USA toiletmysterie...

Discussie in 'De lounge' gestart door annewolkje, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annewolkje

    10 jan 2020
    11
    8
    3
    Vrouw
    Zitten er hier Amerikakenners op het forum? Ik heb een heel bijzonder, maar totaal onbelangrijk vraagje over Amerikaanse toiletten... :rolleyes:

    Vorig jaar ben ik met mijn man voor het eerst naar de States geweest. Naar Florida. Onderweg naar ons hotel moest ik even naar de wc dus we zoeken een restaurant op. Ik ga naar het toilet en in plaats van een 'dichte' toiletdeur zie ik eigenlijk twee scharnieren en een plank waar langs alle kanten *centimeters* grote spleten in zitten. Ik zie *letterlijk* de dame voor mij op het toilet zitten! Ik schrok me rot... ik kijk de andere kant op, wacht mijn beurt af en hoop dat er niemand na mij komt. Ik herinner me dat ik naar buiten liep en tegen mijn man zei dat de toiletdeur stuk was.

    Maar groot is mijn verbazing als ik de dag nadien in een ander restaurant naar de wc ga. En nog wat later naar een zwembad. ALLE deuren hebben mega grote spleten. Als je voor een verkleedhokje staat, ZIE je gewoon de dame binnenin zich omkleden. Als je staat aan te schuiven voor de wc, kun je zonder moeite zien of iemand een grote of kleine boodschap doet en hoe ze haar maandverband ververst. En dat in het preutse Amerika, waar voor een halve tepel het land op zijn kop staat? Ik heb altijd weggekeken, maar ik vond het uiterst merkwaardig en hoogst ongemakkelijk. Ik durfde nergens meer naar de wc te gaan buiten in ons hotel.

    Thuis zijn we beginnen zoeken naar het hoe en het waarom, maar buiten wat veronderstellingen hebben we nog geen 'officiele' uitleg kunnen vinden voor die bijzondere fenomeen. Wie helpt?
     
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Sorry geen ervaring maar echt:eek: ik zou idd daar helemaal niet naar de wc gaan of durven...lijkt me vreselijk en dat in het preutse amerika idd:roflmao:
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb altijd begrepen dat dat is vanwege wat sociale controle; als iemand onwel wordt, kunnen anderen dat meteen zien en makkelijk ingrijpen vanwege de hoge kier onder de deuren en het schijnt ook drugsgebruik tegen te gaan.

    Maar ik vind het echt super ongemakkelijk, ik vind die stalls in NL al niks en die hebben onderaan maar een kleine kier (je ziet schoenen als je bukt, geen knieën ;) en geen kieren aan de zijkant)... Geef mij maar een gewone deur :D
     
    Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  4. sannekirre

    7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad ook wat ik altijd heb gehoord, maar ik weet niet of dat echt zo is. Het is in ieder geval niet te begrijpen in het preutse Amerika. De eerste keer dat ik er naar een toilet ging had ik dezelfde ervaring. Ik ga het toilet binnen en kijk gewoon recht op de doos van een plassende mevrouw. De scharnieren hangen zo ver van de deur dat je gewoon volop zicht hebt op wie er op de wc zit. Ik heb een aantal Amerikaanse vriendinnen en die gebruiken zo'n toiletten altijd omgekeerd, met hun rug naar de deur. Dat kan natuurlijk alleen als je een rokje of badpak aan hebt. Maar ze zitten er zelf ook mee. Als er een file staat, zie je iedereen ongemakkelijk naar het plafond of de vloer staren...
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een Amerikaanse vriendin van me vindt het hier in NL dus zoo heerlijk hoeveel privacy je op een openbaar toilet hebt. Als je ooit in de VS bent geweest, is het hier echt genieten als je zo’n deur achter je afsluit en niks meer ziet :D
     
    Ansel, Evanesco en Gewooniemand vinden dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Nou leuk om te weten wij willen dit jaar naar Amerika:roflmao::roflmao::roflmao: word niet plassen dus..
     
  7. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    luiers mee dus!
     
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Grappig! Kom vaak in Amerika maar het was me eigenlijk nooit echt opgevallen. Ik ben niet zo’n preutse wc-ganger denk ik :roflmao:. Als het om Amerika gaat kan ik maar aan één reden denken en dat is veiligheid. Dus het is misschien om te voorkomen dat je ingesloten raakt omdat je een deur met een kier makkelijker uit zn voegen ramt.
    En met die kieren laat je het ook wel uit je hoofd om er drugs te gebruiken :rolleyes:.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. femkepeeters

    9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Ik heb een jaartje in Amerika gestudeerd en de meeste van mijn klasgenoten gingen om deze reden gewoon nooit naar de wc op school. Je plas inhouden leek er wel een nationale sport :eek:

    In ons zwembad waren de spleten zo groot dat ze gewoon beter geen deur kon zetten. De meeste vrouwen gingen gewoon omgekeerd met hun gezicht naar de muur zitten zoals Sanne schrijft. En dan bikinibroekje/badpak opzij. Dan valt er niks te zien. Idem trouwens bij de mannen, daar hebben ze ook grote spleten. Het hangt ook een beetje af van wc tot wc, in de sjiekere duurdere zaken zijn de wc's iets meer prive. Maar het is inderdaad niet goed te begrijpen. Een vagina voor je neus is blijkbaar minder erg dan een tepel op de nationale tv.
     
  10. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, raar is dat hè! Ik ben er ooit een maandje geweest voor mijn werk, ik moest best even slikken. En dat terwijl ik rustig in mijn blote kont over een sauna terrein wandel. Dit voelt toch meer als iets wat echt privé hoort te zijn voor mij.
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hahahahahahah

    Ik ben geen Amerika kenner maar toen ik net was geland in New York en dacht even lekker te gaan plassen.. Dacht ik precies hetzelfde. :roflmao: Vreselijk vond ik het. Mijn zus moest voor de wc gaan staan, voor de grootste kier dus.
     
  12. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Wat ik trouwens ook vreselijk vond en dat heb ik dus bij meerdere wc's gehad in Amerika.. Dat eerst die hele pot vol water loopt en daarna alles in 1 keer wordt weggezogen. De eerste keer dat dat gebeurde dacht ik dat mn drol niet weg zou gaan en de wc zou over lopen. :o::roflmao:
     
    Louise11110, Suuzan, mamavanmimi en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. liesjeverliefd

    27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Ik had dezelfde ervaring in New York. Ging er naar de wc, keek ik zo recht in de ogen van een meisje dat zat te poepen. Dat zie en hoor je dan gebeuren. Plons! Nou, ik hoef dat ECHT niet te zien. Onvoorstelbaar voor iemand die uit Europa komt.

    Een Amerikaanse vriendin vertelde me dat ze dat doen om er voor te zorgen dat je de wc zo weinig mogelijk gebruikt. Het stond hierboven al, maar de meeste vrouwen zijn er dus gewoon in getraind om zo lang mogelijk de wc niet te hoeven gebruiken. Ik wil niet weten hoeveel er onder hen met blaasontstekingen rondlopen.
     
  14. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.168
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik ben ook in Florida geweest, maar ik heb het nergens gezien?
    En overal waar ik kom moet ik plassen :oops: heb dus menig wc gezien...
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Ik heb het ook niet gezien in de VS, verschilt dit misschien per staat? Wij waren in het westen (dus o.a Utah en Arizona). Is wel weer 20 jaar geleden dus wellicht dat het gewoon iets van tegenwoordig is.
    Ik herinner wel de grote openingen van onder bij wc's, je zag net de wc pot nog niet maar misschien was dit om er toch uit te kunnen wanneer het slot er niet meer af zou gaan?
     
  16. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ik krijg spontaan een paniekaanval bij het idee :eek:
    Geen ervaring mee, maar ik heb vaker nachtmerries gehad die heel erg op jouw wc verhaal lijken :roflmao::roflmao:
    Je zou maar een tampon moeten inbrengen of dergelijke.
    En wat als mannen en vrouwen naar dezelfde wc moeten?! Vreselijk zeg
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Nu begrijp ik die enorme ophef rondom genderneutrale wc's daar wel wat beter geloof ik :oops:
     
  18. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Ben 4 x in de vs geweest, stuk of 8 staten, ook in Florida maar altijd en overal normale wc deuren gezien hoor.
     
  19. liesjeverliefd

    27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Mannen en vrouwen hebben uiteraard andere toiletten. Maar tampons en maandverband wissel je dus terwijl iedereen toekijkt (tenminste, het kan... voor zover ik heb kunnen zien kijken de meesten gewoon even of er iemand op de wc zit of niet en daarna kijken ze weg, maar je hebt wel full view op wat er zich binnenin afspeelt.
     

Deel Deze Pagina