Gebeten door kat van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Onze buren zijn met vakantie dus hebben ze ons gevraagd hun kat te eten te geven. Ze kan heel lief zijn maar soms ook inene uithalen, we zijn dus wel voorzichtige met haar.
    Nu is manlief vanavond niet thuis dus ik ging haar net eten geven. Haar voerbakje staat buiten, ik zag haar niet meteen. Terwijl ik bezig was kwam ze aanlopen en zo hap, beet ze in m'n arm, net onder m'n elleboog.
    De huid is kapot maar bloed niet, alleen nu wordt het wel aardig warm en prikt het. Ik ben wel licht allergisch voor katten (meestal als ze lang op schoot zitten of veel verharen etc).
    Kan een degelijke beet kwaad? Mede gelet op dat ik zwanger ben.
    Ik wil natuurlijk niet de huisarts bellen voor een onschuldige beet, maar vanwege het warm worden en prikken maak ik me toch een beetje zorgen. Hopelijk onterecht?!?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou in dat geval de hap bellen voor advies. Niet zozeer vanwege de beet, maar voor je zwangerschap.
    Anders had ik gewacht tot morgenvroeg. Maar bellen zou ik zeker doen als je niet bekend bent eventuele gevolgen van katten beten.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zeker wel bellen! Kattenbeten zijn vaak heel vies, viezer dan bijvoorbeeld van een hond. Mijn tante is een keer in haar hand gebeten en heeft er een flinke ontsteking en nog weken last aan overgehouden. Moet je echt even grondig laten schoonmaken en wss ook een tetanusinjectie laten zetten. Gewoon nu ff naar de hap bellen. Als het kan wachten tot morgen vertellen ze je dat daar wel.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Je moet inderdaad even een prik halen denk ik

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Tnx ga direct bellen

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    HAP bellen

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier eens de huisartsen post gebeld voor advies en die zeiden een kattenbeet moet je altijd voor langskomen.

Hier was mijn man gebeten door onze eigen kat die de andere kat die medicijnen kreeg en dit niet leuk vond te beschermen.

Omdat zijn hand bleef trillen na de beet gebeld met de hap en die gaven aan na een kattenbeet altijd bellen en dan moet je langskomen

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    zoals iedereen eigenlijk al zegt.. bellen. Dierenbeten zijn heel vies

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mag je langskomen?

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Ben benieuwd,

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Net gebeld, hoef niet langs te komen, maar moet het wel in de gaten houden qua koorts en ontsteking en goed schoonmaken nu. Verder adviseerde ze me een nieuwe tetanusprik te halen morgen, ik weet niet meer precies wanneer ik die heb gehaald voor het laatst, zal tussen de 8 en 12 jaar geleden zijn.
    Verder kon ik vannacht evt een nat verbandje er om doen om het vuil eruit te laten komen.

1 ding weet ik wel: dan heeft die kat maar een keer een dag geen eten als manlief niet thuis is, maar ik geef haar geen voer meer deze vakantie.
    Had al een rotdag, dus dit kon er ook nog wel bij. Bah!

Bedankt voor jullie snelle reacties!

12. Annabelle29

Annabelle29 Niet meer actief

Ik hoop dat alles ok is, voor jou en je babytje?

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier een reactie van een ass. op de HAP:
    Wij laten iemand die gebeten is door een kat altijd komen! Zeker als je zwanger bent.
    Ik vind het advies nogal 'apart'..laat ik het zo zeggen.

Morgenochtend iig je eigen huisarts bellen hoor!

Succes!

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ja zal ik zeker doen, liever een keer te veel bellen als een keer te weinig. Dank voor je reactie.
    Ik ga het ook goed in de gaten houden.

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik ben zo vaak gebeten door een kat...nooit last van gehad...zou het gewoon even in de gaten houden..

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik moest meteen langskomen.
    Tetanus injectie gehad, wond nagekeken door de assistente.
    En de dagen erna in de gaten blijven houden.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 Even het zekere voor het onzekere nemen!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Vind het merkwaardig dat ze je niet langs hebben laten komen.
    Doe je zo je eigen ha bellen?

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij hanteert niet elke HAP dezelfde regels. Ik ben een keer echt flink gebeten door mijn kat (paniekreactie van haar, ze is niet gevaarlijk :p ) toen mocht ik komen. Maar toen ik daar eenmaal zat zei de dienstdoende arts dat het eigenlijk niet nodig was om te komen...

Hopelijk kijkt je eigen huisarts er vandaag wel even naar.

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

Oké na 1x een minibeetje ga je meteen geen eten meer geven?? Ik snap dat je voorzichtig wil zijn maar dit vind ik gewoon zielig.. Je kunt een kat toch niet zomaar een dag zonder eten laten omdat je man er niet is.. En wat als hij er 2 of 3 dagen niet is,krijgt de kat dan al die tijd geen eten?

Ik hoop dat alles verder oké is met jou en baby!

Deel Deze Pagina