waar zijn de normen en waarden in dit land?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik weet niet of de mensen in Brabant vriendelijker zijn maar in de bus word altijd voor oude mensen opgestaan! En dan moet ik vooral zeggen dat het de tieners zijn die dat doen. Ik maak niet vaak mee dat ouderen moeten staan. Voor de rest ben ik het er wel mee eens; mensen worden steeds asocialer. Zal er wel mee te maken dat ze altijd haast hebben enzo :(

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel erg jammer dat zulke beleefdheden lijken te verdwijnen in deze maatschappij...

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik was als klein meisje jaren lang echt extreem verlegen en durfde ook nooit dankje/u wel te zeggen, niet bij bekenden en al helemaal niet bij vreemden. Gelukkig is alles helemaal goedgekomen (met mij :)) en juist nu merk ik ook dat ik veel waarde hecht aan dit soort normen en waarden. Ik zou dus je kindje niet gaan forceren om dankjewel te zeggen (als hij/zij het eng vind oid) want dan lukt het juist niet.

Overigens komt het hier wel vaak voor dat mensen niet eens fatsoenlijk de bus uit kunnen stappen, of ze worden gelijk opzij geduwd omdat degene die erin wil stappen bang is dat de bus voor hun neus wegrijdt :x

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    precies!!

helemaal mee eens.

en zijn ontzettend veel lieve, onbaatzuchtige mensen die elkaar helpen.

en als je gewoon eens een hele dag lacht naar iedereen die je op straat tegen komt, of gewoon zomaar iemand een compliment geeft (kledingwinkel, passende mevrouw: ' dat staat u hartstikke mooi! ' ) dan krijg je heel veel positiviteit terug.

try it!

ik doe dat vaak en word er altijd blij van :)

5. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik ook wel eens een half uur gestaan in de tram naar huis, half flauwvallend. Op een gegeven moment ben ik gaan vragen of mensen voor me willen opstaan en de meesten springen op en roepen: "natuurlijk!". Volgens mij hebben mensen valse schaamte om je aan te spreken, weet je dat? De meesten willen wel helpen, maar ze weten niet hoe ze het aan moeten pakken. Nogal horkerig, maar minder naar dan algehele onverschilligheid.

Deel Deze Pagina