Wat voor kleding Juni.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loesje78, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Hoi meiden,

ben eind Juni uitgrekend van een meisje :D

Maar ik heb werkelijk geeeeen idee wat voor kleren ik moet kopen.

De eerste week sowieso lange mouwen toch? ze kunnen zich niet warmhouden.

Maar daarna?

Hoop dat er andere mama's van zomerkindjes zijn.:D ( vast genoeg haha )

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    mijn neefje is van 2 juli en ik weet nog dat hij bijna alleen in zijn luier lag zo warm dat het was voor hem. Hij had het merendeel van de tijd zelfs geen mutsje op. kruiken zijn ook totaal niet gebruikt. hadden toen een erg warme zomer.
    Wat dat betreft reken ik (5 juli) erop dat ik van alles iets heb om op dat moment te kijken hoe warm het is. Je hebt ook snel genoeg iets bijgekocht als het te warm of te koud is.

toch ben ik ook wel benieuwd naar de mama's die al zomer kindjes hebben en dus ervaring :) ik hou het topic mooi even in de gaten!

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Het is maar net wat voor weer het is. Nederland kennende kan het heel erg wisselen. Kan warm zijn in juni, maar ook frisjes.

Zou van beide wat halen. Je kunt altijd onder een korte mauw een romper met lange mouwen aan trekken ;)

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    daymian is van 11juli. toen hij net geboren was (2010) was het heel warm en heeft hij veel in een romper gelegen en soms een shirtje. later werd het wat minder warm en toen had hij een romper zonder mouwen, een broekje en een shirtje met lange mouwen aan. ik had ook wat shirtjes met korte mouwen en rompers met lange mouwen zodat ik alles kon combineren.
    ik ben nu 1juni uitgerekend en ga het weer op dezelfde manier doen. een mutsje heeft ie alleen de eerste dag op gehad en als we naar buiten gingen.

5. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Ja ik wilde zelf ook van alles wat halen.

En dan dacht ik bijvoorbeeld aan romertjes met lange mouwen met een broekje erop als tussen oplossing.

Voel me een beetje stom dat ik geen idee heb.

Ik koop ook geen wikkeldeken. Want ijkt me overbodig. maar sommige zeggen dat baby's hun warmte echt niet vasthoouden en de eerste week gekleed worden alsof het winter is..

6. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ligt echt aan het weer. Zoontje is in augustus geboren, een week na zijn geboorte lag ie alleen in een rompertje, was boven de 30 graden.
    Vorig jaar op zijn verjaardag was het lekker weer maar niet bloedheet, en dit jaar konden we het niet eens buiten vieren :D

Ik zou van alles een beetje kopen, bijkopen heb je zo gedaan.
    Sowieso wat dingen met lange mouw en iets met korte mouwen. En een mutsje, als je kindje zich nog niet goed warm kan houden heb je die echt nodig.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben ook eind juni uitgerekend.

Ik vond de rompers met lange mouw echt vreselijk bij mijn zoontje dus wil dit keer voornamelijk korte mouwen halen.
    Kan altijd nog een shirtje/vestje overheen.

Ik heb wel een wikkeldeken. Ik heb er nog liggen van de 1e en heb van MVM weer een nieuwe gehad.

8. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0

Ik vind ze ook verschrikkelijk. Maar leek me juist makkelijk als tshirt functie zegmaar... als het net te warm is voor romper met shirtje...

9. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik krijg een meid en ben 16 juni uitgerekend . Moeilijk in ons kikkerlandje. Vanmiddag der eerste korte broek gekocht.. Verder van alles wat
    Als het toch fris is doen ik een romper met lange mouwen onder een tshirtje aan en een katoenen mutsje op..
    En als het warm is trekken we wat uit.. Makkelijk. :)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Als wikkeldeken kan je ook een badcape gebruiken. Ik heb toevallig een wikkeldeken nog van mn dochter en nu een omslagdoek van MvM gekregen.

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Mijn dochtertje is van eind mei en ik moet zeggen dat ze, zeker in het begin lange mouwen aan heeft gehad hoor. Ze heeft welgeteld 1x deze zomer in haar rompertje gelegen, maar toen was ze al wel een week of 10. De eerste 2 weken zeker lange mouwen romper met daarover heen shirtje of jurkje en ook een maillotje, en dan nog in de omslagdoek, de eerste 10 dagen denk ik. Ze kon zich moeilijk op temperatuur houden dat scheelt natuurlijk. Maar ik zou zeker zorgen dat je lange mouwen heb, je weet het gewoon niet met het weer.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo handige vraag! Ik ben 19 juni uitgerekend en zat hetzelfde af te vragen, mijn zoontje is in de winter geboren dus is heel anders. Hem nam ik in de zomer gewoom enkel in romper mee als het echt warm was, maar met zo'n kleintje twijfel ik nog een beetje.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben eind mei uitgerekend maar heb tot nu toe alles lange mouwen gekocht (heb wel een hele stapel mouwloze rompertjes en ook rompertjes met lange mouw) over het algemeen zijn de shirtjes/boxpakjes/jurkjes allemaal niet superdik dus denk dat het prima is. (Maat 50/56) wat ik me afvraag is wel of geen dekentje kopen voor de wieg? Of is een lakentje voldoende?

14. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Ik ben 1 dag na jou uitgerekend :) en mij werd geadviseerd zeker een dekentje te gebruiken de eerste tijd. Heb een katoenen fleecedekentje voor het begin en een wat dunner gebreid dekentje voor daarna.
    Ik heb trouwens ook alles lange mouw tot nu toe...wel gewoon katoen niet van dat hele warme. Denk dan vooral korte mouw rompertjes erbij?
    Vind het ook zo lastig dat het zo verschilt per merk hoe iets valt! Ik heb 56 van Noppies dat kleiner is dan maat 50 van Hema :(

15. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0

Ja verschrikkelijk :S

Ik weet ook nooit welke maat...

Heb ook jurkjes met korte mouwen gekocht maar dan met bijpassend bolero-tje.

Heb ook pakje van Noppies ( die roze met stipjes. )

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter is van maart 2012 en heeft in de zomer van 2012 met regelmaat lange broeken en lange mouwen aan gehad. Was niet echt een warme zomer (met uitzondering van enkele dagen natuurlijk). Dus zou zeker ook wat lange mouwen kopen en wat leuke rompers korte mouw zodat je kindje af en toe ook gewoon lekker in romper kan liggen. De zomers in NL zijn niet te voorspellen...

Ik krijg nu ook een juni-kindje en vind het ook lastig hoor. Maar ook een reden om dan maar wat extra kleding te kopen :D:D

17. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Wij krijgen ook een juni baby en vind t soms ook lastig.
    Maar zo warm is. Het hier vaak niet dus ik koop /krijg wel rompertjes en kleertjes met. Lamge mouwen. Heb ook korte mouw en broekjes.

Denk dat een maillot weer te warm is maar wie weet.
    Tzt welff kijken hie t weer is en. O er nog est bij moet.
    Mutsje dus in principe alleen na de bevallin gelijk?

Deel Deze Pagina