Hallo dames, Aangezien wij een hele leuke wagen gezien hebben die 4 foambanden heeft ben ik er niet helemaal gerust op. Gelukkig hebben we nog even de tijd om te beslissen, maar wat is jullie ervaring met foambanden? Waarom zouden jullie voor foambanden kiezen? Of waarom voor luchtbanden? Liefs
Ik heb juist speciaal voor foambanden gekozen bij mijn mutsy 4 rider single spoke. Dit omdat ik in mijn omgeving nogal wat mensen heb zien knoeien met luchtbanden die lek gingen, of zacht werden op den duur. Bij de kinderwagens van mijn schoonzusje gingen de wielen ook veel sneller zwabberen, terwijl ze hier met foambanden helemaal geen last van had. Daarbij was het voor mij een bijkomend voordeel dat de kinderwagen in foamband-uitvoering veel lichter liep, wat nogal fijn is voor een persoon zoals mij met o.a. fibromyalgie. Nadeel is dat foambanden wat meer 'stuiteren', luchtbanden kennen nu eenmaal net wat meer vering.
Wij hebben ook foambanden. Ik heb eigenlijk geen minpunten. Ik vind het grote voordeel dat ze gewoon niet lek gaan. Ik loop soms op allerlei wegen omdat ik veel loop met de honden. Ik denk dat gewone luchtbanden dan allang lek waren geweest.
Alleen ervaring met luchtbanden, we wandelen veel door het bos etc. met de hond, maar ze zijn nog nooit lek geweest (even afkloppen).
ik heb ook luchtbanden, op zich handig en licht maar helaas wel 1x een band lek gehad, ik kon niet meer, was een zijwiel van een driewieler, dus een ramp vooral voor mijn rug, want dan voel je pas hoe zwaar dat zo´n ding is!
Onze enkele wagen heeft luchtbandjes, en die gaan wel eens lek helaas. We hebben 1 reserve bandje (voordeel die van ons zijn gewoon bij Halforts te koop, dat is niet van alle wagens zo!) dus vervangen was sneller dan plakken. Onze duowagen heeft foambandjes, en ik vind het net zo prettig, oke, iets prettiger omdat ze gewoon niet lek kunnen.
Bedankt dames, Ik denk dat wij dan ook voor de faombanden gaan. Ik heb namelijk altijd pech met dat soort dingen, zul je net zien dat mijn banden 10x lek gaan