hoe toegeeflijk zijn jullie nu met chocolade?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoals de titel zegt. Hoeveel mogen jullie kinderen nu snoepen?
    ik had bijna niks gekocht. Een doosje maya popcorn, 4 flesjes drinken, 4 milka lepeleitjes en 1 paashaasje met een kinder suprice. En gewone eieren maar dat vind zoontje niet lekker.
    Van mijn werk gisteren een emmertje gekregen met chocolade. Gezegd dat dat voor mama en papa is :)
    gisteren kreeg hij van mijn oma chocola. Heel veel kleine chocolade eitjes. En straks mag hij bij oma en opa gaan zoeken.

Tja het is nu al een gezeur. :)
    Hoe doen jullie dat vandaag en morgen?

En ik kan de kleine chocolade eitjes ergens anders gaan leggen. Hij krijgt de papiertjes er al zelf van af zo te zien,.... grrrrrrr :)

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij hebben normaal gesproken nooit snoep in huis. Gisteren is de paashaas geweest en heeft vijf eitjes in de tuin verstopt. Dit vond onze zoon helemaal geweldig. Hij heeft ze netjes in zijn mandje gestopt en mag er nu vijf dagen ééntje pakken na het eten. Van de psz heeft hij een chocoladelolly gekregen, dat had van mij niet gehoeven, maar hij was er super blij mee. Het voordeel van normaal gesproken geen snoep geven is dat hij nu heel blij is met wat kleins en daar ook echt intens van geniet.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Foto 1 is alles wat we hebben gekocht. Valt goed mee toch? Vrachtwagen niet he :p
    Maar dan komt foto 2 erbij. Links van mijn werk gekregen, rechts van mijn oma voor ons en die kleine eitjes wat we ook van mijn oma hebben gekregen zijn nu degene die ik ergens anders moet leggen :D
    En straks nog naar mijn ouders :)

Eigenlijk hoef je met zulke dagen niks zelf te kopen haha

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier kopen we zelf expres niks.
    Vorige week al bij mijn vader geweest,allebei een paashaas gekregen,daar mochten ze allebei een paar keer een stukje van. Gisteren had de buurvrouw bij ons chocolade eieren en kuikens in de tuin verstopt dus ook al een mandje vol (allebei 1 klein kuikentje gehad)en vandaag en morgen gaan we naar de overgrootoma,overgrootouders en ook de andere opa en oma en daar zullen ze ook wel verwend worden.en ik weet dat het meeste gewoon in de kast verdwijnt.aangezien ze alles bij elkaar nooit op krijgen.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Onze dochter is 14 maanden en krijgt nog geen chocolade. Ze is zich natuurlijk ook nog niet echt bewust van Pasen en de daarbij horende paaseieren. Komt van vanzelf, nu dus nog ff niet!

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ze krijgen een hoop (gisteren van de buurt commissie, snoepzak + chocohaas, vandaag eerst naar opa; daarna nog naar oma, morgen thuis verstoppen) maar lang niet alles komt op hoor. Doen we weken over, we blijven gewoon het vaste patroon aanhouden, 1 ding na school, en 1x zoet + 1x hartige snack in het weekend.
    Zo'n dag als vandaag zullen ze misschien wel iets meer snoepen, maar het is 1 keer per jaar Pasen, daar ga ik niet moeilijk over doen. Zolang ze de auto maar niet onderspugen op de terugweg ;)

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier 1 zakje met paashaasjes. Wij zijn vrij makkelijk met een koekje in het weekend dus nu krijgt hij in plaats daarvan een paashaasje. Is het morgen weer een biscuitje dan is het ook goed.
    Ik moet zeggen dat ik jouw aankopen nog best behoorlijk vind als het voor één kindje is. Als ik dat hier op tafel zou zetten zou hij er ook steeds om vragen.

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier krijgt hij niets noppes nada. Zijn darmen kunnen er niet zo goed tegen😝

9. Koon

Koon Niet meer actief

Wij kopen zelf dus (bijna) niks. Nu voor pasen 1 klein zakje gekocht.
    Maar zoon krijgt van anderen verder niks.
    Idem met kerst en sint, maar dan krijgt hij wel genoeg van anderen.
    Hij mag op deze dagen echt niet onbeperkt snoepen. Is dat ook niet gewend, dus heb geen zin in buikpijn/spugen/diaree.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier geen familie die wat koopt, dus hebben we zelf wel wat gekocht. Ieder 3 surprise eieren. Mij oudste eet de chcolade helemaal niet, de jongste 2 hebben elk een half ei gehad. De rest ligt in de koelkast en mogen ze af en toe een stukje van. Ik doe daar niet zo heel moeilijk over eigenlijk.

11. soeee

soeee Niet meer actief

Wij doen eigenlijk niks aan Pasen. Ze snapt er toch nog niet zoveel van. Volgend jaar zal het wel anders zijn. Bedacht me net dat ik ergens nog een zak paaseitjes had (de enige dit jaar), en daar heeft ze er eentje van gehad :) Ben verder niet zo moeilijk met wat geven hoor, maar vond het nu niet zo nodig haha

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier hebben ze net een chocoladepaashaaslolly op, die had mijn man meegenomen.
    Normaal krijgen ze thuis nooit echt iets van chocolade maar met dit soort dagen maken we een uitzondering.
    Ik heb nog nooit zulke blije gezichtjes gezien toen mijn man de lolly's te voorschijn haalde.:D
    Ik weet verder nog niet of ze van de opa's en oma's ook iets krijgen.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben wel redelijk makkelijk. Vanochtend kregen ze alletwee een chocolade paashaas. Verder hebben ze 10 kleine eitjes gevonden, daarvan mochten ze er ieder 1. De paashaas is om telkens een beetje te krijgen.
    Verder hebben ze gisteren een koek versierd. Ik verwacht bij mijn vader niet zoveel, vandaar dat ik wat heb gekocht. Bij mijn schoonouders koopt mijn schoonvader altijd heel veel, dus dan had ik zelf niets geregeld.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben ze vanochtend allebei een paasei gehad. Zo'n wat grotere, holle. Vonden ze heerlijk! Ben niet zo moeilijk met dingen geven. Moet niet te gek worden natuurlijk. Maar met bijzondere gelegenheden mogen ze best wat hebben.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier geen familiebezoekjes met Pasen, want ik moet werken en momenteel is zoontje ziek dus ook niet echt behoefte aan chocolade.
    Wij hebben wel al weken een schaaltje met paaseitjes op tafel staan (vol ik af en toe bij) en soms krijgt hij daar een half eitje van, hij vind het heerlijk, maar ik vind het een gigantische smeerboel. :p
    Hij vraagt er wel regelmatig om, maar accepteert ook prima een 'nee'. Ik vind het gewoon gezellig om op tafel te hebben staan.
    Oh ja, vorige week bij oma kreeg hij 2 paas schuimpjes, maar ik haal niet speciaal voor hem zo'n heel zakje in huis.
    Maar als hij er 1 of 2 krijgt vind ik het prima, mag hij ze lekker op eten.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Gister toevallig het eea gekocht, maar verder koop ik weinig omdat ze al zoveel krijgen van de oma's. Ik ben niet moeilijk (meer) me dit soort dagen, maar probeer er wel voor te zorgen dat ze zich niet misselijk eten. ;)

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Van ons krijgt kleine man alleen af en toe hagelslag op brood. Hij houdt sowieso van zoet op brood (gestampte muisjes, appelstroop, jam), dus tussendoor geven we hem dat niet nog eens extra. Zo los chocola in de vorm van een eitje of haasje heeft hij eigenlijk nog nooit gehad. Tenminste...Niet van ons ;).
    Nu vanmiddag krijgt hij bij oma en opa een stukje slagroomtaart (opa is jarig) en er zal nog wel meer gesnoept worden. Maar echt snoep in de vorm van "snoep", nee dat dus niet.
    Moet dus wel bekennen dat mama en papa hier dus de grote paashaas van chocola opeten die kleine man van oma heeft gehad...:)

18. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Euh...ik doe er helemaal niet moeilijk over, ik ben zelf ook een chocoholic. Hij moet er niet misselijk van worden maar mijn zoontje mag met Pasen best een paar keer per dag 1 of meer chocolade eitjes pakken. Hij is net zo dol op chocola als ik. Hij geeft dan weer niks om chipjes en zo.
    En Pasen is ook zo weer voorbij, mag best even 2-3 daagjes wat ongezonder wat mij betreft.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ze heeft vanmorgen eieren gezocht bij opa en oma, een grote paashaas gekregen en daar al het één en ander op. De grote paashaas mocht op vandaag en morgen krijgt ze weer frambozen en besjes.

Ze krijgt hier normaal 's middags iets te snoepen (mag ze kiezen: snoepjes, tomaatjes, toastjes met tzaziki of vruchten en besjes) en na het eten (bij de koffie) 2 kaakjes. Flesjes drinken ofzo krijgt ze hier eigenlijk nooit, dus soms zo'n dag vind ik prima.

20. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier mag ze geen chocolade ivm de darmen. Maar heb niets anders gekocht. vandaag zijn we bij mijn broer en heeft ze wat chipsjes en koekjes gehad. Daar die ik niet zo moeilijk over voor die twee dagen. Maar als ik het genoeg vind is het ook klaar zoals net toen ze na haar broodje weer aan de chips wil.

Ze accepteert dit prima.

Tevens eet ze wat meer gekookte eieren deze twee dagen, daar is ze dol oo en het vult goed. Ze eet dat gewoon wat minder brood.

Deel Deze Pagina