Ik heb een verschrikkelijke voorhoofdholte ontsteking. Afschuwelijk veel pijn. Vanochtend bij de dokterswacht een kuur gekregen. Hierbij mag ik paracetamol en ibuprofen nemen. Nu las ik ergens dat het elkaar kan helpen te versterken.. Ik mag om 16.30 uur weer pijnstillers nemen. Wat kan ik dan het beste doen? Para, ibu, of van beide 1? Para is 500 mg en ibu is 200 mg.
Ik heb de afgelopen maanden met veel pijn gelopen en ik slikte dan om de 4 uur 2x 500mg paracetamol en dan daartussenin (dus 2u erna) 1x 200mg ibuprofen.
Ik doe altijd 1x 400 ibu met 1x 500 pcm en dat drie x daags en dan tussenDoor indien nodig 2x 500 pcm.
Gebruik je ook neusspray? Xylometazoline neusspray laat je slijmvlies slinken waardoor je beter je neus kan snuiten. DatHeb gier enorm veel verlichting! Te koop bij drogist, apotheek en vaak ook de supermarkt.
Ik heb helse kiespijn gehad. Ik mocht 600 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol. Reken maar dat dat helpt! En ook neusspray halen...dat houd de boel wat meer open. Sterkte ermee
Bedankt voor de tips. Neuspray helpt inderdaad goed. Maar nemen jullie dit dan allemaal tegelijk per keer in? En ook maagbeschermers erbij? Of kan het voor de maag geen kwaad om dit soms te doen?
Aan mij heb je niets denk ik ik zou 2x500mg para pakken en 2x200mg ibu. Drie keer perdag en dan eventueel nog een keer para extra. De combi zou ik tegelijk pakken
Ik neem alles tegelijk in. Als je snel last van je maag hebt, dan zou ik maagbeschermers gebruiken, anders niet.
Ik heb altijd gehoord beste om en om dus eerst ibru en dan 2u later para. Weer 2 u later ibru enz. Dat hou de pijnstillingspiegel gelijk.
Je mag 4x daags 1 gram paracetamol en 3x daags 400mg ibuprofen. Het belangrijkste is om ze goed over de dag te verdelen. Dus de ene elke 6uur en de andere elke 8uur. Als je pijnstillers wilt minderen, eerst de ibuprofen afbouwen. Beterschap!
Buiten de pijnstillers om, helpt ook ( bij mij althans) een muts op je hoofd zetten. Haha werkt echt.
Dankje. Al ietsje beter. Morgen wil ik de ibu niet meer nemen en alleen de para proberen. Heb toch wel iets last van mijn maag nu... Maar het helpt wel goed, die combi!
Als ik weet dat ik wat langer ibuprofen ga slikken neem ik er sowieso een maagbeschermer bij, kan je gewoon kopen bij de kruidvat. Voor flinke hoofdpijn een keertje neem ik geen maagbeschermer maar zorg ik wel dat ik van tevoren wat eet. Als je te lang pijn blijft hebben, kan het ook een bacteriële infectie zijn en heb je misschien antibiotica nodig.