Ik overweeg om morgen een wipstoel te kopen. Vanaf welke leeftijd mogen babietjes er eigenlijk in? en wat zijn jullie ervaringen met die dingen? Zijn ze een beetje leuk
Je hebt wipstoeltjes die helemaal plat kunnen en met een verkleiner erin. Daar mogen ze meteen in. Demi vind het wel fijn om er in te zitten. Als ze niet kan slapen, zet ik haar soms daarin en dan schommel ik haar een beetje en valt ze in slaap.
Ik vond het wipstoeltje totaal niet prettig. Toen Mason iets groter was heb ik een schommelstoel van fisherprice gekocht. Die bevalt super.
Ik heb een eenvoudige wipstoel die ook plat kan, deze heb ik vanaf onze dochter geboren was gebruikt, gebruikt het tot nu toe. Mijn dochter kan hierin lekker liggen en haar flesje opdrinken. Ik zal het straks ook weer gebruiken voor onze baby'tje. Verder is het best handig als je zoiets in huis hebt. Bijvoorbeeld; wanneer je alleen thuis ben en je de baby in bad wilt doen, kun je na het badderen altijd je baby er even in leggen (uiteraard gewikkeld in een badcape of hydrofiele luier) om spulletjes weg te zetten. Dus...ik zou het zeker aanschaffen.
Wij hadden al vrij snel een wipstoeltje. Ik gaf haar er vaak eten in toen ze nog niet (goed) kon zitten. Verder heb ik hem eigenlijk niet gebruikt. Wanneer ze erin zat wilde ze er steeds uit en hing er dan aan de zijkant bijna uit. Ik zou hem niet weer kopen denk ik.
Ik heb 'm haast niet gebruikt, eigenlijk alleen maar omdat ie anders nooit gebruikt zou worden . Eva vond er ook niets aan.
Als je een wipstoeltje hebt die plat kan, dan kan een kindje daar al heel vroeg in. Wij gebruiken het stoeltje dagelijks. Als Lianne net de fles of eten gehad heeft, dan zet ik haar eerst even in het wipstoeltje. Als ik haar meteen in de box leg, gaat ze rollen en spuugt ze meteen alles weer uit. In het wipstoeltje kan ze ook lekker spelen, na een kwartiertje leg ik haar dan weer in de box. Of soms vindt ze het gewoon leuk om bij ons te zitten, dan zetten we het wipstoeltje naast ons op de bank. Ik neem het stoeltje ook wel mee als ik ergens op visite ben, daar kan ze beter in zitten dan in de maxicosi. Anders moet ze de hele middag op schoot, is ook niet zo praktisch. We gebruiken het ook bij het eten geven, omdat ze eerst nog niet in de kinderstoel kon. De rugleuning helemaal rechtop en dan het wipstoeltje op de eettafel en op die manier de hapjes geven. Ik zou er echt niet zonder kunnen! Maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders.