Wij hadden net een paar vrienden op bezoek van mijn vriend zij kwamen voor de eerste keer in ons nieuwe huis op bezoek. nu hebben wij buiten een afdak wat aan 3 kanten dicht is en daar zaten wij. de vrienden rookten aan een stuk door en onder ons afdak staat het nu echt blauw. De rokk gaat er ook niet echt weg omdat het aan het open stuk erg schuin afloopt. ik heb er wat van gezegd maar ze bleven gewoon roken, omdat mijn vriend ook zij dat het niet van 1 keer uit maakt. ik zit vaker in de rook en probeer hier zoveel mogelijk uit te blijven maar het lukt me niet altijd. Vanavond zouden we voetbal kijken bij de buren maaf die roken dan ook in de schuur. ik wil eigenlijk niet mee omdat ik nu vandaag al de hele dag in de rook heb gezeten en vraag me af hoe schadelijk dit is. mijn vriend zegt elke keer van 1 keer maakt niet uit maar het gebeurt veel vaker. hoe schadelijk is het meeroken nou eigenlijk? Moet ik me hierover zorgen gaan maken? Volgende keer geen mensen die roken meer thuis laten komen of de plekken met rook echt ontwijken? ik zit nu buiten en wacht tot het wat weg getrokken is want ik vind het niet fijn om er weer te gaan zitten.
Ik heb altijd gelezen dat meeroken net zo schadelijk is als zelf roken. Maar het is toch jullie huis? Laat die 'vrienden' dan niet in de buurt van jou roken, is toch niet meer als normaal. Als wij vrienden ontvangen gaan ze uit zichzelf naar buiten... Vind de reactie van je vriend ook een beetje ongeïnteresseerd, gewoon voor jezelf (en je kleintje in je buik) op komen meid!
Dat probeer ik inderdaad ook, maar dan krijg ik van me vriend reactie dat het niet uit maakt voor die keer en dat er nier gelijk iets mis gaat. Daarom zit ik nu zelf maar buiten bedankt voor je reactie in ieder geval. Dan denk ik dat ik gewoon afspreek dat als hij ze wil zien zelf naar uun toe moet gaan.
Ik zou het meeroken ook waar ik kon vermijden, zeker als je je er zelf al niet prettig meer bij voelt. En los van hoe het is voor de zwangerschap, het is idd jullie huis en als jij niet wil dat daar of op bepaalde plekken gerookt wordt, moeten ze dat idd respecteren! En je vriend ook!
Welke zot gaat er nou roken waar een zwangere er in komt te zitten? Vin dhet wel heel makkelijk gedacht van je vriend..
Misschien ook even je vriend duidelijk maken dat een keertje misschien geen kwaad kan, maar dat je dat al had gereserveerd voor vanavond? Dat hij nu eigenlijk je een probleem geeft voor vanavond? Dat hij zoiets wel makkelijk kon zeggen, maar jij zo goed mogelijk een baby in je buik probeert te laten groeien.. Ik zou het ook proberen te vermijden, waar het lukt. Als je mensen hebt, dan roken ze maar buiten het afdak. Volgende keer ook direct melden als ze willen gaan roken. Hier werkte duidelijkheid prima, de meesten gingen ook vanzelf wel een stuk van me afzitten en uit de wind. Maar een paar die nukkig waren en die werden gek aangekeken door de andere gasten
Geen idee hoe schadelijk meeroken precies is, maar zoals al eerder is gezegt het is jou huis als jij niet wil dat er gerookt wordt gebeurt het gewoon niet! In mijn huis rookt niemand, bezoek dat wil roken kan gewoon lekker buiten gaan staan, ook als het regent of midden in de winter!
Mijn vriend rookt buiten en bij hem in een aparte kamer als we in zijn huis zijn.. Liefst zou ik geen rokers om me heen hebben maarja..Jij bent nu de stem van de baby en voorjezelf ook je moet nog lang leven voor je wonderbaby blijf goed sterk achter je mening staan
Ik zou zeggen liever niet meeroken, maar goed ik zou er ook niet al te zwaar aan tillen. Ik bedoel dan kan je beter binnen gaan zitten zonder uitlaatgassen etc....je kan helaas niet altijd alles voorkomen...en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook denk dat je kindje heus niet in ene iets heeft omdat je een middagje in de rook hebt gezeten, zou het zoveel mogelijk voorkomen maar ook niet te verkrampt in doen...
Vind ik ook. Ik denk dat je niet wilt weten wat je in een gemiddelde stad allemaal inademt. Natuurlijk hoef je er niet laks mee om te gaan maar geheel tegenhouden doe je niet. Verder vind ik het gewoon asociaal dat die vrienden van jou gewoon doorgaan als jij aangeeft het niet fijn te vinden. Zeker in je eigen huis!
jawel.. gaan er ook maar 2x per maand heen ofzo. onze kindjes mogen daar niet slapen, tot grote ergernis van hun, maar ik ga dat niet laten gebeuren! ik geef tegenwoordig een belletje van te voren, maar zelfs daar geen gehoor aan geven he.. echt een irritatiefactor!
Ik weet niet hoe schadelijk het precies is, maar gezond is het in ieder geval niet. Maar wat ontzettend asociaal om te roken bij een zwangere vrouw!
Hier wordt alleen buiten gerookt niet binnen...vriend rookt ook op balkon. Mijn ouders roken maar zodra mijn dochter op visite is wordt daar ook in de tuin gerookt en tja als je op visite bij iemand bent waar binnen gerookt wordt dan is het niet anders...zwanger of niet...ik ga sowieso niet ergens zitten waar 10 man zitten te roken..
Het gaat er niet om dat 1 keertje waarschijnlijk weinig effect heeft, het gaat er om dat jij het beste wil voor jullie kindje. En zeker als jij zelf aangeeft dat je niet wil dat er gerookt wordt in je eigen huis/tuin/balkon hebben andere daar rekening mee te houden. Ik zou je vriend nog maar eens goed vertellen dat zijn vrienden zich erg respectloos tegen jou gedragen en dat hij ook een verantwoordelijkheid heeft om jou en jullie kind te steunen en te beschermen. Uitlaatgassen zijn inderdaad ook niet goed, maar juist daarom zou je ervoor moeten kiezen de situaties die je kan vermijden te vermijden. Als mijn schoonouders bewust bij mijn kinderen in de buurt gaan roken en dit blijven doen zou ik de kinderen een paar keer thuis laten. Jij hebt aangegeven dat dit slecht is voor ze en zij negeren bewust jou wensen. Wensen die ook niet heel raar zijn en waarvan je genoeg wetenschappelijk bewijs kan vinden hoe slecht het is voor longen die zich nog moeten ontwikkelen. Dat er buiten een keer gerookt wordt waar een kind/zwangere bij is vind ik nog wel te overkomen maar in een gesloten ruimte waar het blijft hangen kies ik voor mijn eigen gezondheid en dat van mijn kinderen.
Als het vaker gebeurt zou ik er zeker mee uit kijken. En als je het aangeeft, en niemand doet daar iets op.. ik was dan gewoon opgestapt en ergens anders gaan zitten. Wat brutaal om daar geen gehoor aan te geven!!
Ik denk dat je uitlaatgassen en rokerige ruimtes echt niet kunt vergelijken met elkaar. Ik bedoel, ik heb astma, maar ik word echt niet benauwd als ik buiten loop. Als ik in een rokerige ruimte ben kun je me opvegen, sinds ik zelf gestopt ben. Er wordt niet voor niets zo voor gewaarschuwd: passief meeroken is zo mogelijk nog schadelijker dan zelf roken: er zit immers geen filter tussen, alleen je eigen trilhaartjes. Ik vind het echt compleet respectloos dat er zo laks gedaan wordt over roken bij een zwangere vrouw. En misschien klinkt dit hard, maar dat getuigt in mijn ogen ook niet van een verantwoordelijke vader. Jij zult daarin duidelijk de regie moeten gaan nemen. Word maar eens goed boos! Ben overigens zéker geen anti-roker, heb zelf ook 14 jaar gerookt (ondanks mijn astma). Maar je weet dat je als roker slecht bezig bent en dat je anderen met jouw rook belast. Dan heb je je gewoon aan te passen.