Steeds ongesteld... andere pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Divatje, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    #1 Divatje, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt: 28 feb 2013
    Ik ben ruim een half jaar geleden bevallen en daarna weer de pil gaan slikken, de Yaz 24+4 net als voorheen.
    Voor de zwangerschap had ik onder de strip wel eens wat spotting, maar nu ben ik steeds halverwege de strip ongesteld. Het duurt dan echt wel een week (niet de hele tijd super hevig).
    En dan een paar dagen later begint de 'stopweek' (nou de 4 placebopilletjes dus) en word ik weer een paar dagen ongesteld. Soms is het zelfs zo dat de ongesteldheid door loopt tm de stopweek.

Ik word er ondertussen niet goed van, ben meer ongesteld dan niet...
    Ik overweeg een andere pil. Heeft iemand tips? Ik ben jaren geleden van de microgynon 30 (en vervangend merk) overgestapt op Yaz 24+4 ivm minder bijwerkingen.

Prikpil, nuvaring, implanon etc heb ik ook niet echt een 'ja' gevoel bij. Comdooms vind ik ook te veel gedoe.
    Spiraaltje ook over gedacht maar vind dat toch een beetje spannend en moet je hem weer laten verwijderen als we een tweede willen (al is dat nu nog even niet aan de orde...). Al klinkt het wel ideaal dat je geen hormonen krijgt? bijvoorbeeld de Gynefix? Iemand ervaring?

Nouja eigenlijk zou ik graag willen:
    - zo min mogelijk bijwerkingen (hoofdpijn, libido, opgeblazen gevoel)
    - zo weinig mogelijk menstruatie/over kunnen slaan.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde.
    Na de borstvoeding overgestapt op een andere pil... Mijn "oude vertrouwde" microgynon.
    Maar nu ben ik in 3 maand tijd nog maar 3 weken niet ongesteld geweest...
    Ben er zo zat van. Ook omdat ik probeer af te vallen en dat totaal niet lukt als ik aan de lopende band ongesteld ben.
    Ik ben dus naar de huisarts gegaan. Heb een andere pil mee gekregen als ik het daar ook nog mee heb dan moet ik terug komen voor een inwendig onderzoek.

Deel Deze Pagina