Wanneer waren bij jullie de eerste woordjes te horen? En dan heb ik het echt over bewuste woorden. Mijn dochter was op zich wel redelijk snel (weet niet meer precies hoe oud ze was maar ging redelijk met de 'snelle' leeftijdsgenootjes mee). Je kan nu al een flinke tijd gewoon volledige gesprekken met haar voeren en ze begrijpt je goed en zij is ook heel goed te begrijpen. Maar mijn zoontje zal veel later zijn denk ik. Wat natuurlijk helemaal niet erg is, maar ik ben dus wel een beetje benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is. Mijn zoontje heeft de 1e 4-5 maanden waarschijnlijk erg veel buikpijn gehad en deed toen ook nog maar erg weinig. Nu met 6,5 maand komen er heel langzaam ook wel eens andere klanken dan alleen uhh uhh.. Maar het mamamamama ddadadadada enz wat mijn dochter deed lijkt nog lang niet in de buurt te komen.
Hihi die van mij maakte helemaal geen geluid met 6 maanden hoor, behalve huilen vanaf een maand of 11 kwam er wat geluid en ze is nu 13 maanden en zegt nu voortdurend 'mama' maar dan ook tegen iedereen Verder af en toe 'die' en 'papa' heeft ze 1 keer gedaan, maar doet dat nu nie tmeer. en 'boe'.. Maar ze begrijpt alles hoor! Dus....geen zorgen!
Zorgen maak ik mij er zeker niet over. Ik vind het ook helemaaaal niet erg als hij laat praat. Lekker zijn eigen tempo. Maar ben wel erg benieuwd wanneer andere kindjes zijn gaan praten. Maar bij jouw dochter gaat het wel snel dan zeg! In korte tijd van geluidjes naar woordjes gegaan.
Ja klopt, echt opeens. Denk dat ze haar aandacht op het praten gevestigd heeft nadat ze goed kon lopen. Ze liep al vanaf 10 maanden dus daar zal eerst wel haar energie in zijn gaan zitten. Toen ze dat goed onder de knie had begon ze opeens met praten
Mijn oudste sprak met 9 mnd zijn eerste woordje: mama Smeltmomentje natuurlijk, dat snap je, haha. Toevallig staat het ook nog op film! Daarna kwamen papa, die, eten, oma en opa al redelijk snel. Inmiddels spreekt hij in volzinnen. De jongste? geen idee wanneer het gaat komen, veel verder dan bababababa en prrrrrrrrrrfffffff komen we uiteraard nog niet