Mijn dochtertje is koortsig. We gaan nu dag 3 in. Ik maak me niet zo ongerust omdat ze voldoende drinkt en praatjes heeft. Die laatste is overigens een lastige.. want madameke heeft altijd praatjes al is ze hardstikke ziek.. Die bikkelt gewoon door. Maar de koorts loopt op. Ze zit nu over de 40. gisteren en eergisteren steeds tussen de 38 en 39 graden. Wat is "acceptabel" voor een peuter (ze is 3,5 jaar)
Mijn dochter (wordt donderdag 2) heeft afgelopen week van maandag t/m zondag 40gr koorts gehad (dus 7 dagen achter elkaar). 1x bij HA geweest op donderdag, wilde afwachten, op zondagochtend naar HAP gereden omdat ik het niet meer vertrouwde, heeft ze een antiobiotica-kuur gekregen. Ze had oor- en keelontsteking. Zondag zakte de koorts meteen toen ze met de antibiotica begonnen was, ging meteen beter. Huisarts vertelde dat ze momenteel wat langer afwachten totdat de koorts zakt. Zou gewoon even bellen en vragen hoe of wat? Beterschap!
Vandaag nog even afwachten. Morgen even bellen. maar als ze nog praatjes heeft ( hoe bikkel ook) dan is het vaak toch echt nog wel goed.
Zakt de koorts wel met een paracetamolletje?? Zou dat eerst even proberen, en dan gewoon 3 per dag, misschien heeft het lichaampje net even een zetje nodig om zelf beter te worden (en beter eerst paracetamol dan meteen aan de ab).
nou tabletjes helpen niet.. ze drinkt niet meer en huilt alleen.. Heb dus de dokter toch gebeld en die kijkt zo even verder @bosi/... dat zou je verwachten.. alleen hebben we met dit dametje al een keer meegemaakt dat ze een fikse oorontsteking had (tot bloedens toe) en een behoorlijke luchtweginfectie terwijl de artsen een week lang vol hebben gehouden dat er niks was omdat ze praatjes had.. dus praatjes bij deze zeggen mij niet zoveel
Mijn dochter kletst ook altijd de oren van je hoofd en heeft dit ook altijd gedaan of ze nu oorontsteking had of niet. Je weet zelf het beste hoe je kindje reageert (en je artsen na verloop van tijd ook , jammer genoeg duurt dat altijd even)