Zwembad verwarmen

Discussie in 'De lounge' gestart door Knuffelmonster, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Hoi!

    mijn dochter doet aan wedstrijdzwemmen maar door Corona kan ze niet meer trainen. Dat is een complete ramp voor haar, van 4x in de week 1,5 uur naar helemaal niets meer.

    nu heb ik net een zwembad gekocht (https://www.deboerdrachten.nl/itt26356gn-intex-opzetzwembad-ultra-xtr-frame-549-x-274-x-132-cm/3) en wil hier graag een zwemtrainer bij aanschaffen (tegenstroom) alleen het is nu natuurlijk nog veel te koud. Ik zat eraan te denken om een warmtepomp te kopen en dan misschien een grote partytent of zou dat niet handig zijn? Misschien een koepeltent?

    Nu zag ook sunnytents staan, maar die zijn heel duur en het wordt al een behoorlijk kostenplaatje.

    Iemand ideeën?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zus heeft dit zwembad een slag groter. Die gebruikt er een sunnytent en een mat bij. Die mat staat op de pomp aangesloten en door de zon erop pomt het zwembad dan warm water erin.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  3. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Bedankt voor je reactie!

    welke maat sunnytent heeft zij? Er is namelijk niet zo’n grote sunnytent voor nog een maat groter qua zwembad.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ga haar nu appen!
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik had vroeger ook wel zo'n moeder gewild!:eek:;):thumup:

    Wij vullen het zwembad (wel iets kleiner dan deze, maar evengoed groot ;)) met lauw water, dat scheelt al een hele hoop. Natuurlijk koelt het na verloop van tijd wat af, maar het wordt niet zo steenkoud als wanneer je het bad met koud water vult vinden ze/we hier.
     
    maartje84 en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ze heeft de sunny tent ovaal L die is volgens haar voor zwembaden tot 7,50 meter.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ik kan je niet helpen met je vraag, ik wilde alleen even zeggen dat ik het ontzettend lief van je vind dat je voor haar zo’n oplossing hebt. Het is nogal wat als je 4 keer per week 1,5 uur traint en dan opeens helemaal niet meer.
     
  8. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Dankjewel voor je reactie!
     
  9. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Lief dat je even hebt geappt! Ik ga er even naar kijken, dankjewel!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Wat een lieve reactie! Ik probeer iets te doen voor haar. Ze snapt wel waarom ze niet mag zwemmen maar is enorm verdrietig. Alle belangrijke wedstrijden gaan helaas ook niet meer door dus dat helpt ook niet mee. Elke keer als ze zich erbij neer heeft gelegd, wordt ze weer sip. Dus hopelijk kan ze op deze manier nog wel een beetje trainen.
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij hebben een warmte pomp. Zijn er voor verschillende aantal liters.
     

Deel Deze Pagina