Denk dat dit erbij hoort als je een boerderij hebt. Dit weet je van tevoren, al weet je natuurlijk niet hoe het is als je daadwerkelijk kinderen hebt en hoe zwaar dit kan vallen. Ik zou je rustmomentjes 's avonds pakken. Of overdag als je dochter tv kijkt zelf op tablet/mobiel iets terugkijken, of andersom, zij op tablet/mobiel en jij tv Ik mis juist wel eens mijn avonden, ze liggen er hier pas rond 21:00 in, toen ze 3 waren was dat 19:30. Daarbij zijn ze natuurlijk inmiddels wel veel zelfstandiger, maar alsnog vragen ze best veel aandacht. De jongste wil vaak samen spelen en de oudste hangt tegenwoordig veel aan ons omdat ze zich verveelt. Elke leeftijd heeft wel wat . Hier sporten ze allebei ook veel, ook in het weekend, dus echt rust heb ik meestal pas om 21:00 en in het weekend een beetje tussendoor. Jij hebt wel het voordeel dat je niet werkt buitenshuis (toch?), je dochter gaat straks naar school (misschien ook psz?), als je baby dan slaapt heb je overdag weer tijd voor jezelf. Ik werk 4 dagen en heb alleen de vrijdagochtend, waarop ik vaak ook dingen gepland heb staan.
Ts vraagt zelf of ze zeurt, dus ik geef mijn mening, vanuit mijn oogpunt zeurt ze ja. En dat ik mijn man " mijn boer" noem is redelijk normaal onderling met boerinnen op internet. Vergelijkbaar met " mijn lief" e.d. En ik zeg niet dat iedereen mijn dagprogramma moet aan kunnen. Momenteel ziet het er zo uit, maar als ik minder kalveren heb blijf ik ook echt wel langer in mijn bed liggen. En ik heb er nog eens over nagedacht. Wanneer je een relatie begint met een boer krijg je ook een relatie met het bedrijf. Je kiest er zelf voor. Je weet van te voren dat het geen baan is van 9 tot 17.00. Het is een manier van leven. Je privé leven loopt door elkaar met het bedrijf. Ik snap heus wel waarom TS " zeurt" , hier is het ook niet altijd zo leuk. En als je dan ook nog zwanger bent dan kan het inderdaad tegen vallen. En dan mag je best zeuren, ik zeg niet dat dat niet mag, je vraagt of je zeurt en daar geef ik antwoord op. Maar TS, werk je mee op het bedrijf, ga je zelf uit werken? Of ben je echt alleen huismoeder? Interesseer je je voor het bedrijf, heb je ambities binnen het bedrijf om mee te werken? Heb je opa's en oma's in de buurt zodat je dochter daar eens heen kan. Dan kan je ook eens een melkbeurt mee melken, gezellig samen met je man. ( of tijd voor jezelf) En als je meer tijd voor jezelf wilt of gezins tijd, doe er dan wat aan. Communiceren is het sleutelwoord bij veel boeren. Wij gaan heus wel eens een dagje uit, ik ga ook alleen op pad met de kinderen, bij familie logeren. En man vrouw tijd maken we ook, samen ergens gaan lunchen , een avondje uit. Oja en wat ikzelf ervaar is het soms fijn om tegen andere boerinnen aan te zeuren, of ervaringen uit te wisselen. Er is ook een besloten boerinnen Facebook groep en ook 1 voor boerinnen met kinderen. Soms wel prettig om daar je verhaal te kunnen doen, vragen te stellen aan andere " lotgenoten" boerinnen.