Waar zijn jouw vliezen gebroken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maart, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier het zelfde!
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De verloskundige heeft mijn vliezen gebroken tijdens de bevalling.
     
  3. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    bij mijn zijn mijn vliezen gebroken door de VK bij 8cm ontsluiting in mijn bedje. Dus hier niet uit zichzelf gebroken
     
  4. AnthoniaH

    AnthoniaH Actief lid

    29 jul 2006
    361
    0
    0
    Bij mij nadat ik 's nachts naar de wc was geweest. Ik dacht dat ik in mijn broek aan het plassen was...maar het waren gelukkig mijn vliezen!
     
  5. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    drie keer in bed op het moment dat ik 10cm ontsluiting had. Meteen daarna kreeg ik persweËen
     
  6. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    In bed om 3 uur 's nachts (wat ik al mijn hele zwangerschap voorspelde, haha). Overigens was Mitchell al lang ingedaald, maar er bleven vloedgolven komen. Dat wil dus schijnbaar niks zeggen.
     
  7. Lady Ice Shirr

    Lady Ice Shirr Fanatiek lid

    17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    In de woonkamer, voor de stoel, want ik stond net...
    Ik had al flinke weeën en nadat de vliezen zijn gebroken, kreeg ik gelijk een weeënstorm. Toen de VK er na 10 minuten was, had ik volledige ontsluiting.
     
  8. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    bij mij braken mn vliezen in mn baarmoeder ;)

    de eerste ZH door VK, tweede in bed thuis (spontaan) , derde weer ZH door VK
     
  9. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    In de keuken toen ik op het punt stond boodschappen te gaan doen. Mijn meisje was volledig ingedaald en had blijkbaar geen bel vruchtwater onder haar hoofdje liggen want het voelde alsof ik langzaam in mijn broek aan het plassen was, het waren zeker geen golven. Heb ik al die tijd voor niets op die zweetmatrasjes gelegen ;)
     
  10. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb gehoord dat als je ukkie al is ingedaald er dan steeds kleine beetjes vruchtwater ontsnappen. Er gaan steeds kleine plasjes langs het hoofdje van de baby.

    Groetjes Miep
     
  11. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ennuh, nu mijn eigen ervaring:
    Vannacht om half 1 zijn mijn vliezen gebroken. Ik lag op bed. Ben rond 11 uur op bed gegaan en om half 1 kwam mijn vriend op bed en toen braken mijn vliezen. Ik voelde wat en dacht aan afscheiding (had ik de laatste tijd wel meer) maar toen voelde ik iets langs mijn bips lopen. Vruchtwater dus.
    Baby is al ingedaald en hier komen er dus steeds kleine plensjes.

    Groetjes Miep
     
  12. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Succes met alles Miep!
     
  13. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland

    Dankje!
    Wel spannend hoor moet ik zeggen!
    En bij elke beweging voel ik weer wat water lopen, daar is geen maandverband of kraamverband tegen bestand :)
    Straks ligt junior helemaal droog.... (of kan dat niet?)
     
  14. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Spannend Miep. IS de vk nog niet langs geweest.
     
  15. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Nee, ik heb pas na 9 uur gebeld omdat het vruchtwater helder was. In de loop van de ochtend wordt ik teruggebeld. Dan horen we wel hoe en wat. (Ik mag natuurlijk altijd eerder aan de bel trekken als dat nodig is.)
     
  16. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Wie wet beval je nog op de uitgerekende datum.
     
  17. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja waarschijnlijk wel. Vannacht om half 1 zijn de vliezen gebroken en dan is het zo dat je binnen 24 uur je ukkie in je armen kan houden (meestal).

    Groetjes Miep
     
  18. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    succes miep!
     
  19. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Leuk om te lezen dit. Ik ben zo bang dat ik het niet herken. Ik heb best wel last van afschiding en ook soms wat urineverlies. Ik ben zo bang dat als het geen grote plens is ik het daarmee verwar. Ook ben ik wel een beetje bang dat het gebeurt als je ergens bent met heel veel mensen. Lijkt mij niet echt fijn zo midden in de suppermarkt...
     
  20. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Daar was ik ook bang voor, dat het bijv. in de supermarkt zou gebeuren. Maar in de meeste gevallen gebeurd het toch echt 's nachts.
    En als je ukkie ingedaald is, komen er steeds kleine beetjes. Niet ineens een hele grote plens. Dus je broek zal nat zijn, maar het is niet zo dat je binnen no-time in een enorme waterplas staat.

    Je merkt wel het verschil tussen afscheiding en vruchtwater hoor. Ik heb dus 5 seconden gedacht dat het afscheiding zou zijn en ben blijven liggen. Maar toen ik drupjes langs mijn bips voelde glijden had ik het wel in de gaten. Er komt steeds iets van (wat zal het zijn) 10 cc. per plensje ofzo. Als je hoest of hard op je hand blaast stroomt er weer wat uit.

    En als je niet weet of het urine of vruchtwater is, vang je het toch op in een bakje, zie en ruik je het wel hoor!


    Groetjes Miep
     

Deel Deze Pagina