Waar zweer jij bij?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kimmuh, Feb 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Mirena! Na een jaar of 7/8 was ik binnen enkele dagen zwanger, wel een vmk, maar toen na één onbenutte eisprong zwanger van mijn tweeling.
    En na de eerste plaatsing (begin deze eeuw) en een tijdje tussentijdse lichte bloedingen, jáááren geen menstruatie.

Veel veiliger dan de pil, veel minder hormonen. Plaatsing na zwangerschap is ook een eitje. Ik zweer erbij!

2. Lun

Lun Niet meer actief

Ik was ook altijd heel tevreden over de nuvaring.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Heb in het verleden microgynon 30 geslikt, dat beviel me goed. (daarvoor mercilon, die pil was niet oké voor mij omdat ik steeds doorbraakbloedingen had).

Tussen de zwangerschappen in gebruikten we condooms. Ik wilde niet heel lang wachten voor we het weer gingen proberen, en gaf ook nog BV, dus geen pil. Condooms werken voor ons prima.

Na de 2e zwangerschap heb ik een mirena laten plaatsen. Dat bevalt me redelijk. Als je de komende 4-5 jaar geen zwangerschap wilt, en je er geen omkijken naar wilt hebben, is dit een goede optie.
    Nadelen: ik heb de eerste 3 mnd continu bloedverlies gehad. Klein beetje, maar het rook niet erg fris. (daarna niets meer, dat is wel fijn.) En ik heb het idee dat ik er heel licht depressief van ben. Niet ernstig, maar wel vervelend. Niet iedereen is daar gevoelig voor, ik mogelijk wel.
    Aangezien wij geen kinderen meer willen, zal de volgende stap sterilisatie zijn.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    condooms...
    voor mij geen rotzooi meer in mn lijf( ik bedoel hormonen hihi)

5. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Wij gaan even zolang ik borstvoeding geef over naar condooms...
    Daarna ga ik aan de yaz 24-4 deze heb ik 1,5 jaar geslikt en nooit problemen mee gehad...terwijl andere zooi ik echt depri van werd...
    Omdat je ook altijd doorslikt ivm placebopillen vergeet je hen ook minder snel!

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Geen pil ik stop ermee!
    Mijn lichaam gaat gekke dingen doen na lang pil gebruik haha dus rubbertjes uit de kast halen en klaar met hormonen!

7. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Er is niet echt een pil die niet libido verlagend is, waar je niet humeurig van wordt en waar je niet van aankomt... of wel?

Share This Page