Als het even kan op de stenen ivm schoonmaken en de nagels maar let er ook vooral op dat ze in de zomer niet volop in de zon staan. Onze konijnen zijn echt gek op de zon. Maar boven de 25 graden smelten ze weg. Dan gaan ze meestal naar binnen. Ik zou dus eerst bekijken of de plek wel voldoende schaduw heeft.
Ik ben nu bezig met een nieuw konijnen/kippenverblijf. Het is gedeeltelijk onder een boom, die geeft in ieder geval genoeg schaduw voor de kippen, als het konijn nog te veel zon heeft en dek ik de ren van boven af met een doek oid. Het konijnengedeelte is geheel op de stenen, de kippen hebben er een stuk tuingrond bij om te pikken en graven.
Leuk zeg! Hier ook 2 hangoren, zo gezellig in de tuin. Wij hebben het hok op de stenen staan. Ons gras is het grootste deel van het jaar erg nat, waardoor het binnen no-time een bagger bende wordt. Ook kan 1 van onze konijnen niet goed tegen groenvoer, krijgt snel diarree. Wel overweeg ik om ze een zandbakje te geven, kunnen ze lekker graven.
Leuk dat er meer konijnenliefhebbers zijn Het hok komt of grotendeels in de schaduw van de serre van de buren te staan of onder een boom dus dat lijkt mij prima. Desnoods een parasol er bij buiten die we al hebben.
Niet alle reacties gelezen maar hou vooral ook rekening met stand van de zon in de zomer. Zeker met warme temperaturen, daar kunnen ze niet tegen.