg naar het nummer wat ik ingetikt had en naar mijn naam.
    Toen ze dat had ingetikt schreeuwde ze ineens "DAT NUMMER IS GEENEENS VAN U!"
    Dus ik zei dat ik dan het verkeerde nummer had en vroeg of ze me het goede nummer kon mailen... ze kan namelijk in de computer zien wat mijn nummer is en mijn mailadres als ik mijn naam geef.
    Ze zei alleen maar "NEE! Ik mag geen informatie verder aan je geven." waarop ik zei dat dat niet nodig is, maar dat ze het in ieder geval naar mij zou kunnen mailen en als ze het gewoon naar het mailadres zou sturen wat onder mijn naam staat dat het nooit verkeerd terecht kan komen.
    Ze zei weer dat ze geen informatie aan me ging geven en dat als ik iets wou weten moest ik maar met legitimatie naar het kantoor komen.
    Ze behandelde me echt alsof ik iemand was die informatie over iemand anders te weten wou komen, terwijl ik helemaal niet vroeg of ze de informatie telefonisch wou doorgeven.
    Toen ik zei dat ik dan wel langs zou komen gooide ze gewoon de telefoon erop

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik moest gisteren een bestelling doen voor mijn werk.
    Ik had daar nog nooit eerder een bestelling geplaatst, dus netjes via een site het bestelformulier uitgeprint, zo goed mogelijk ingevuld en gefaxt (dit moest voor 12 uur, dus ook gedaan).
    Belt zo'n dame me na 12 uur terug dat ze niets met die fax kon, dat die formulieren niet van hun waren en dat ze niet wist voor wie ze wat moest afleveren, dat de apotheekstempel er niet op stond, geen patiëntennummer e.d. maar wel op zo'n pinnige manier dat mijn nekharen overeind stonden. Ik kwam er echter niet tussen.
    Ze zou me het goede formulier wel mailen (ze had mijn mailadres dus wel) met de juiste gegevens (dus die waren al bekend).
    Ik zeg aan het eind van het gesprek, excuses voor het ongemak, ik wist niet beter.
    Zegt ze (overdreven vriendelijk) geeft niets!!!
    Krijg ik het goede formulier gemaild, is dat exact hetzelfde forumulier als ik gefaxt had, maar nu alvast ingevuld!!!
    Snapte er niets van!!!

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier ook al 2x meegemaakt.. zoek idd dan ander werk! Ik kan er niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt!

Ik heb het bij de kpn gehad, werkelijk, ik HAAT de kpn!!!!!!! Oa door dat telefoontje komt er nu ook een rechtszaak tegen hun ;)
    (errug lang verhaal)

En bij de Wehkamp.. ik vind ze daar ook niet erg aardig maar misschien heb ik net de verkeerde aan de telefoon..

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als mij dat gebeurt zeg ik er wat van. Heb wel eens gevraagd of ze haar dag niet had of dat ze mensen altijd zo onvriendelijk te woord stond. Ze schrok zich dood en was ineens poeslief:D
    Heb de assistente van de huisarts ook wel eens aangesproken, man wat een irritant mens is dat. Ze praat tegen je alsof je achterlijk bent of een peuter van 3. Heb toen tegen haar gezegd dat ik niet als een klein kind aangesproken wil worden, dat we beide volwassen mensen zijn en op een normale manier kunnen communiceren.
    Ook zij 'schrok' en stamelde een beetje 'ja ja, eh.. sorry'. Toen was het klaar. Als het op een duidelijke, toch redelijk normaal en niet direct met een grote bek zegt, zijn mensen wel voor rede vatbaar en beseffen ze ws ook ineens dat ze zo niet kunnen doen. Is mijn ervaring;)

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat maja doet doe ik ook..
    Gewoon zeggen.. waarom doet u nu zo raar ?
    (of iets dergelijks) en 9 van de 10 keer generen ze zich dan en slaat de stemming om..
    de 10e is gewoon een ei**l;)

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En zo ben ik op mn werk ooit aan de telefoon uitgescholden voor vuile trut omdat de klant vol bleef houden dat ie zijn loonstroken wel degelijk had opgestuurd en hoe ik het in mn hoofd haalde om te beweren dat we ze niet ontvangen hadden en zijn uitkering te schorsen. Meneer was woedend (ik bleef netjes) en ik was dom en had nergens verstand van volgens hem en hij zou wel de boel wel even komen opblazen.
    Todat zijn dochter/vrouw/kennis(?) op de achtergrond riep: waarom liggen je stroken nou nog steeds hier! Die zou je toch opsturen?!
    De aardige man wist niet hoe snel hij moest ophangen.

En zo kan het dus ook andersom.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Jessey, daarom vind ik het soms ook wel te begrijpen zoals in dat geval al zul je als werknemer toch netjes moeten blijven. maar ik heb het echt over de gevallen waarin je gewoon netjes om info vraagt normaal doet. De mevrouw die ik aan de lijn had legde me gewoon woorden in de mond en deed zo denigrerend 'nou je denkt dat het morgen allemaal geregeld is, zo werkt dat hier niet' DUHHHH dat weet ik ook wel en heb ik niet gesugereerd, ik wist alleen niet hoe het WEL werkte en belde daarom. En niet dus omdat ik in de veronderstelling was dat met mijn telefoontje alles geregeld zou worden.

Ik heb er niet echt iets van gezegd in de zin van waarom doe je zo raar zoals hier voorgesteld. Wel natuurlijk dat ik dat niet dacht en zij mij dan verkeerd begrijpt maar heb er wel een mailtje achteraan gegooid omdat het me niet lekker zat. Ik voelde me echt onvriendelijk behandelt en hield er een heel naar gevoel aan over.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Vreselijk he die mensen.

Deel Deze Pagina