30 weken en beginnersprobleempjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik denk dat ik een beginnersvraag/probleempje heb ;)

Ik ben nu 30 weken zwanger en heb vannacht van 02.30 t/m 05.30 uur wakker gelegen. Kleine was zooooo erg aan het bewegen, wat erg. Ik kreeg gewoon bulten in mn buik, te zien aan de buitenkant. Wat ik ook deed, het werd niet minder....
    Nu begreep ik dat dit normaal is? Kan zijn?

Ik schrok er een beetje van omdat het zo heftig was ineens. De laatste 2 weken is het sowieso wel heftiger en krachtiger aan het worden moet ik zeggen.

De laatste tijd slaap ik ook erg slecht en droom ik veel gekke dingen.
    Ik heb me in mn hoofd gehaald dat ik nog wel eens hierdoor eerder kan gaan bevallen ofzo....:( En natuurlijk de nachtelijke dromen over het feit dat het dan niet goed zou gaan met de beeb omdat het veelste vroeg zou zijn....Dan haal ik me weer in mn hoofd dat ik een slechte moeder zou zijn, dat ik eigenlijk niets weet van baby's...dan word ik weer bang dat ik mn kind ooit ga vergeten...

Komen deze dingen jullie bekend voor? En voor mn eigen gekke geruststelling; als het kindje eerder geboren zou worden, dan overleefd het toch wel?

Dank jullie wel alvast

Grtz Marieke

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallooe!!

dat van die enge dromen ken ik wel..naja een beetje dan de mijne gingen over monsters e.d niet over mn babytje.
    dat getrap van de baby...het klinkt gek maar het sust me zo lekker in slaap hahahaha dus ik vindhet alleen maar heerlijk als dat kind zo aan het bewegen is.

mocht je baby geboren worden dan is het idd wel erg vroeg maar hij/zij overleeft het wel. moet dan wel een tijdje in de couveuse liggen omdat hij/zij nog echt kleinis en ook op gewicht moet komen maar vanaf 28 weken zijn de ukkies levensvatbaar. maar goed je kindje makg nog even bij je blijven :D

ga je niet teveel druk maken en geniet van de laatste paar weekjes. ik hoop dat je straks weer gewoon lekker kan slapen.

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bedank de hormonen maar!! Dat overal over druk maken hoort er helemaal bij en zorgt er gewoon voor dat je overal goed over nadenkt (natuur regelt alles goed!) en die dromen zijn ook heel herkenbaar. Maar maak je niet teveel zorgen, je leert het allemaal vanzelf en dat harde trappen hoort er (soms helaas) bij.

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Dank jullie wel. Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf soms bijna niet herken yoh. Ik werk momenteel niet, normaliter 40 uur, je voelt je lichaam de hele dag, mentaal voel ik me ook vreemd....tis toch wel een hele ervaring hoor moet ik zeggen. Dat had ik niet zo verwacht. Dat een menselijk lichaam zo kan reageren en zich kan ontwikkelen/voorbereiden, wel merkwaardig hoor!

Grtz

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik herken het ook wel hoor, toen mijn buik in het begin zo "wild" begon te doen schrok ik er ook een beetje van (ik dacht Help! Ze wil eruit! :D) Nu moeten we er vaak samen om lachen omdat het toch wel een beetje een gek gezicht is dat je buik een eigen leven heeft....

Dromen komen inderdaad door de hormonen en horen er helaas ook bij (ik droom steeds maar dat ik moet bevallen en mijn man niet kan bereiken,zou het een voorteken zijn!?!? :$)

Probeer je niet al te veel zorgen te maken, ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kleintje heeft meer aan een ontspannen-mama dan een gestreste-mama!!!

Succes!

6. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Kweet ut! Moet er alleen ff aan wennen. Het lijkt alsof nu pas het volledige besef komt; ik heb dadelijk een kindje !!!!!!!

Alle besef van verantwoordelijkheid slaat in als een bom! Natuurlijk besefte ik me dat eerder ook wel, maar nu het dichterbij komt komen er toch ook onzekerheden waarvan ik niet wist dat ik ze had, om de hoek kijken. Maar zoals ik lees heeft iedereen die wel een beetje he ....

Grtz Marieke

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    He marieke,

ja is volkooomen normaal alleen erg vervelend.

Als jij rust gaat je baby bewegen en andersom, als jij loopt wieg je de baby in slaap.

En wat betreft de onzekerheid, ook dat ik normaal, het is je eerste begrijp ik en dan komt er gewoon heel veel op je af en er is gewoon geen beschrijving!
    Dromen, ja dat doe ik nu al... Ik droomde bij mn vorige zwangerschap altijd dat ik dieren gebaard had, een nestje katjes, slangen jakkes ik heb het allemaal gezien...
    En ook heel veel dromen dat ik zoende met andere mannen, terwijl ik helemaaaaal niet de drang heb vreemd te gaan hoor!!

Succes, "later" zul je hierom moeten lachen!

oh en nog 1 dingetje, je kindje is in pronciepe vanaf 26 weken levensvatbaar. EN als je het niet vertrouwd bel je gewoon je gyn/verloskindige!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    oh ja dat bewegen ik weet er alles van.
    Fijn he dat ze dat bedenken als je lekker in bed ligt.
    Al moet ik zeggen deze dondersteen doet het zodra ze wakker is dus mijn buik maak vaak rare sprongen.

Raar dromen ken ik niet maar ja wat niet is kan nog komen.
    Zijn echt de hormonen meid en daar kun je niets aan doen.

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    In die dromen herken ik mij volledig. Wat ik de afgelopen nachten allemaal wel niet gedroomd hebt. Heel raar. Ben blij te lezen dat meerdere daar last van hebben. haha

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Haha, idd volkome normaal :)

Die nachtmerries heb ik al een paar weken, dat komt omdat je lichaam ervoor zorgt dat je lichter slaapt (zodat je straks wakker wordt als de kleine huilt). Daardoor onthou je je dromen beter. Doordat er nu enorm veel door je heen gaat, ontstaan die nachtmerries. Voor het slapen gaan dus aan iets leuks proberen te denken :)

Haha ik vind het juist wel grappig als mijn hele buik zo uitpuilt en wiebelt :D

Je kindje is wel levensvatbaar maar de kans dat je overtijd gaat is groter dan dat je kleine te vroeg komt!

11. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Misschien een opkikker: ze zeggen dat vrouwen die veel van dat soort nare dromen hebben tijdens de zwangerschap vlotter bevallen (niet in de zin van te vroeg) omdat ze alle angsten e.d. al verwerkt hebben... Is heel normaal en wie weet helpt het! ;)

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Pfff ik ken het, lig ook nachten wakker vanwege het slechte slapen. En áls ik slaap, dan droom ik ook de gekste dingen. Heel bizar. Ik vind het een geruststelling als ik de kleine voel bewegen. Als ik de kleine een dag ofzo niet gevoeld heb, ga ik me echt zorgen maken; 'Ohjee, er zou toch niks zijn?'.
    Maar dat is vrouweigen en doe je helemaal niks aan. Hoort allemaal bij de hormonen. :)

Deel Deze Pagina