interieur inspiratie opdoen: tv in een meubel!

Discussie in 'De lounge' gestart door Clivia, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Om de zithoek te vergroten wil ik de boekenkast uitfaseren (die staat nu achter de bank) zodat de bank naar achteren kan en er meer ruimte ontstaat.
    Maar: aan de andere kant zoek ik dat een grotere TV kast/meubel. Iets waar een groot gedeelte van de boekenkast in kan. En het liefst heb ik de TV achter deuren, zodat hij niet zichtbaar is als we geen TV kijken (dat doen we weinig).

Ik zoek me rot naar plaatjes op internet maar ik kan het niet vinden.

Wie heeft een groot wandmeubel staan, met TV achter de deuren, die daarvan een foto wil plaatsen?

Dan kan ik inspiratie opdoen!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben een grote kast waar de tv in vast zit me speciale beugel. 2 grote schuifdeuren waarachter genoeg opbergruimte doormidden van 4 planken en grote lade aan bijde zijde. Onder de Tv en er boven ruimte voor audio en nog is 2 grote lades.
    Komt trouwens gewoon van ikea :)

Man heeft tot laat lopen game en film lopen kijken dus let niet op kabels etc :)

3. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Bij ikea kan je het helemaal zelf samenstellen. Bv de serie Besta van ikea. Moet je maar eens bij de ikea zelf gaan kijken, daar kan je genoeg ideetjes op doen.

4. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Inderdaad; Besta van Ikea :) (sorry krijg de foto's niet rechtop :))

Bijgevoegde bestanden:

5. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Bij gebrek aan ruimte willen wij graag zoiets... Dus alles achter dichte deuren, maar als je TV aan het kijken bent, kunnen de deuren in de kast zelf geschoven worden.

image.jpg

Maar tot op heden nog niet zo'n soort kast gevonden die groot genoeg is voor onze televisie. :)

Ik vind het eigenlijk nog mooier als mensen een commode hebben staan met een lift-systeem, waarin de televisie verdwijnt. Maar dat moeten we dan op maat laten maken en dat kost waarschijnlijk een fortuin.

Daarnaast moet ons tv meubel voldoende diepte hebben, wegens een grote versterker e.d. En een hele diepe commode schiet een beetje z'n doel voorbij, vind ik.

6. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Toch nog even een paar filmpjes erbij. Dit soort dingen dus:

https://www.youtube.com/watch?v=mW721M2XhXM
    https://www.youtube.com/watch?v=rLfMS67hyeQ
    https://www.youtube.com/watch?v=LGQAtktfe9M
    https://www.youtube.com/watch?v=oLAEfJ8gKYU

Lijkt me zo heerlijk als de TV niet meer zo'n dominante positie in zou nemen in de woon- of slaapkamer. Dat alleen al zou een reden voor mij zijn om een projector + projectorscherm te nemen.

Een nadeel van zo'n tvkast met lift is wel dat bijna alle plek wordt ingenomen door de TV zelf. Een TV die uit het plafond komt zou ik alleen bij een koopwoning overwegen en lijkt me behoorlijk veel werk en prijzig. Maar die kan je eventueel nog voor een boekenkast tevoorschijn laten komen.

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mijn man heeft een onderneming, welke tv meubels op maat maken. Op zijn website denk ik veel ideeën op te doen. Evt kan ik je de site in een pb doen?

8. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Dank dames!! Ik wist niet dat de Besta serie van ikea ook schuifdeuren had.
    Ik had daar al wel naar gekeken, maar was er niet uitgekomen. Ik ga eens zoeken, want ik vind dat wel een mooie oplossing!

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    #9 nikkijane, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
    En omdat het maatwerk is kan het in alle mogelijke afmetingen, kleuren, met of zonder schuifdeuren. Je kan alle kanten op!
    Maar niet voor een ikea prijs ;)

10. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Mooie website, maar als ik zoiets op maat laat maken, wil ik het het liefst in massief hout. En dan ga ik eerst ook op zoek naar een andere versterker, want het is natuurlijk te gek voor woorden dat die de grootste rol zou spelen bij het bepalen van de afmetingen.

Plus dat ik in het buitenland woon, dus dan moet de hele boel nog verscheept worden. Dus dat wordt een dure grap!

Nee, dan wacht ik liever totdat ik een huisje gekocht heb en dat ik zeker weet dat ik er de komende 10 jaar blijf wonen. Dan ben ik namelijk best wel bereid om er wat geld voor neer te tellen. Nu nog niet. :)

11. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    graag!

12. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Welk element is dit? Ik kan hem niet online vinden?
    Ik weet dat het besta is, maar welk onderdeel precies?

13. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Die lift voor de TV! Geweldig!! Alleen dat gaat hem nu even niet worden...maar "later als ik groot ben" :D wil ik dat in mijn villa :D

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Moet ik even achter op de kast kijken. Zit ergens en sticker. Zie dat de witte kast, foto onder de mijne het zelfde stuk heeft maar dan in het midden en zonder lade achter de schuifdeuren.

15. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Is het het tv element van besta? Waar je je tv in op kunt hangen? Ik ben normaal niet zo'n nitwit, maar ik kom er nu gewoon echt niet uit.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Kan alleen inreda vinden ??? Misschien ff kijken op ikea of je er dan uitkomt

17. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Op de site kwam ik er niet uit, dus ik ben naar de ikea gegaan. Daar 3 verschillende medewerkers gesproken, maar wat ik wil (wat jullie hebben) bestaat niet meer/kan niet/is uit de collectie.

Helaas....de zoektocht gaat verder....

Deel Deze Pagina