Ach, zolang je kindje maar zijn eigen lijn volgt is het goed toch (uitzonderingen daargelaten), pas wanneer de eigen lijn gaat afwijken dan is er misschien iets waar je je zorgen over moet maken. Hier wordt er door het cb ook op deze manier gekeken. Zit hij nog op zijn eigen lijn, zo ja prima, zo nee hoe zou dit kunnen komen en moet er evt wat worden aangepast in voeding oid.
De 1e van mijn tweeling zit qua lengte tussen de +1 en +2 in. Hij is gemiddeld zwaar, de laatste keer iets boven het gemiddelde. De 2e van de twee zit tussen de 0 en +1 qua lengte en is -1 wat betreft gewicht.
Euhm mn dochtertje van 2 jr zit met dr gewicht boven het gemiddelde +1 lijn en met dr lengte onder de onderlijn -2 dus totaal niet in verhouding..... Dat is trouwens vanaf dr geboorte al zo geweest kwa lengte groeit ze bijna niet maar kwa gewicht groeit ze wel zoals het moet....
Lengte: bovengemiddeld. Gewicht: ondergemiddeld. Gestemd: anders. Grappig dat er een mooie normaalcurve ontstaat in de Poll, precies zoals je zou verwachten dus. (het is te verwachten dat de meeste kindjes gemiddeld zijn en en kleinere aantallen boven- en ondergemiddeld).
Dochter groeit precies op de middellijn. Een heel verschil met zoontje, die al bijna 3 jaar tegen of net onder de -2 lijn zit.
Zoon is midden (gewicht) en iets onder midden (lengte) (tussen midden en -1) Dochter is midden (gewicht) en iets boven midden (lengte) (tussen midden en +1) ik heb midden gestemd.
Lengte op de +2 lijn en qua gewicht op de +1 lijn. Ik vind het wel grappig te zien dat hij bijna net zo lang is als kindjes die een jaar ouder zijn.
Waar kan ik die lijnen vinden? Ik heb geen idee. In mijn cb boekje staan een middenlijn en 1 erboven en 1 eronder?
Rebecca zit op de -1 lijn met lengte en gewicht Vince zit nu op de +1 lijn met lengte en gewicht, maar is net flink van zijn eigen groeilijn afgegaan. Zat hiervoor bijna op de +2 lijn.
Andy begon kwa lengte boven de middenlijn, en zit nu bijna op -1 Kwa gewicht zat hij bijna -2 en nu gelijk met lengte. Hoofdomtrek is altijd +1 gebleven hihi en dat is een groot verschil met de bijna -1 van lengte en gewicht. (mensen vinden hem 'flink' voor zijn leeftijd.. komt echt puur door zijn hoofd dus!)